ماهان شبکه ایرانیان

زمان مناسب استفاده از ویتامین ها چه موقع است؟

زمان مناسب استفاده از ویتامین ها اهمیت زیادی دارد و اگر بتوانید ویتامین ها را در زمان های درست و به صورت درست و در دز های مناسب تعیین شده توسط متخصص مورد استفاده قرار دهید بسیار خوب می باشد و تاثیر گذاری شان بهبود پیدا خواهد کرد.

زمان مناسب استفاده از ویتامین ها چه موقع است؟

ویتامین ها موادی هستند که بدن نمی تواند آن ها را بسازد بنابراین باید بر اساس دستور پزشک یک سری از این مواد را به صورت وارد بدن خود کنید تا بدن بتواند به راحتی سوخت و ساز خود را داشته باشد و شما بتوانید در سلامت کامل به زندگی خود ادامه دهید. زمان مناسب استفاده از ویتامین ها را در ادامه برایتان بیان می کنیم تا بدانید که کدام ویتامین ها را در چه ساعت هایی از روز می توانید مورد استفاده قرار دهید.

   دارو هیا ویتامینی و مکمل های خاص و زمان درست برای میل کردن آن ها

زمان مناسب استفاده از ویتامین ها

استفاده از ویتامین ها اگر به اندازه کافی باشند برای بدن بسیار خوب و مفید هستند اما باید بدانید که در صورت عدم استفاده درست از ویتامین ها بدن می تواند آسیب های بسیار شدیدی را ببیند. بنابراین برای استفاده از ویتامین ها و مکمل ها زمان مناسبی وجود دارد که شناخت آن ها می تواند به شما در زمینه های گوناگونی کمک کند. 

خوردن ویتامین ها از اهمیت بالایی برخوردار است اما اگر این ویتامین ها را به صورت خودسرانه مورد استفاده قرار دهید امکان دارد آسیب های بسیار زیاد و خطرناکی برایتان به همراه داشته باشد. این خطر در کودکان خانم های باردار و افراد مسن دو برابر خواهد شد. همچنین اگر می خواهید از ویتامین ها استفاده کنید باید در نظر داشته باشید که چند نوع مکمل ویتامین ها را نمی توانید با یکدیگر مورد استفاده قرار دهید و در استفاده از مکمل ها باید احتیاط را رعایت کنید.

اگر چند نوع مکمل ویتامینی را با یکدیگر مورد استفاده قرار دهید امکان بروز انواعی از خطرات و عوارض وجود دارد و همچنین اگر بیماری خاصی مبتلا هستید و یا داروی مخصوصی را مورد استفاده قرار می دهید حتماً در مورد استفاده از مکمل های خاص ویتامینی با متخصص مشورت کنید. البته که اگر بتوانید ویتامین ها را به صورت طبیعی به بدن خود برسانید بسیار بهتر است و کارایی بیش تری نیز در این زمینه خواهد داشت.

زمان استفاده از مولتی ویتامین ها 

بهترین زمان برای استفاده از انواعی از مولتی ویتامین ها صبح و در هنگام استفاده اولین وعده غذایی می باشد. زیرا ویتامین ها دارای ماده های ترکیبی می باشند و صبح بهترین زمان جذب برای این نوع مکمل ها به شمار می رود و بهتر است آن ها را بعد از صبحانه میل کنید.

خوردن دارو های ویتامینی در زمان های خاص

ویتامین ب کمپلکس

در استفاده از ویتامین های ب کمپلکس بهتر است این موارد را نیز در حین صبح مورد استفاده قرار دهید. این موارد معمولا برای مقابله با استرس و خستگی تجویز می شود و تاکید بر آن است که بعد از خوردن صبحانه مورد استفاده قرار بگیرد زیرا اگر این موارد را در شب میل کنید امکان بروز انواعی از مشکلات کیفیت خواب نیز برایتان به وجود می آید و این مورد می توان در زندگی روزمره‌تان نیز تاثیرگذار باشد.

اسید فولیک 

خوردن مکمل های اسید فولیک را معمولاً متخصصان برایتان تجویز می کند و خوردن آن ها به صورت خودسرانه می تواند مضر باشد. بنابراین اگر مکمل اسید فولیک را بتوانید با خوراکی هایی مانند اسفناج، کلم بروکلی، کلم سبز، کاهو و غلات سبوس دار و حبوبات در بدن خود تقویت کنید دیگر نیازی به استفاده از قرص های اسید فولیک نخواهد بود و زمان جذب آن نیز در بدن انسان بهبود پیدا می کند. با این حال بهتر از این دارو ها را حدوداً نیم ساعت قبل از خواب مورد استفاده قرار دهید.

ویتامین ب 12 

ویتامین ب 12 برای بدن بسیار ضروری است و در ساختن گلبول های قرمز خون به کار می رود. بنابراین اگر از مکمل های خوراکی خوراکی یا همان زیر ویتامین ب 12 کمک می گیرید بهتر است این مورد را در زمان بعد از شام مورد استفاده قرار دهید. در غیر این صورت اگر نتوانستید این کار را انجام دهید می توانید در وعده صبحانه و یا ناهار نیز این مورد را میل کنید.

زمان مناسب استفاده از ویتامین ها

ویتامین سی 

ویتامین سی سرشار از آنتی اکسیدان هایی می باشد که برای سلامت بدن ضروری هستند. بنابراین اگر می خواهید از مکمل های ویتامین سی استفاده کنید باید در نظر داشته باشید که تاثیرگذاری بیش تر آن ها می توانید آن ها را با ویتامین های دیگر و یا نوشیدنی های دارای ویتامین a و e نیز مصرف کنید تا بتوان با استفاده از این کار میزان جذب این ویتامین را در بدن افزایش داد.

اگر مکمل ویتامین سی را مصرف کرده اید برای آن که بتوانید به جذب بهتر این ویتامین کمک کنید بهتر است تا دو ساعت بعد از آن از نوشیدن چای، قهوه و نسکافه خودداری کنید و همچنین بهتر است بدانید که معمولاً این مکمل ها را حدوداً یک ساعت قبل از غذا میل می کنند. استفاده از این مکمل ها نباید بیش از حد مجاز در روز باشد زیرا باعث افزایش سطح این ویتامین در بدن شده و در نهایت ممکن است فرد را به اسهال و افزایش ترشح شیره های گوارشی دچار نماید.

ویتامین های محلول در چربی 

ویتامین های A ، D, E و K محلول در چربی هستند و باید همراه یکی از وعده های غذایی اصلی مانند ناهار یا شام مورد استفاده قرار بگیرند. زیرا مقدار چربی که در غذا وجود دارد برای جذب این نوع از ویتامین های محلول در چربی لازم و ضروری است. زیاده روی کردن در مصرف این ویتامین ها می تواند عوارض بلند مدت و کوتاه مدت شدیدی را با خود به همراه داشته باشد. بنابراین سعی کنید این ویتامین ها را در دوز های تعیین شده و زیر نظر متخصص مورد استفاده قرار دهید.

خوردن داروی ویتامین ب 12 در زمان شام

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه شما می توانید یک سری اطلاعات دیگری در مورد داروی اولانزاپین  و  اطلاعات دارویی والپروت سدیم نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده کرده تا بتوانید وارد صفحات مربوطه شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان