در صحن مجلس مطرح شد؛

تذکر چند نماینده نسبت به تخلف برخی نمایندگان هنگام مخالفت با وزرا

برخی نمایندگان مجلس نسبت به تخلف برخی دیگر از نمایندگان که به بهانه مخالفت با وزیر، از گزینه‌های پیشنهادی حمایت کرده و آئین‌نامه مجلس را نقض می‌کنند، تذکر دادند.

تذکر چند نماینده نسبت به تخلف برخی نمایندگان هنگام مخالفت با وزرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دامادی نماینده مردم ساری در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس و در تذکر آئین‌نامه‌ای با اشاره به ماده 24 آئین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر لزوم رعایت حفظ شأن و منزلت مجلس، اظهار داشت: وزرای محترم پیشنهادی این چند روز را تحمل کنند و در مجلس حضور داشته باشند.

وی افزود: رئیس‌جمهور و اعضای دولت باید از ابتدا تا انتهای جلسه در مجلس حضور داشته باشند و سخنان نمایندگان را بشنوند؛ این چه رویه‌ای است که یک وزیر هر موقع دلش خواست می‌آید و هر موقع دلش خواست می‌رود؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی وزرای پیشنهادی فکر می‌کنند از الان انتخاب شده‌اند و یا دنبال رأی بالای 200 تا هستند؛ اصلاً این‌طور نیست که فکر می‌کنند، باید بنشینند و سخنان نمایندگان را بشنوند و پاسخ دهند.

دامادی تصریح کرد: برخی‌ از نمایندگان هم به عنوان مخالف وزیر ثبت‌نام می‌کنند اما در هنگام صحبت، عملاً موافقت می‌کنند؛ این چه لابی‌گری است که انجام می‌دهند؟

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این نماینده اظهار داشت: البته وزرا حضور دارند، اما تذکر شما در کل درست است؛ نامزدهای وزارت باید از ابتدا تا انتها بنشینند و نظرات نمایندگان را بشنوند.

پس از دامادی، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان هم با ارائه تذکر مشابه اظهار داشت: وقتی یک همکار از وقت مخالف استفاده کرده و در موافقت صحبت می‌کند و عباراتی مانند اینکه «وزیر در هر صورت رأی خواهد آورد و یا من به وزیر رأی خواهم داد» می‌گوید، رئیس جلسه باید اظهارات نماینده را متوقف کند و به او تذکر دهد.

لاریجانی در پاسخ به این نماینده گفت: البته غالباً این‌طور نیست ولی مواردی بوده که تذکر داده شده، نمایندگان هم اگر مسائل منطقه‌ای دارند جای دیگری باید آن را مطرح کنند؛ نه در مخالفت و موافقت.

همچنین حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب نیز با ارائه همین تذکر از رفتار برخی نمایندگان انتقاد کرد که به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ثبت‌نام می‌کنن، د اما در موافقت سخن می‌گویند.

وی ادامه داد: مواردی داشته‌ایم که نماینده مخالف وزیر پیشنهادی هنگام مخالفت گفته «امیدواریم وزیر با رأی بالا انتخاب شود!»

لاریجانی هم در پاسخ به این نماینده گفت: البته من نشنیده‌ام که کسی این جمله را گفته باشد، ولی اگر گفته شود، درست نیست و باید در موضع مخالفت صحبت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر