الین تامپسون، بولت بانوان دنیای دو و میدانی!

الین تامپسون متولد ۲۸ ژوئن سال ۱۹۹۲ دونده جوان و سرشناس بانوان جامائیکاست. او در دوی ۲۰۰ متر مسابقات جهانی سال ۲۰۱۵ ، به مدال نقره رسید و پنجمین زن سریع دراین رشته در دنیا لقب گرفت. اخیرا او در المپیک ۲۰۱۶ ریو هم به دو مدال طلا در دوهای ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر دست یافت. این دختر ۲۴ ساله، ۱۶۷ سانتی متر قد و ۵۷ کیلو وزن دارد.

ورزشالین تامپسون متولد 28 ژوئن سال 1992 دونده جوان و سرشناس بانوان جامائیکاست. او در دوی 200 متر مسابقات جهانی سال 2015 ، به مدال نقره رسید و پنجمین زن سریع دراین رشته در دنیا لقب گرفت. اخیرا او در المپیک 2016 ریو هم به دو مدال طلا در دوهای 100 متر و 200 متر دست یافت. این دختر 24 ساله، 167 سانتی متر قد و 57 کیلو وزن دارد.

زندگی شخصی

الین در منطقه منچستر پریش در جامائیکا به دنیا آمد و در همان جا به تحصیل پرداخت.او تنها فرزند خانواده اش است که در منطقه فقیری زندگی می کنند و از هفت سالگی مادربزرگش او را بزرگ کرده است. او در دوران دبیرستان الین دونده فوق العاده ای نبود ولی درمسابقه قهرمانی دختران و پسران جامائیکا درسال آخر دبیرستان، در سال 2009 توانست دوی 100 متر را با زمان 12.01 ثانیه طی کند و در رده چهارم قرار گرفت ولی در آن مسابقات به خاطر مسائل انضباطی از پیست اخراج شد. بعد از اتمام دوران دبیرستان،فرانسیس، معلم مدرسه الین او را بورسیه دانشگاه تکنولوژی جامائیکا کرد و الین زیر نظر سرمربی اش، توانست در دو و میدانی پیشرفت زیادی داشته باشد. می توان گفت که تعالیم سرمربی الین بود که منجر به شکوفایی مهارتهای او در دو شد. پل فرانسیس، یکی از افراد صاحب نام در دوی جامائیکا می گوید:«الین باهوش و درخشان است و خودش را وقف تمریناتش می کند.» 

همینطور هم بود و تامپسون از سال 2013 به بعد، هرساله رکورد شخصی اش دردوی 100 متر را بهبود می بخشد. او در عین حال یکی از سریعترین دوندگان تاریخ زنان در دوی 200 متر نیز هست و همین رکوردها و کسب 3 مدال در المپیک ریو باعث شده تا به او لقب بولت بانوان دو ومیدانی جامائیکا را بدهند. حالا همه از الین انتظار دارند که به سان بولت که در المپیک مدالها را درو می کرد، او نیز در المپیکهای بعدی مدالهای بیشتری برای جامائیکا کسب کند.

ورزشیافتخارات ورزشی

الین درسال 2013 در مسابقات آمریکای مرکزی وکارائیب در دوی 100*4 متر، همراه با تیم جامائیکا به مدال طلا رسید و درسالهای بعد هم افتخارات بیشتری کسب کرد. او نماینده جامائیکا در مسابقات Commonwealth گلاسکو در سال 2014 بود. 

روزهای شیرین در انتظار الین بودند و او در المپیک 2016 ریو موفق شد تا درفینال دوی صدمتر، بازمان 10.71 ثانیه از خط پایان عبور کرده و مدال طلا را به گردن بیاویزد. او دوی 200 متر را هم با زمان 21.78 ثانیه به پایان برد و به مدال طلا رسید. به علاوه در دوی 100*4 متر المپیک هم با تیم ملی کشورش مدال نقره را فتح کردند.

الین در مسابقات جهانی پکن درسال 2015 نیز در دوی 100*4 متر موفق به فتح مدال طلا شد و مدال نقره دوی 200 متر را هم به گردن آویخت. این در المپیک توانست اولین بانویی لقب بگیرد که بعد از گریفیت جوینر در المپیک 1988 سئول، در دوی 100 متر ودوی 200 متر المپیک، به دو مدال طلا دست یافته. او در پایان دوی 200 متر المپیک ریو گفت:« این سورپرایز بزرگی برای من بود. چون از ناحیه همسترینگ مصدوم بودم. باید با این مسائل کنار آمد و من هم همین کار را کردم و حالا مدال طلا را دارم. من دختری قوی هستم و یک جنگنده ام. فکر کنم مزد تلاشهایم را گرفتم.»


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر