آشنایی با رژیم لاغری چینی و فواید آن

رژیم لاغری چینی روی مصرف مواد غذایی گیاهی و کاهش مصرف مواد پروتئین جانوری بسیار تأکید دارد. این رژیم می‌تواند به کاهش وزن، کنترل قند خون، سلامت قلب و عروق، تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت پوست کمک کند پس برای آگاهی بیشتر از این نوع رژیم تا پایان همراه بمانید.

آشنایی با رژیم لاغری چینی و فواید آن

اگر تا الان با رژیم لاغری چینی آشنایی پیدا نکرده اید بهتر است تا پایان مقاله همراه ما بمانید. رژیم شرق آسیا گونه ای از رژیم های غذایی است که در آن مقادیر ارزشی بسیار کم از پروتئین حیوانی و مقادیر بالایی از غذا های گیاهی وجود دارد. بدن زنان و مردان چینی با مصرف سبزیجات متنوع همواره سد محکمی برای مقابله با بیماری ها هستند و به همین منظور است که همیشه فرم بدنی ایده آلی دارند. آشپزی آن ها فراتر از زیبایی با ترکیبات جذاب از ادویه ها، طعم های بسیار لذیذی دارد که از خوردن این طعم های جذاب نمی توان گذشت کرد. در این رژیم از انواع سبزیجات بخارپز شده همراه برنج، رشته فرنگی و یا کوفته سرو می شود اما گوشت قرمز و ماهی کمتر کاربرد دارد. از سیر و زنجبیل به عنوان هضم کننده غذا کمک می گیرند که چای سبز نیز با آنتی اکسیدان فراوان همین نقش را ایفا می کند.

فواید رژیم غذایی آسیای شرقی چیست؟

در یک برنامه معمولی از رژیم غذایی آسیای شرقی ( سه برابر فیبر، ده درصد پروتئین، نیم درصد چربی ) به نسبت رژیم های های غربی یافت می شود. در این برنامه بهتر و سریعتر می توان به رویای کاهش وزن دست پیدا کرد اما فواید دیگری نیز دارد از جمله؛ سم زدایی، بهبود سلامت قلب، کاهش قند خون، کاهش مقاومت به انسولین، کاهش کلسترول نامناسب اما چگونه؟ با استفاده و تغذیه از مواد مفیدی چون؛ برنج سفید، برنج قهوه ای برای کاهش وزن سریع
بهتر است بدانید اگر این رژیم توسط هر فردی رعایت شود، او می تواند با دستورالعمل طراحی شده 13 تا 21 روزه، 10 تا 15 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشد. اما متخصصین تغذیه کاهش وزن کوتاه مدت را قبول ندارند به این علت که بدن آب زیادی را از دست می دهد، در نتیجه آسیب های بیشتری به بدن وارد خواهد شد.

تغذیه از انواع غذا های برتر برای رعایت رژیم لاغری چینی

تغذیه از مواد غذایی مفید برای رعایت رژیم لاغری چینی

دانه چیا:

مصرف دو قاشق غذا خوری از دانه چیا، 40 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه بدن فرد را فراهم می کند چرا که در رژیم لاغری چینی درصد تغذیه از فیبر برای کند سازی عمل هضم و افزایش دهی عمل سیر شدگی بسیار پر اهمیت است. اما چه ساعتی مصرف دانه چیا برای بدن فایده همراه می آورد؟
توصیه می شود که از دستور دانه چیا برای صبح مصرف داشته باشید. با مصرف دانه چیا در صبح شما زمان بیشتری را به احساس سیری می گذرانید و به این منظور کالری کمتری را به بدن می رسانید.

ماهی روغنی:

متخصصین تغذیه توصیه دارند که حداقل دو بار در هفته تمامی افراد از ماهی تغذیه کنند.
گوشت ماهی به علت وجود اسید های چرب سالم درون خود به سلامتی قلب و مغز کمک می کند به خصوص تغذیه از ماهی های دریایی چرب.
اسید های چرب امگا 3 در تمامی ماهی هایی چون قزل آلا، ساردین، خال مخالی و ماهی تن وجود دارند که در نتیجه موجب کاهش وزن سریع در افراد می شوند.
اگر این ماهی ها مصرف شوند فرد به احساس گرسنگی کمتری می رسد پس این نیازی به دریافت کالری های مجدد ندارد.

سبزیجات سبز رنگ تیره:

از جمله سبزیجات تیره ای که منبع عالی برای دریافت مواد معدنی و ویتامین ها هستند؛

  1. کلم
  2. کلم بروکلی
  3. گل کلم
  4. جوانه بروکسل
  5. آروگلا
  6. و…

که تمامی آن ها به کاهش ابتلای سرطان و التهاب در بدن کمک می کنند. تمامی سبزیجات کالری و کربوهیدرات کمتری درون خود دارند در نتیجه برای مسیر رعایت رژیم غذایی گزینه مناسبی به شمار می آیند.

غلات کامل:

بسیاری از افراد که آگاهی درستی به نسبت کاهش وزن ندارند، برای دریافت نتیجه سریعتر مواد غذایی غلات دار ( ماکارونی، نان و برنج ) را از برنامه رژیمی خود حذف می کنند. این انتخاب اشتباه بوده و در صورت تکرار این عادت بدن ضعف کرده تا جایی که توانی برای فعالیت های روزمره ندارد.

غلات حاوی انواع ویتامین، مواد معدنی و مواد مغذی است که در ماکارونی دانه کامل، برنج قهوه ای و کینوا یافت می شود. بدن و مغز به مصرف کربوهیدرات ها علاقه نشان می دهند پس هیچگاه تصمیمی برای قطع آن ها در رژیم غذایی نداشته باشید.

سیب:

همانطور که از ابتدای مقاله به آن پرداخته شد، مردم زاده در آسیای شرقی علاقه بسیاری به مصرف سبزیجات و میوه دارند که یکی از آن ها مصرف میوه سیب است. سیب سرشار از آب و فیبر بوده در نتیجه با ارسال کالری محدود به بدن نقش پر رنگی را برای کاهش وزن ایفا می کند.

پس توصیه متخصصین تغذیه را جدی بگیرید و مصرف سیب را به اجبار در رژیم غذایی خود قرار دهید.

غذا های تخمیری:

اما منظور از غذا های تخمیری چیست؟ بهتر است بدانید مصرف غذا های تخمیری کمک بسیاری به سلامت روده ها می کند. اگر مصرف آن به طور منظم انجام بگیرد با هضم خوب و تعادل باکتری ها در دستگاه گوارش به چربی سازی منجر می شود.

اما این غذا های تخمیری یا پروبیوتیک ها همان ماست، کفیر، کامبوچا، ترشی و کلم هستند که از سلامت روده حمایت می کنند.

پسته:

تمام میوه های خشک شده برای کاهش وزن گزینه مناسبی هستند. پسته با دارا بودن عناصر چربی سالم، فیبر و پروتئین کم کالری ترین میوه خشک به شمار می آید.

30 گرم پسته، 170 کالری دارد.

پسته هم میوه خشک شده سالمی است و هم لذیذ، پس از جمله دیگر فواید آن؛

کاهش دیابت نوع 2، بهبود سلامت روده، بهبود سطح کلسترول و کاهش خطر افزایش وزن

تخم مرغ:

یکی از عالی ترین منابع پروئین برای کاهش وزن تغذیه از تخم مرغ می باشد. اگر برای صبحانه، مصرف تخم مرغ را برنامه داشته باشید همیشه پروتئین کامل را به بدن می رسانید. غذای همه کاره ای که با تغذیه از آن همیشه احساس سیر شدگی دارید.

روش های پخت متنوع دارد که می توان  آن را برای صبحانه، ناهار یا شام تغذیه کرد.

آووکادو:

ماده غذایی شگفت انگیزی که سرشار از چربی و الیاف سالم است در نتیجه با مصرف آن همیشه احساس سیری دارید که در نتیجه گزینه مناسبی برای کاهش وزن به شمار می آید.

یک عدد میوه آووکادو تقریبا 320 کالری دارد.

شکلات تیره:

بهتر است بدانید یکی از راز های پنهانی چینی ها برای کاهش وزن مصرف شکلات های تیره یا همان تلخ می باشد.

از شکلات های بالای 70 درصد تغذیه نمایید تا آنتی اکسیدان های وجودی به سلامتی شما تاثیرات مثبت بگذارد.

تاثیر رژیم لاغری چینی چگونه است؟

این روز ها با گسترس فضای محازی هر فردی از ظاهر و زیبایی خود رضایت ندارد و تحت دروغ های افراد سودجو تاثیر می پذیرد. اگر شما هم از اندام خود ناراضی هستید و سعی در کاهش وزن دارید، پیشنهاد ما به شما رعایت رژیم لاغری چینی است.

در رژیم چینی محدودیت های ویژه ای برای مصرف چربی و مواد قندی وجود دارد چرا که با مصرف بی رویه، وزن رشدی افزایشی به خود می گیرد و احتمال ابتلا به بیماری مزمن چون دیابت نوع 2 و بیماری قلب گسترش پیدا می کند.

در این رژیم مصرف محدودی از گوشت قرمز و مواد پروتئینی دیگر وجود دارد تا جایی که تمام توجهات به سمت مصرف سبزیجات و میوه ها کشیده شده است اگر مصرف چربی های حیوانی را کاهش دهید دیگر خبری از افزایش کلسترول خون، افزایش سطح قند خون و ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در کار نخواهد بود. پس با مصرف مواد غلاتی چون دانه چیا و کینوا به کاهش سطح قند خون خود کمک کتید و با کاهش ارسال کالری در مدیریت وزن دقت داشته باشید.

با مصرف مواد غذایی گیاهی سیستم گوارش بهبود می باید و کالری کمتری به بدن می رسد.

پس اگر هنوز هم به فکر کاهش وزن هستید مواد غذایی گیاهی را به نسبت مواد غذایی جانوری در برنامه رژیمی خود اولویت قرار دهید.

مواد غذایی مجاز برای رعایت رژیم چینی کدام اند؟

سبزیجات: کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم، کلم سفید و قرمز، هویج، اسفناج، جلبک دریایی و کاهو

میوه: سیب، موز، گلابی، پرتقال و خربزه

غلات: برنج قهوه ای، ماکارونی سبوس دار و رشته فرنگی

دانه و حبوبات: لوبیا، قوتو و دانه سویا

ماهی: سالمون یا هالیبوت

گوشت سفید: اردک و یا مرغ

پس پیشنهاد می شود برای مدیریت بیشتر وزنی، خوراکی های قند دار و چربی جانوری را کنار بگذارید و به مصرف مواد غذایی گیاهی روی بیآورید.

مواد غذایی مجاز در رژیم چینی

مزایا و معایب رژیم غذایی چینی کدام اند؟

هر رژیمی جدای از مزایا، معایب خاص خود را نیز دارد پس برای علاقمندی بیشتر ابتدا با مزیت های رژیم چینی آشنا شوید:

بررسی مزیت های رژیم چینی؛

یکی از دلایلی که هر شخص به این رژیم روی می آورد، کاهش وزن و کنترل آن است. در این رژیم شخص از مصرف مواد غذایی جانوری دور می شود و تمایل به مصرف مواد غذایی گیاهی پیدا می کند.
در صورتی که مصرف چربی های جانوری کاهش پیدا کند و تمام توجهات به تغذیه از مواد گیاهی پیش بگیرد دیگر خبری از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی نخواهد بود.

با وارد سازی مواد غلات چون دانه چیا و کینوا یا حتی سبزی به برنامه رژیمی، سطح قند خون کنترل می شود و به بهبود دیابت نوع 2 نتیجه می دهد.

مصرف مواد غذایی گیاهی چون ویتامین ها، مواد معدنی و انواع آنتی اکسیدان به تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند.

اگر مصرف مواد غذایی گیاهی ادامه پیدا کند، التهابات مزمن در بدن کاهش می یابد.

برای بهبود سلامت پوست و پیشگیری از نشانه های پیری حتما مصرف میوه ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود اولویت قرار دهید.

با مصرف فیبر بالا، سلامت سیستم گوارشی تامین می شود.

بررسی عیب های رژیم چینی؛

رعایت رژیم غذایی چینی نیاز به برنامه ریزی های طراحی شده قوی دارد که بهتر است از مواد غذایی متنوع آگاهی داشته باشید.

کنترل عدم مصرف مواد غذایی جانوری برای برخی افراد کمی مشکل است.

اگر مصرف مواد غذایی جانوری کاهش پیدا کند، برخی افراد برای جبران نیاز به مکمل ویتامین B12 دارند.

عوارض رژیم چینی چگونه هستند؟

  1. نفخ شکم
  2. دل درد
  3. افت قند خون
  4. سر گیجه
  5. کمبود کلسیم و ویتامین D
  6. افزایش وزن
  7. فقر آهن
  8. و …

 

در پایان برای آگاهی از موضوعات رژیم لاغری ساحل جنوبی، معرفی رژیم آب و رژیم غذایی گاستریت لینک های قرار داده شده را کلیک نمایید و به مطالعه مقالات پیشین مجله آرگا بپردازید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر