برپایی عزای شهادت سیدوسالار دشت نینوا در استان همدان

مردمان دیار دارالمومنین همدان همزمان با روز عاشورا و هم نوا با سایر ایرانیان، بار دیگر شوروشعور حسینی را در دیده جهانیان به نمایش گذاشتند.

برپایی عزای شهادت سیدوسالار دشت نینوا در استان همدان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان همزمان با عاشورای حسینی (ع) با راه‌اندازی دسته‌های پرشور عزاداری، یاد و خاطر سالار دشت کربلا و 72 تن از یاران با وفایش را در روز عاشورا، زنده نگه داشتند.

عشق و دلدادگی مردم استان همدان در همه جا موج می‌زند، اگر چه گرمای 40 درجه بر کوچه‌ها و خیابان‌های شهرها و روستاهای استان حاکم است اما فریادحسین خواهی رساتر از آن است که این حرارت تابستانه مانع آن شود، این را از قدم‌های استوار عاشقان سیدالشهدا در دسته‌های عزاداری و چهره‌های محزون دلباختگان ثارالله می‌توان فهمید.

کودکان شهر آموخته‌اند که باید منادی فردای عاشورا شوند و امروز جانانه و عاشقانه همراه با والدین خود در دسته های عزاداری حضور یافته‌اند تا صدای طبل‌های عاشورایی را زنده نگه دارند.

جمعیت پرشور در کوچه‌ها و معابر شهرها و همه مناطق استان دیده می‌شود، دیده‌های حسرت زده، سیل اشک‌ها را از جای جای این دیار روانه سیمای سیاه پوش این مناطق می‌کنند و در سوگ سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت حسین بن علی (ع) گریانند.

امسال نیز همچون گذشته شاهد عزاداری تمامی هیات عاشوراییان و تکایا هستیم و جمعیت چند صد هزار نفری دل‌ها را روانه عرش آسمان کرده و در معابر، حسینه‌ها، تکایا و مساجد عزادار امام حسین (ع) و یاران با وفایش هستند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر