درباره محدودیت باران کوثری ما را جیگر فرض نکنید

جهان اکنون دیگر مانند دهه‌های گذشت نیست که هر سخنی را به زبان آورد و انتظار داشته باشیم که مخاطب هم آنرا بپذیرد. بنابر آنچه که وجود دارد گزاره ممنوع التصویری باران کوثری برای پخش آثار از قبل ساخته شده صحت ندارد چون ۲ فیلم از او اکران شد.

درباره محدودیت باران کوثری ما را جیگر فرض نکنید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سایت عصر ایران در یادداشتی به قلم نهال موسوی به ماجرای ممنوع الکاری باران کوثری واکنش نشان داد.

جهانگیر کوثری تهیه‌کننده سینما در حاشیه حضور در ویژه ‌برنامه «یورو 2024» آپارت اسپرت، درباره ساخت فیلم «رگ‌های آبی» درباره فروغ فرخزاد و دلیل اکران نشدن آن حرف زد. جهانگیر کوثری گفت: «من شخصا فیلم خود را در همان شرایط هم ساخته‌ام اما قطعا در دوران جدید، هم خودم و هم خانم بنی‌اعتماد حضور جدی‌تری در میدان خواهیم داشت.

اینکه فیلم «رگ‌های آبی» ‌ هنوز اکران نشده هم دلیلش ممنوع‌التصوری باران است. باران کوثری امروز علاوه‌ بر ممنوع‌التصویری، ممنوع‌الپوستر و ممنوع‌الخروج هم هست و به همین دلیل شخصا فیلم را به جشنواره تورنتو بردم و آنجا فیلم را اکران کردیم. با وجود همه این محدودیت‌ها همین فیلم را هم در آینده اکران خواهیم کرد.»

بعد از این حرفها روح الله سهرابی مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره ادعای تهیه‌کننده فیلم سینمایی «رگ‌های آبی» درباره ممنوع التصویر بودن باران کوثری - بازیگر اصلی این فیلم که منجر به عدم اکران فیلم مذکور شده‌ است - به چند نکته اشاره کرد و گفت:« آیا طی یک سال اخیر، 2 فیلم از بازیگری که شما ممنوع‌التصویر خوانده‌اید، اکران نشده است؟ فیلم گیج‌گاه در تاریخ 12 مهر 1402 اکران شده و 165 روز نیز روی پرده سینماها بوده و به شهادت تهیه‌کننده و کارگردان این اثر بیشترین مساعدت برای بهتر دیده ‌شدن آن صورت گرفته است.

همچنین فیلم عامه پسند نیز با حضور این بازیگر در تاریخ 17 آبان 1402 اکران و تا 125 روز روی پرده بوده است. این در حالی است که هر 2 فیلم با مجوز سازمان سینمایی به صورت آنلاین اکران شده و امکان دسترسی به آن برای مخاطبان فراهم است.

پروانه نمایش فیلم «رگ‌های آبی» در دولت سیزدهم صادر شده است. آیا شما برای دریافت مجوز اکران اقدامی کرده‌اید؟ چنانکه اگر اقدام کرده‌اید بفرمایید چه زمانی بوده و به کدام مدیر مربوط مراجعه شده است؟

شورای صنفی که مسئول اکران فیلم‌هاست چرا از درخواست شما بی‌خبر است؟ بنده هم که مسئول امور مربوط به اکران هستم به یاد ندارم حضرتعالی برای این منظور مراجعه و یا درخواستی ارائه داده باشید.


با وجود حوادث سال 1401 و رفتارهای قانون‌شکنانه عوامل برخی فیلم‌ها، سازمان سینمایی با این استدلال که قانون عطف به ماسبق نمی‌شود آثار آماده نمایش این افراد را روی پرده فرستاده و با وجود حواشی و هجمه‌های فراوان از تصمیم خود عدول نکرده است و تا به امروز حتی یک فیلم بابت چنین امری متوقف نشده الا آنکه شخصی همانند شما برای اکران فیلم خود مراجعه نکرده باشد.»

نکته حائز اهمیت این است که اظهارات سهرابی درست است و حال در این روزهای پایان دولت سیزدهم دیگر نباید فکر کرد چون شرایط عوض خواهد شد و افراد کنونی سازمان سینمایی رفتنی هستند دیگر می‌توان هر حرفی را زد. چون مستندات قابل اشاره آنچنان واضح و روشن است که جای هیچ گونه کتمانی را باقی نمی‌گذارد.

جهان اکنون دیگر مانند دهه‌های گذشت نیست که هر سخنی را به زبان آورد و انتظار دشته باشیم که مخاطب هم آنرا بپذیرد. بنابر آنچه که وجود دارد گزاره ممنوع التصویری باران کوثری برای پخش آثار از قبل ساخته شده صحت ندارد چون 2 فیلم از او اکران شد.

پخش نشدن عکس باران کوثری بر روی پوستر و مواد تبلیغاتی شهری فیلم عامه پسند هم غیرقابل انکار است چون در زمان اکران فیلم اجازه استفاده از عکس باران کوثری برای پوستر یا بیلبورد یا حتی سردر سینماها داده نشد.

حال دیگر مخاطب خود می‌تواند با یک جستجوی ساده هر آنچه هست را بیابد و از صحت و سقم ماجرا مطلع شود. اما متاسفانه هنوز برخی متوجه این تغییرات بزرگ جهان پیرامون خود نشده‌اند و فکر می‌کنند جهان در همان جایی ایستاده است که آنها فکر می‌کنند.

در این زمانه همانگونه که از مدیران سازمان سینمایی می‌خواهیم نسبت به عملکرد و تصمیمات 3 سال دولت سیزدهم جوابگو باشند از تهیه کننده سینما هم که ادعاهایی را مطرح می‌کند انتظار اطلاع رسانی و شفافیت داریم.

این که فکر کنیم دوره این افراد در سازمان سینمایی تمام شده و حال که دارند می‌روند می‌توان هر چه دلمان خواست را بگوییم، خود یک مشکل بزرگ است. همین امروز یک شخص دیگر هم مصاحبه‌ای کرده است و نکاتی گفته است که شاید اگر اطمینان از رفتن افراد حاضر در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی کنونی نداشت، و یا مثلا به جای پزشکیان جلیلی انتخاب شده بود، هرگز وارد چنین حیطه‌ای نمی‌شد.

بهرحال مردم، مخاطب و افکار عمومی امروز چشمان و گوششان باز است و دیگر به این سادگی خام حرف‌ها و ادعاهای منفعت طلبانه برخی افراد نمی‌شوند و دیگر هم زمان آن گذشته است که با یک مصاحبه کسی قهرمان شود و یا کسی دیگر اهریمن. خوشبختانه جهان عوض شده است.

درست است که قرار است پزشکیان و دولت جدید بیایید ولی قرار نیست که ما را جیگر فرض کنید.

220

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر