توسط نشر ققنوس؛

«مارتین هایدگر» برای نوآموزان فلسفه منتشر شد

کتاب «مارتین هایدگر» نوشته راینر روفینگ با ترجمه طالب جابری توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.

«مارتین هایدگر» برای نوآموزان فلسفه منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «مارتین هایدگر» نوشته راینر روفینگ به تازگی با ترجمه طالب جابری توسط نشر ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب یکی از عناوین مجموعه «فلسفه برای نوآموزان» است که توسط این ناشر چاپ می شود. نسخه اصلی این کتاب در سال 2013 چاپ شده است.

هایدگر یکی از چهره های معاصر فلسفه جهان است که در نظر برخی از فلاسفه مانند هانا آرنت، پادشاه پنهان فلسفه است و برخی دیگر هم به دلیل همکاری اش با ناسیونال سوسیالیست ها و حزب نازیسم، او را چهره ای موجه نمی دانند. دریدا، فوکو، آدورنو، بلومنبرگ و دلوز که همگی از متفکران معاصر هستند، با اشتیاق و به طور منتقدانه آثار هایدگر را بررسی کرده اند.

کتاب پیش رو، منبع مناسبی برای مطالعه هایدگر و کتاب پیچیده اش «هستی و زمان» است. آثار این متفکر به خاطر ساختار زبانی شان، جزو پیچیده‌ترین متن‌ها شمرده می‌شوند. بنابراین این کتاب، می‌تواند نقطه شروع کند و کاو افکار این فیلسوف برای جوانان و کسانی باشد که می خواهند آثار او را مطالعه کنند. این کتاب به همراه ساختار کمیک استریپ و مصورش، مطالب کوتاه و ساده ای دارد.

«برای چه باید زیست، برای چه باید مرد؟»، «همرزمی به نام یاسپرس»، «تفاسیر نادرست جهان»، «متافیزیک چیست؟»، «به سوی ناسیونال سوسیالیسم»، «هولدرلین _ شاعر شاعران»، و ... برخی از عناوین این کتاب هستند. انتهای کتاب نیز واژه نامه ای برای آشنایی بیشتر با اصطلاحات چاپ شده در کتاب، درج شده است.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

هایدگر پس از ریاست ناموفقش بر دانشگاه، به فعالیت‌های فلسفی خودش بازگشت. هایدگر می‌دید که با غلبه زبان فنی _ علمی تبادل اطلاعات، شیوه‌ای از تفکر پدید آمده است که همه چیز را بر اساس سودمندی و مطابق دیدگاه کمیت گرای خود توصیف می کند. تمام فرهنگ غربی ما توسط تفکر حسابگر افسون شده است. اما زبان از نظر هایدگر صرفا ابزاری برای برقراری ارتباط نیست. بلکه فضای تجربه ای است که در آن انسان و جهان با هم روبه رو می شوند. واژه ها در دل خود رازهایی نهان دارند، که ما را قادر به ادراک فضاهای تجربه تازه می کنند. در آن ها ابعادی از هستی پنهان است که ما باید آشکار کردنشان را بیاموزیم. هایدگر به واژه هایی مانند ذات، روشنگاه، بنیاد، چیز، هستی و غیره از نظر فلسفی و ریشه شناسی توجهی ویژه داشت. زبان شعر اندک اندک به موضوع اصلی فلسفه هستی او تبدیل شد. در زمستان 1934 هایدگر درسگفتاری راجع به اشعار ژرمانیا و راینِ هولدرلین ارائه کرد.

این کتاب با 159 صفحه مصور، شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 11 هزار تومان منتشر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر