۲۲ ترفند در زندگی برای راحت زیستن [قسمت اول]

زندگی همیشه با نارضایتی‌هایی همراه است، ازجمله، دانه‌هایی که در ذرت بوداده همیشه می‌مانند، ناخن‌هایی که همیشه می‌شکنند و دیگر مشکلاتی که می‌توانیم با استفاده از برخی نکات هوشمندانه آن‌ها را حل کنیم

زندگی همیشه با نارضایتی‌هایی همراه است، ازجمله، دانه‌هایی که در ذرت بوداده همیشه می‌مانند، ناخن‌هایی که همیشه می‌شکنند و دیگر مشکلاتی که می‌توانیم با استفاده از برخی نکات هوشمندانه آن‌ها را حل کنیم. این ترفندها، کارهایی نیست که در مدرسه به شما یاد بدهند. برخی از آن‌ها از یاد مردم رفته‌اند درحالی‌که آن‌ها را در زندگی خودشان ایجاد کرده‌اند. یافتن راهی که بتواند کمی زندگی کردن را ساده‌تر کنید، من را همیشه شگفت‌زده می‌کند و همیشه از این روش‌ها برای بهتر شدن کارهای خودم استفاده می‌کنم. همراه بنیتا در دو قسمت باشید تا چندراه‌حل کاربردی در مورد مشکلات روزمره که بیشتر در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را دیده‌اید، صحبت کنیم. اگر شما به این راه‌حل‌های ساده علاقه‌مند هستید، قبلاً در مورد مشکلاتی که ممکن است در طول روز برای شما و لباستان پیش بیاید و راه‌حل آن‌ها در مقاله ترفند هایی برای اتفاقات روزمره بحث کرده‌ایم، می‌توانید مطالعه کنید.

 

1- بخار زدایی از آینه

بخار زدایی از آینه

راه‌های زیادی وجود دارد تا شما آینه خودتان را از شر بخار گرفتن خلاص کنید، ازجمله می‌توانم به استفاده از کرم اصلاح، سرکه، صابون ظرف‌شویی و یا واکس ماشین اشاره‌کنم. ولی راه‌حل ساده‌تر و دم‌دستی‌تری هم وجود دارد. می‌توانید بخارهای روی شیشه حمام خودتان را به‌وسیله سشوار به گلوله ببندید. این ترفند برای شما زمانی به درد می‌خورد که در سفر باشید و چیزی به‌جز یک سشوار نداشته باشید.


2- نوارچسب و فرش

نوارچسب و فرش

فرش‌های حمام و آشپزخانه شما به‌طورکلی فرش‌هایی که به روی سرامیک‌ها قرار می‌گیرند، در اثر برخورد پای شما و یا تردد زیاد بر روی آن‌ها شروع به حرکت در محیط آشپزخانه می‌کنند. برای اینکه آن‌ها را از حرکت نگاه‌داریم، بهترین راه استفاده از چسب است. به گوشه‌های فرش خودتان و زمین چسب بزنید تا از حرکت بی ایستند.


3- تعمیر فرورفتگی در کف چوبی

تعمیر فرورفتگی در کف چوبی

این کار در ابتدا شاید ناشدنی باشد ولی علمی که پشت این قضیه وجود دارد باعث عملی شدن آن می‌شود. گرما از آهن و حوله به‌آرامی به چوب می‌رسد و چوب شروع به انبساط می‌کند. شاید بار اول شما تغییری را حس نکنید ولی در دفعات بعد می‌توانید به‌خوبی ببینید که فر رفتگی در چوب به حالت اول خودش بازگشته است.


4- معضل ذرت‌های باز نشده

معضل ذرت‌های باز نشده

مسلماً اگر شما هم عاشق ذرت بوداده باشید، فهمیده‌اید که وقتی ذرت‌ها را در مایکروفر می‌خواهید بو بدهید همیشه تعدادی از دانه‌های بوداده نشده داخل بقیه ذرت‌های پف‌کرده باقی می‌مانند و همیشه با رفتن به زیر دندان شما تمام لذت خوردن ذرت را از شما می‌گیرند. امروز به شما ترفندی را می‌گویم که می‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید. وقتی‌که تمام ذرت‌های را بو دادید. پاکت را تکان دهید و برعکس کنید. پایین آن را بازکنید تا ذرت‌های درست نشده از آن خارج شود. سپس با خیال آسوده بقیه ذرت‌ها را نوش جان‌ کنید.


5- مشکل سطل زباله

مشکل سطل زباله

کشیدن کیسه داخل سطل زباله یکی از سخت‌ترین کارهایی باشد که شما هرروز باید آن را تکرار کنید. باید چهارزانو بنشینید و با عضلات قوی که دارید کیسه را به داخل سطل فشار دهید، ولی به علت هوایی که داخل سطل وجود دارد، تقریباً همیشه مشکل پیش می‌آید. برای اینکه بتوانید بر این مشکل پیروز شوید، کافی است چند سوراخ در پایین سطل خودتان بازکنید تا زمانی که کیسه را داخل سطل می‌گذارید هوا از این نقاط خارج شود و کیسه به ظرف شما بچسبد. یا از اول می‌توانید سوراخ‌دار بخرید.


6- مشکل جدا شدن تسمه دمپایی

مشکل جدا شدن تسمه دمپایی

باگذشت زمان، دمپایی‌های انگشتی، تسمه‌ای که معمولاً دارند پاره می‌شود و دیگر نمی‌توانید بپوشید. ولی این به این معنی نیست که آن‌ها را دور بی اندازید. می‌توانید با استفاده از یک گیره که به بسته‌های نان زده می‌شود، این گره را در زیر کفش و دمپایی خودتان دوباره محکم کنید. باهوش و کار بلد!


7- حقه میله توپ نگه‌دار گلف

  حقه میله توپ نگه‌دار گلف

 

گاهی وقت‌ها، با عوض کردن لولای در هنوز سوراخ‌هایی از لولای قدیمی رو در شما باقی می‌ماند که معمولاً جلوه خوبی به در شما نمی‌دهد. راه‌حلی که می‌توانیم به شما بدهیم استفاده از میله نگه‌دار توپ است، میله‌ای که گلف بازها برای ثابت نگاه‌داشتن توپ‌های خودشان استفاده می‌کنند. سوزن آن را به همراه مقداری چسب چوب داخل حفره فروکنید و با چکش به روی آن بزنید. زمانی که حفره پر شد، سر آن را ببرید. اگر از این میله‌ها ندارید، می‌توانید همانند من از خلال‌دندان استفاده کنید.


8- استفاده از چسب نقاشی

چسب نقاشی

این چسب‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که می‌توانند بدون اینکه رنگ زمینه را بکنند به روی دیوارهای رنگی چسبانده شوند و سپس هم به‌راحتی بدون اینکه آسیبی به دیوار بزنند از آن جدا شوند. مسلماً مشاهده کرده آید که وقتی تابلویی به دیوار می‌زنید بعد از مدتی، تابلو به روی دیوار خط می‌اندازد. برای اینکه این اتفاق پیش نیاید، به‌اندازه دور تابلو خودتان به دیوارچسب نقاشی بزنید. با فوت کردن هم سفت می‌شود.


9- دری که نمی‌خواهد قفل شود

دری که نمی‌خواهد قفل شود

اگر دری دارید که قفل آن به‌درستی بسته نمی‌شود، باید از خانم خانه بخواهید تا رژ لبش را از کیفش خارج کند و به شما بدهد. گاهی اوقات زبانه قفل و جا قفلی بر روی چهارچوب درروی هم به دستی چفت نمی‌شوند. راه‌حل این است که به حفره‌ای که زبانه داخل آن می‌رود را چسب‌کاغذی بزنید، سپس روی زبانه را اندکی رژ لب بمالید. سپس در را ببندید و زبانه را بچرخانید. محلی که روی چسب علامت زده‌شده است جایی است که حفره اصلی باید در آنجا می‌گرفت.


10- نکته‌ای برای همه شارژرها

راه حل پاره شدن شارژر

خودکارهای فشاری را یادتان هست؟ و مسلماً پاره شدن شارژر خودتان را همین‌الان هم می‌توانید ببینید. راه‌حلی برای جلوگیری از پاره شدن سیم شارژر با استفاده از فنر خودکار فنری داریم. فنر خودکار را خارج کنید، سیم شارژر را داخل فنر بتابانید. با این کار دیگر آن قسمت هیچ‌وقت پاره نخواهد شد. برای احتیاط بهتر روی آن را چسب برق بزنید.


11- پیچی که سری ندارد و هرز شده است

پیچ هرز

اگر پیچی دارید که بیش‌ازحد به آن فشار آورده‌اید و دندانه‌های آن را از بین برده آید، نگران نباشید. می‌توانید از یک روبان استفاده کنید. روبان را بین پیچ‌گوشتی خودتان و پیچ قرار دهید و با فشار مناسبی به روی آن سعی کنید بازکنید. پیدا کردن این روبان‌های برای کسانی که در خانه خودشان کودک خردسال دارند ساده‌تر از همه‌چیز است.

در قسمت بعد این مقاله همراه ما باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر