ماهان شبکه ایرانیان

فواید نمک دریایی

نمک دریایی به جزء سدیم کلرید حاوی برخی مواد معدنی دیگر نیز است. نمک دریایی علاوه بر خوش طعم کردن غذا برای درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات نیز مفید است

فواید نمک دریایی

نمک دریایی به جزء سدیم کلرید حاوی برخی مواد معدنی دیگر نیز است. نمک دریایی علاوه بر خوش طعم کردن غذا برای درمان بسیاری از مشکلات و اختلالات نیز مفید است.
نمک دریایی به نمک تصفیه نشده گفته می‌شود که با تبخیر آب دریا به دست می‌آید. نمک سفره که توسط فرآیندهای صنعتی تصفیه می‌شود، بیشتر مواد معدنی خود را از دست می‌دهد. به این خاطر نمک سفره 9ر99 درصد حاوی سدیم کلرید است در حالی که نمک دریایی 98 درصد سدیم کلرید دارد. 2 درصد باقی مانده از حدود 80 نوع ماده‌ی معدنی مهم مانند آهن ، گوگرد و منیزیم تشکیل شده است. به همین خاطر است که نمک دریایی طعم نسبتاً متفاوتی از نمک سفره دارد. نمک دریایی همچنین در مقایسه با نمک تصفیه‌ شده‌ فواید بیشتری برای بدن دارد.

فواید نمک دریایی

درمان آسم

یکی از فواید نمک دریایی تمیز کردن حفره‌های سینوسی است. نمک دریایی آنتی هیستامین طبیعی قوی است. بعد از نوشیدن یک یا دو لیوان آب، مقدار کمی نمک دریایی را روی زبان خود بگذارید. این کار به درمان آسم کمک می‌کند. نمک دریایی همچنین برای تمیز کردن ریه‌ها نیز مفید است. نمک دریایی با تنظیم کردن ضربان قلب نامنظم و فشار خون بالا برای دستگاه گردش خون مفید است. مصرف نمک دریایی به مقدار متوسط برای کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها و حمله‌های قلبی مفید است.
مواد معدنی موجود در نمک دریایی برای پوست مفید هستند. از نمک دریایی برای درمان عفونت‌هایی مانند پسوریازیس استفاده می‌شود. نمک دریایی همچنین برای درمان علائم التهاب تاندون‌ها و آرتروز مفید است. نمک دریایی به خارج کردن اسیدیته از سلول‌های بدن خصوصاً سلول‌های مغری کمک می‌کند. نمک دریایی همچنین به کلیه‌ها برای از بین بردن اسیدیته اضافه‌ی بدن و دفع آن‌ از طریق ادرار کمک می‌کند. نمک دریایی بدن را قلیایی می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک را کاهش می‌دهد.

لوازم آرایشی

از نمک دریایی در صنعت لوازم آرایشی خصوصاً لایه‌ بردار‌ها یا اسکراب‌ها استفاده می‌شود. محتویات معدنی نمک دریایی باعث شده است آن در تولید محصولات مراقبت از پوست برای خود جایگاهی داشته باشد. از بلور‌های نمک ممکن است برای تولید ضد عرق‌ و بوزدا نیز استفاده شود.
نمک دریایی به حفظ تعادل الکترولیت‌ها در بدن کمک می‌کند. این دستگاه ایمنی را تقویت می‌کند و سطح انرژی بدن را افزایش می‌دهد. این خصوصاً برای ورزشکاران مفید است.
نمک دریایی انتقال اطلاعات میان سلول‌های عصبی را بهبود می‌بخشد. نمک دریایی به سلول‌ها برای پردازش اطلاعات دریافت شده از مغز کمک می‌کند.
مواد معدنی مختلف موجود در نمک دریایی طعم خاصی به آن می‌دهندکه برای آشپزها با ارزش است. از نمک دریایی اغلب در غذاهای فرانسوی و تایلندی استفاده می‌شود.
نمک دریایی همچنین به تنظیم خواب کمک می‌کند. قبل از خواب نمک دریایی را به آب گرم اضافه و میل کنید. این کار باعث تحریک خواب عمیق می‌شود.
از آنجایی که نمک دریایی آنتی هیستامینی قوی است، از بروز گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند. نمک دریایی همچنین به بهبود قدرت و استقامت عضلات کمک می‌کند.

کنترل دیابت

یکی از چندین فایده‌ی نمک دریایی آن است که سطح قند خون را تنظیم می‌کند. از اینرو، نمک دریایی خصوصاً برای افراد دیابتی مفید است.
نمک دریایی همچنین به جذب بهتر غذا توسط روده‌ها کمک می‌کند.
اگر چه نمک دریایی فواید زیادی برای بدن دارد ولی، زیاده‌روی در مصرف آن باعث افزایش سطح سدیم بدن می‌شود. این ممکن است به جای اینکه برای بدن مفید باشد برای آن مضر باشد. اگر بخواهید نمک دریایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، نباید آن را جایگزین بیش از نصف مقدار نمک سفره کنید. به نمک سفره ید اضافه می‌شود که برای عملکرد مناسب غده‌ی تیروئید لازم است. نمک دریایی سدیم لازم برای بدن را فراهم نمی‌کند. همچنین، برخی از نمک‌های سفره حاوی اسید فولیک هستند که احتمال بروز نقص‌های مادرزادی در نوزادان را کاهش می‌دهد. صرف نظر از نوع نمکی که در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنید، مقدار آن نباید از 2400 میلی‌گرم در روز بیشتر باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان