ده جاذبه دیدنی شهر جاکارتا _ بخش دوم

جاکارتا، پایتخت اندونزی یکی از شهرهای زیبایی است که حتما باید یک بار هم که شده به آنجا سفر کنید

جاکارتا

جاکارتا، پایتخت اندونزی یکی از شهرهای زیبایی است که حتما باید یک بار هم که شده به آنجا سفر کنید. جمعیت جاکارتا حدودا 10 میلیون نفر است و این شهر با تاریخچه‌ای قدیمی، جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد که در ساخت آنها از فرهنگهای مختلفی از جمله فرهنگ هندی، اروپایی، چینی،جاوه‌ای، مالایی و عربی تاثیرپذیری شده. فرهنگ غذایی اندونزی هم در نوع خود جالب توجه است و اگر روزی به این کشور سفر کردید، حتما غذاهای مختلف بومی کشور را تست کنید. در این گزارش دو قسمتی، ده تا از جاذبه‌های زیبای این شهر را برای شما بر می‌شماریم. این بخش دوم و پایانی گزارش دو قسمتی ماست:

موزه منسوجات در اندونزی

6- موزه منسوجات ( Museum Textile):

اگر تابه حال پارچه یا منسوجات اندونزی را از نزدیک دیده باشید، قطعا می‌توانید حدس بزنید که صنعت منسوجات در این کشور تاریخچه قابل توجهی دارد. پس اگر می‌خواهید یک روز را در دنیای پارچه‌ها سپری کرده و با بافتها و ابزارهایی که برای بافتن پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا شوید، حتما باید به این موزه دیدنی سری بزنید.

کلیسا جامع چاکارتا

7- کلیسای جامع جاکارتا (Jakarta Cathedral):

این کلیسا یکی از سرشناس‌ترین بناهای معماری در شهر جاکارتا است که هم از بیرون نمای زیبایی دارد و هم داخلش دیدنی است. با ورود به کلیسا و رفتن به طبقات بالایی، می‌توانید نمای زیبایی از شهر جاکارتا با آسمان خراشهای معروفش را تماشا کنید. این کلیسا در سال 1901 و به سبک نئو- گوتیک ساخته شده و نام اصلی آن گرگا سانتا پراوان ماریا دیانگکات د سورگا است و در مرکز شهر جاکارتا و در نزدیکی میدان مردکا و قصر مردکا واقع شده است و دقیقا روبروی مسجد استقلال قرار دارد.

سرزمین رویایی آنکول

8- سرزمین رویایی آنکول (Ancol Dreamland):

این پارک تماتیک، یک پارک دیدنی در شهر جاکارتاست که مطمئن باشید از بازدید از آن پشیمان نخواهید شد. این پارک را به نحوی می‌توان نوعی دیزنی لند به سبک اندونزیایی‌ها دانست که در سال 1966 افتتاح شده و درحال حاضر بزرگترین پارک سرگرمی در آسیای جنوب شرقی است. این مجموعه شامل بخشهایی مثل دنیای فانتزی، ماجراجویی‌های آبی آتلانتیس، دنیای آبی آنکل، ساحل، مجموعه گلف، مجموعه بولینگ، اکو پارک اقیانوس و شهر ساحلی آنکول است و در عین حال یک مجموعه اقامتی بزرگ نیز در آنجا تعبیه شده است.

یادبود ملی در اندونزی

9- یادبود ملی (National Monument):

این بنای دیدنی 132 متر ارتفاع دارد و برجی است که در مرکز میدان مردکا در قلب شهر جاکارتا ساخته شده است و سمبل مبارزه برای اندونزی است. این بنا، سمبل ملی اندونزی است که به نشانه تلاشهای مردم این کشور برای استقلال از بند استعمار ساخته شده است. ساخت این بنا در سال 1961 و به دستور سوکارنو، رئیس جمهور وقت اندونزی آغاز و در سال 1975 افتتاح گردید. موزه این بنا هرروز از ساعت 8 تا 15 باز است و البته آخرین دوشنبه هر ماه میلادی تعطیل می‌باشد.

کشور اندونزی

10- شهر قدیمی (Old Town):

در این منطقه می‌توانید معماری قدیمی هلندی در اندونزی را ملاحظه کنید. قبل از استقلال اندونزی، هلندی‌ها رفت و آمد زیادی به این کشور داشتند. در حال حاضر هنوز دفتر تجاری هلندی هندشرقی که در طول قرون 17 تا 19 میلادی شهرت زیادی داشت، دراین منطقه وجود دارد و در هنگام بازدید از شهر قدیمی جاکارتا می‌توانید از این دفتر نیز بازدید کنید. این منطقه که کوتا توآ نیز نامیده می‌شود، در حقیقت محل استقرار هلندی‌ها در جاکارتا بوده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر