سابقه فعالیت کمپانی سرشناس پرادا در عرصه مد به بیش از 100 سال می‌رسد. این برند لوکس ایتالیایی، در ابتدا به طراحی و تولید محصولات چرمی می‌پرداخت و پس از درخشیدن در عرصه کیف و کفش، به محصولاتش تنوع بخشید و دایره فعالیتش را در تمام بخش‌های مد گسترده کرد.

کمپانی Fratelli Prada(برادران پرادا) در سال 1913 توسط ماریو پرادا و برادرش مارتینو در شهر میلان ایتالیا آغاز به کار کرد. تولیدات برند پرادا در ابتدا محصولات چرمی و چمدان بود. چندی بعد، "لوییزا پرادا" دختر ماریو به جمع طراحان این برند اضافه شد و در طراحی و تولید محصولات چرمی، به مدت 20 سال فعالیت کرد.

در سال 1970 "میوسیا پرادا" دختر لوییزا و نوه‌ِی ماریو به این کمپانی پیوست و با وجود سن کم، کسب و کار کمپانی پرادا را رونق بخشید. میوسیا با همکاری طراح خلاق و جوانی به نام "پاتریزیو برتلی" که بعدها با او ازدواج کرد، تغییرات کلی در طرح‌ها و تولیدات پرادا ایجاد کردند.

میوسیا پرادا و همسرش

در سال 1979 میوسیا مجموعه‌ای از کوله پشتی و کیف دستی از جنس چرم فرآوری شده که پدربزرگش در تولید چمدان به کار می‌برد، به بازار ارائه کرد و توجه مردم را به خود جلب کرد. در سال 1983 پرادا دومین شعبه خود را در قلب مد ایتالیا، میلان افتتاح کرد و دیری نگذشت نام خود را در عرصه جهانی به مردم شناساند. شعبات مختلف این برند خلاق در فلورانس، پاریس، مادرید و نیویورک گام محکم و مهم این کمپانی بود.

پس از ازدواج میوسیا و برتلی، تولیدات این کمپانی گسترش یافت و در سال 1989، در حوزه طراحی و تولید پوشاک زنانه هم فعالیت خود را آغاز کردند و اوایل دهه 90، پرادا خط تولید پوشاک مردانه را هم راه‌اندازی کرد. در سال 1992، برند Miu Miu از نام میوسیا گرفته شد و به تولید کیف‌های زنانه لوکس در نسخه‌های محدود پرداخت. برند Miu Miu امروزه به تولید کیف و زیورآلات و عینک زنانه می پردازد.

پرادا

پرادا در حال حاضر با داشتن بیش از 618 شعبه در سراسر جهان و بیش از 100 سال سابقه فعالیت در عرصه مد، یکی از موفق‌ترین خانه‌های طراحی مد جهان است. محصولات پرادا شامل پوشاک، محصولات چرمی، زیورآلات، عطر و ادکلن است. در سال 2007 کمپانی پرادا با همکاری LG ، تلفن همراه هم طراحی و تولید کرد.

تلفن همراه پرادا

فروشگاه پرادا

فروشگاه پرادا