توصیف نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» از شهید حسین همدانی

نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» با بیان اینکه در راه‌های آزاد شده‌ خرمشهر جای پاهای تاول زده‌ شهید همدانی دیده می‌شود، گفت: سردار شهید حاج‌حسین همدانی ۴۰ سال عمر خود را وقف اسلام کرد و هیچ‌گاه دست از مبارزه علیه ظلم برنداشت.

توصیف نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» از شهید حسین همدانی

به گزارش ایسنا، حمید حسام چهارشنبه 25 بهمن در جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه شهید حسین همدانی، اظهار کرد: تنها کسی که در مسیر 40 ساله‌ انقلاب یک روز عقب نکشید و رفیع‌تر از الوند استوار ماند، شهید حاج‌حسین همدانی بود به گونه‌ای که اگر جهاد 40 ساله‌ ایشان را مرور کنیم شاهد سلوک عجیبی در این مدت خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شاید به خاطر توفیق سال‌های زیادی که شاگرد این شهید بزرگوار بودم، بهترین دهلیز برای توصیف رشادت‌های ایشان باشم، شهید همدانی را مردی دانست که40 سال انقلاب کرد و یادآور شد: مردی که از سال 54 تا آخرین روزی که در حلب به شهادت رسید، برای این انقلاب جنگید و ایستادگی کرد و شهادتش در مسیر اربعین در مسیر قافله‌سالار و حضرت زینب(س) بود.

حسام با اشاره به اینکه چهلم شهید همدانی نیز با اربعین حسینی مصادف شد، به قداست عدد 40 اشاره و خاطرنشان کرد: عدد 40 در اسلام، داستانی طولانی دارد به طوریکه گل آدم در 40 روز سرشت شد، کشتی نوح 40 روز در دریاها شناور بود و پیامبر اکرم(ص) در سن 40 سالگی پذیرای کلام‌الله شدند.

وی با تأکید بر اینکه پیام شهادت شهید همدانی این بود که از مسیر اربعین باز هم می‌توان به یاران خدا رسید، اظهار کرد: شهید همدانی در عملیات والفجر، 2 بار مورد اصابت ترکش قرار گرفت اما هرگز ادعای جانبازی نکرد، کسی که شاید اگر در عملیات مرصاد نبود امنیت امروز ایران هم نبود، حضور درخشان او در اتفاقات سال 88 از وقوع فجایعی عظیم جلوگیری کرد.

حسام با بیان اینکه نخستین گزینه‌ اعزام به سوریه سردار همدانی بود و زمانی حضور پیدا کرد که گروه‌های تروریستی و تکفیری تا پشت کاخ ریاست جمهوری رسیده بودند، یاد آور شد:  به طور قطع کسی باید برای دفاع می‌رفت که بسیج را تجربه کرده باشد، کسی که توان الحاق توانایی‌های مردمی را داشته باشد.

وی ادامه داد: شهید همدانی نهال دفاعی را چه در ایران و چه در جهان اسلام به درختی تنومند مبدل کرد که دیگر به این سادگی‌ها از بین نخواهد رفت.

 دبیر جشنواره ملی خاطره‌نویسی ویژه شهید حسین همدانی نیز با بیان اینکه به عنوان نیروهای کوچک کاری را به تازگی آغاز کردیم تا شما عزیزان هر خاطره یا یادبودی از ایشان دارید را برای بنیاد حفظ آثار ارسال کنید، گفت: همه کسانی‌که از شهید همدانی خاطره‌ای دارند، می‌توانند مطالب را به شکل نامه، فایل صوتی، عکس، ایمیل و ... برای ما ارسال کنند به طوریکه این آثار مبنای آغاز کارهای آینده برای این شهید بزرگوار است.

سردار عزیزی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مسائل دفاع مقدس را درست بگویید نه درشت» خاطرنشان کرد: شهید همدانی خود بسیاری از خاطراتش را به تحریر درآورد و هدف اصلی بنیاد حفظ آثار جلوگیری از تحریف خاطرات است، او علاوه بر سابقه‌ نظامیش در زمینه‌های مختلفی اعم از فرهنگی، پیشگام بود.
اثر نمایشی رادیویی حبیب حرم توسط سردار محیدی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان و جمعی از هنرمندان و فیلمسازان همدانی در پایان این جشنواره رونمایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر