در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تاثیر مهد‌های کودک بر رشد همه جانبه کودکان

یک روان شناس گفت: مهد کودک خوب مکانی است که فضای فیزیکی متناسب با استاندارد‌های جهانی را برای کودک فراهم آورد و کودک را در تنگنا قرار ندهد.

تاثیر مهد‌های کودک بر رشد همه جانبه کودکان

تاثیر مهد های کودک بر رشد همه جانبه کودکان

سید رضا فراهانی روانشناس کودک در گفتگو با خبرنگارحوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: رشد همه جانبه اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی کودکان در تعامل با کودکان هم سن و سال خود محقق می‌شود که این اتفاق در خانواده‌های سنتی گذشته به خودی خود رخ می‌داد.

وی افزود: رواج خانواده‌های هسته‌ای، کودکان را از در کنار هم بودن محروم کرده است و در صورتی که به گونه‌ای این شرایط ایجاد نشود، فرایند رشد کودکان با بحران‌ هایی مواجه خواهد شد.

فراهانی به بیان ویژگی‌های یک مهد کودک خوب پرداخت و گفت: مهد کودک خوب مکانی است که فضای فیزیکی متناسب با استاندارد‌های جهانی را برای کودک فراهم آورد و کودک را در تنگنا قرار ندهد.


بیشتر بخوانید:نکات کاربردی برای پرورش ذهن کودکان 


وی، وجود مربیان کار آزموده، با تجربه و با تخصص کافی در زمینه‌های روانشناسی و تربیت کودک را از ضروریات یک مهد کودک خوب برشمرد و عنوان کرد: مدیریت مهد کودک نیز باید آگاهی کافی در زمینه‌های رشدی کودک را داشته باشد.

این روانشناس کودک، وجود وسایل و امکانات به تناسب سنین کودکان نظیر وسایل ورزشی و بازی گرفته تا کتاب و پازل را از ضروریات یک مهد کودک خوب دانست و تاکید کرد: مهد کودک خوب مهد کودکی است که در تعامل با نهاد‌های تربیتی کودکان بوده و از روش‌های تربیتی متناسب با سن و سال کودکان استفاده کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر