ضرردهی تسلا با وجود دو برابر شدن درآمد طی زمستان ۲۰۱۷

گزارش مالی تسلا برای زمستان ۲۰۱۷ نشان از این دارد که با وجود دو برابر شدن درآمد، ضرردهی این کمپانی بیش از انتظار تحلیل‌گران بوده است.

ضرردهی تسلا با وجود دو برابر شدن درآمد طی زمستان 2017

تسلا ساعاتی پیش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال 2017 خود را منتشر کرد که نشان از ضرردهی بیش از حد انتظار این کمپانی داشت. ایلان ماسک در جریان ارائه‌ی گزارش مالی تسلا، اعلام کرد که تولید خودروی مدل 3 این کمپانی طبق برنامه‌ی پیش‌بینی شده ادامه خواهد داشت.

تسلا اعلام کرد که در سه‌ماهه‌ی منتهی به بهار سال جاری، به ازای هر سهم متحمل ضرر 1.33 دلاری شده است؛ حال آنکه تحلیل‌گران از ضرردهی 82 سنتی به ازای هر سهم سخن گفته بودند. البته باید به این نکته اشاره کرد که ضرردهی تسلا بیش از پیش‌بینی‌ها است و درآمد این خودروساز بیش از دو برابر در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن افزایش پیدا کرده و حتی بالاتر از پیش‌بینی تحلیل‌گران وال استریت بوده است. کارشناسان وال استریت از درآمد 2.61 میلیارد دلاری تسلا سخن گفته بودند؛ حال آنکه این کمپانی موفق شده است 2.7 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

تسلا به این نکته اشاره کرده است که کارخانه‌های تسلا طبق برنامه‌های پیش‌بینی شده در حال نزدیک شدن به تولید 5000 دستگاه  خودروی مدل 3 در هفته هستند که طی سال 2017 محقق خواهد شد. این کمپانی در نظر دارد تولید هفتگی مدل 3 را طی سال 2018 به 10 هزار دستگاه افزایش دهد.

مقدار هزینه‌های جاری تسلا طی سه‌ماهه‌ی اول سال 2017 با وجود کاهش، عنوان دومین فصل پرهزینه را به نام این کمپانی ثبت کرده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، هزینه‌های جاری تسلا در زمستان 2017 با وجود کاهش از یک میلیارد دلار پاییز 2016، به 623 میلیون دلار رسیده است.

تسلا اعلام کرده که در سه‌ماهه‌ی اول سال 2017، بیش از 25 هزار دستگاه خودرو راهی بازار کرده است که همین موضوع باعث افزایش ارزش هر سهم تسلا شده است. بسیاری از سهامداران از پایین بودن تیراژ تولید این کمپانی سخن می‌گفتند. پس از افزایش ارزش سهام توییتر، ایلان ماسک با انتشار توییتی اعلام کرد که مجموع ارزش این کمپانی طی سال اخیر بیش از 46 درصد افزایش پیدا کرده است.

افزایش ارزش سهام تسلا در ماه‌های اخیر، ارزش بازار تسلا را حتی بالاتر از فورد برده و این کمپانی را به یکی از باارزش‌ترین خودروسازان تبدیل کرده است. آدام جونز از مورگان استنلی به این نکته اشاره کرده که نمی‌توان فقط خودروسازان سنتی را به‌عنوان رقیب اصلی تسلا اسم برد؛ چراکه این کمپانی در چند جبهه فعالیت می‌کند و از این‌رو کمپانی‌های اپل، آلفابت و اوبر را نیز می‌توان به‌عنوان رقبای این کمپانی محسوب کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان