طرز تهیه بامیه عسلی با بهترین روش پخت

پخت شیرینی در منزل از انواع کارهای مورد علاقه برای کدبانوهای ایرانی است در این مطلب ما قصد داریم تا شما را طرز تهیه بامیه عسلی به صورت مرحله به مرمله و با بهترین روش آشنا سازیم.

طرز تهیه بامیه عسلی با بهترین روش پخت

بامیه عسلی طعم بی نظیر و متفاوتی دارد که شما می توانید با کمک این مطلب آموزش آشپزی بامیه های خوش طعمی را در منزل تهیه کنید. و به عنوان یک میان وعده سالم در کنار اعضای خانواده تان میل نمایید، به منظور آشنایی بیشتر با طرز تهیه بامیه عسلی پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

بامیه عسلی و بامیه عربی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب هستند که هر کدبانویی می توانید این نوع شیرینی ها را خودش به راحتی تهیه کند. از بامیه می توانید به همراه گوش فیل و زولبیا در سفره های افطاری ماه مبارک رمضان نیز استفاده کنید.

روش تهیه بامیه عسلی

مواد لازم

  • آب : 250 میلی لیتر
  • آرد : 160 گرم
  • کره : 70 گرم
  • تخم مرغ : 3 عدد
  • شکر : 3 قاشق سوپ خوری
  • روغن مایع : 2 قاشق سوپ خوری
  • وانیل : 1/4 قاشق چای خوری
  • عسل : به میزان لازم

طرز تهیه بامیه عسلی در منزل

در طرز تهیه بامیه عسلی ابتدا کره و آب را در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس ظرف را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا کره به خوبی ذوب شود. بعد از ذوب شدن کره, شکر را به آن اضافه کنید و وقتی که مواد بامیه به جوش آمد آرد را به مواد اضافه کنید و ظرف را از روی حرارت بردارید و مخلوط مواد بامیه را به خوبی هم بزنید، تا خمیر به خوبی گلوله شود توجه داشته باشید که آرد را باید به صورت یکجا به مواد بامیه اضافه کنید تا به خوبی همه آرد با مواد مخلوط شود.
در مرحله بعد خمیر گلوله شده را در درون ظرف دیگری قرار دهید و بعد از اینکه خمیر به خوبی خنک شد تخم مرغ ها را به صورت یکی یکی به مواد بامیه اضافه کنید توجه داشته باشید که وانیل را باید به همراه اولین تخم مرغ به مواد بامیه عسلی اضافه کنید بعد از هر بار اضافه کردن تخم مرغ مواد را به خوبی با کمک همزن برقی هم بزنید تا مواد بامیه کاملا یکدست شوند.

خمیر بامیه
بعد از آماده شدن مواد بامیه یک تکه کاغذ روغنی را به خوبی چرخ کنید و سپس خمیر بامیه را در درون قیف بریزید و خمیر را بر روی کاغذ روغنی بریزید. سپس بامیه ها را به همراه کاغذ روغنی در درون مقدار زیادی روغن داغ وارد کنید. توجه داشته باشید که باید کناره های کاغذ را در دست خود نگه دارید و بعد از چند دقیقه کاغذ را تکان دهید تا بامیه ها به راحتی از کاغذ جدا شوند. بعد از جدا شدن بامیه از روی کاغذ روغنی کاغذ را از درون روغن خارج کنید و برای آماده کردن بقیه خمیر بامیه ها از آن استفاده کنید.

سرخ کردن بامیه ها در درون روغن
در مرحله آخر طرز تهیه بامیه عسلی بعد از سرخ شدن بامیه ها آن ها را از درون روغن خارج کنید.

طرز تهیه بامیه عسلی خوش طعم

برای تزیین روی بامیه ها از عسل استفاده کنید اگر غلظت عسل زیاد است می توانید چند قاشق از عسل را در درون ظرف استیلی بریزید و سپس ظرف را بر روی بخار آب جوش قرار دهید تا عسل مقداری نرم شود و سپس بامیه ها را با کمک عسل تزیین کنید. با اجرای این روش تهیه به راحتی می توانید همواره بامیه عسلی خوشمزه در منزلتان داشته باشید.

بامیه عسلی خوشمزه     روش تهیه بامیه عسلی

بعد از تزیین بامیه ها به کمک عسل می توانید برای زیبایی بیشتر تزیین بامیه های عسلی از پودر پسته و پودر نارگیل نیز استفاده کنید.

آموزش تهیه بامیه خانگی

بکی از شیرینی های بسیار خوشمزه و پرطرفدار بامیه است که در سفره های افطار ماه رمضان نیز بسیار دیده می شود، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را آموزش خواهیم داد تا به جای خرید بامیه، نوع خوش طعم آن را در منزل تهیه کنید که دستور تهیه آن بسیار ساده و راحت است و در مدت زمان کمی می توانید این شیرینی خوش طعم را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • آرد : یک فنجان
  • آب : یک فنجان
  • شکر : یک قاشق چای خوری
  • تخم مرغ : دو عدد
  • روغن مایع : کمتر از یک دوم فنجان

دستور تهیه بامیه خانگی

دستور تهیه :

در روش تهیه بامیه خانگی ابتدا روغن، آب و شکر را بر روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید بجوشد سپس آرد را در آن الک کرده و حرارت را خاموش کنید و به خوبی مواد را با هم مخلوط کنید.

حالا مجدداً به مدت سه تا چهار دقیقه بر روی حرارت بگذارید سپس خمیر به دست آمده از آن را داخل کاسه ای ریخته و اجازه دهید خنک شود.

در مرحله بعدی تخم مرغ ها را داخل کاسه ای شکسته و با کمک چنگال آن را هم بزنید و مقداری جوش شیرین جهت پف بیشتر به تخم مرغ ها اضافه کنید.

حالا خمیر بامیه را داخل قیف با سرقیف شکوفه بزرگ بریزید و داخل یک تابه گود روغن ریخته سپس خمیر بامیه را با کمک قیف داخل روغن بریزید و با استفاده از قیچی آشپزخانه آن ها را برش دهید، تابه را روی حرارت گذاشته تا داغ شده و بامیه ها شروع به سرخ شدن کنند.

در مرحله پایانی به منظور تهیه شیره بامیه یک لیوان شکر را همراه با کمی گلوکز، مقدار کمی آب لیمو، مقداری گلاب و یک لیوان آب بر روی حرارت بگذارید تا به قوام مورد نظرتان برسد و در آخر بامیه های سرخ شده را داخل آن بغلتانید، نوش جان.

روش پخت بامیه خانگی

امیدواریم از دستور پخت بامیه در منزل نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوب و خوشی را در کنار خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت شیرینی های مختلف به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان