هر آنچه که در مورد صفحه بندی کتاب در word باید بدانید!

صفحه بندی کتاب در word از بهترین ایده هایی است که در مراکز مختلف برای این کار استفاده می شود. نرم افزار ورد سال ها است که از مهم ترین ابزارهای صفحه بندی به شمار می رود

هر آنچه که در مورد صفحه بندی کتاب در word باید بدانید!

صفحه بندی کتاب در word از بهترین ایده هایی است که در مراکز مختلف برای این کار استفاده می شود. نرم افزار ورد سال ها است که از مهم ترین ابزارهای صفحه بندی به شمار می رود. ورد در دسته نرم افزارهای گرافیکی قرار نمی گیرد، اما امکانات آن برای صفحه بندی کامل است. این نرم افزار هیچ چیز برای صفحه بندی کم ندارد. مهم است که صفحه آرا بتواند از این امکانات به خوبی برای صفحه بندی استفاده کند. برای ثبت سفارش صفحه بندی و همکاری با صفحه آراهای حرفه ای می توانید به وب سایت ایران تایپیست مراجعه کنید.

اصول اولیه صفحه بندی کتاب در word

صفحه بندی کتاب در word دارای اصول و قواعدی است که با تجربه به دست می آید. پیش از این که این نرم افزار در بین دیگر نرم افزارها برای صفحه بندی مورد استفاده قرار گیرد، از نرم افزار زرنگار که برمبنای داس بود استفاده می شد که به زبان فارسی هم بود. اما وقتی ورد بر روی کار آمد، همه صفحه آراها برای صفحه بندی به آن روی آوردند. اولین کار برای شروع صفحه آرایی تعیین قطع و اندازه کتاب است. بعد از آن است که صفحه آرا می تواند میزان سفیدی از بالا و پایین کتاب را مشخص کند. بعد از آن نوبت به تعیین شکل شماره صفحه ها می رسد که به شکل های متنوعی این کار امکان پذیر است.

اندازه فونت تیترها و فونت متن و نوع فونت نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در این نرم افزارها فونت های متنوعی طراحی شده اند که انتخاب فونت مناسب از میان آنها کار دشواری نیست. تعیین فاصله بین خط ها و همچنین فاصله نوشته ها و حروف از هم به طور کامل در این نرم افزار قابل تنظیم هستند. صفحه بندی کتاب در ورد را تنها کسانی می توانند انجام دهند که بر این نرم افزار تسلط کامل داشته باشند. آشنایی با این نرم افزار در حد ابتدایی برای رسیدن به یک صفحه بندی حرفه ای کفایت نمی کند. ضمن این که لازم است بعد از آن پاصفحه ها و سرصفحه ها را نیز تنظیم کند.

صفحه بندی کتاب در ورد

صفحه بندی کتاب در ورد

صفحه بندی کتاب در word و تاثیر آن بر فروش بیشتر

صفحه بندی کتاب در word در زیبایی آن تأثیر بسزایی دارد. همه کتاب ها علاوه بر این که باید محتوای مخاطب پسند و کارآمدی داشته باشند، لازم است که بر روی صفحه آرایی آنها نیز کار شود. خیلی وقت ها مخاطبان کتاب ها را بر اساس صفحه بندی آنها انتخاب می کنند. یعنی یک صفحه بندی شکیل و زیبا می تواند در جلب مخاطب مؤثر واقع شود. یعنی حتی در فروش آن نیز می تواند اثرگذار باشد. همان طور که یک صفحه آرایی ناشیانه و پر از اشتباه می تواند در مخاطبان دافعه ایجاد کند. یک صفحه بند خوب و حرفه ای می داند که عکس ها را چطور در متن به کار ببرد که در آن زیبایی بصری بیشتری ایجاد کند.

وقتی خریدار به کتاب فروشی می رود تا کتابی را انتخاب کند، اولین کاری که می کند این است که آن را باز می کند تا محتوای آن را از نظر بگذارند. اگر محتوای ارزشمندی که مخاطب به دنبال آن است در یک صفحه بندی حرفه ای برای او به نمایش در آمده باشد، به خوبی می تواند در درک مطالب به او کمک بیشتری بکند. صفحه بندی کتاب در word در ایران تایپیست با در نظر گرفتن همه اصول و قواعد این کار انجام می گیرد. اگر می خواهید کتابتان به بهترین شکل صفحه بندی شود، می توانید از افراد حرفه ای این مرکز انتخاب نوع صفحه بندی مشاوره بگیرید.

صفحه آرایی کتاب در ورد

صفحه آرایی کتاب در ورد

صفحه بندی کتاب در word بهتر است یا در ایندیزاین؟

صفحه بندی کتاب در word با ایندیزاین کاملاً متفاوت است. ورد یک نرم افزار متنی است و ایندیزاین در دسته نرم افزارهای طراحی قرار دارد. هر دو آنها همه امکانات لازم برای صفحه بندی را در خود دارند. ضمن این که در ایندیزاین می توان تغییرات طراحی و گرافیکی زیادی در متن هایی که تصویر دارند ایجاد کرد. در واقع، ایندیزاین نرم افزاری است که بیشتر مناسب کتاب های کودکان، مجله ها و روزنامه ها است. برای صفحه بندی کتاب هایی که عکس های زیادی دارند و به طور معمول لازم است که در بیشتر صفحات از تصاویر استفاده شود، این نرم افزار گزینه بسیار مناسبی است.

صفحه بندی کتاب در word هم به کاملی صفحه بندی در ایندیزاین است، البته برای کتاب هایی که نیازی به صفحه بندی خاص و پیچیده ای ندارند. برای صفحه بندی کتاب های داستان، علمی، آموزشی و حتی دانشگاهی نرم افزار ورد می تواند گزینه خوبی باشد. برای صفحه بندی متن های ساده و همچنین فصل بندی و تقسیم بندی کتاب ها این نرم افزار همه امکانات لازم را دارا است. درست است که این نرم افزار برای تغییرات گسترده روی عکس ها و استفاده از رنگ ها امکانات زیادی ندارد، اما با آن می توان برای صفحه بندی متن های تخصصی و غیر تخصصی به سادگی اقدام کرد. علاوه بر این که کار با نرم افزار ورد از سرعت بالاتری از ایندیزاین برخوردار است و افراد حرفه ای می توانند در مدت زمان کمتری با آن تعداد صفحات زیادی را مرتب کنند.

صفحه بندی کتاب کودکان در word

صفحه بندی کتاب در word برای هر نوع کتابی از جمله کتاب های کودکان هم امکان پذیر است. اما به شرط این که کتاب ها تصویرسازی ساده ای داشته باشند. کتاب های کودکی که برای آنها از تصویرسازی های زیاد و فرم های گسترده استفاده شده باشد، ممکن است نتوان در نرم افزار ورد آنها را استفاده کرده و متن کتاب را در آنها جای داد. اما در صورتی که تصویرها تک به تک باشند، می توان از ورد هم برای صفحه بندی بهره برد. این نرم افزار فونت های بسیار خوبی برای کتاب های کودکان دارد که مطابق با نیاز آنها طراحی شده اند که پیدا کردن آنها در نرم افزار دیگر کمی سخت است.

برای این که صفحه آرا بتواند به یک طراحی مناسب از طراحی کتاب کودک دست یابد، لازم است که دنیای کودکان را بشناسد. پیش از این که نرم افزاری را برای صفحه آرایی انتخاب کند، باید درباره تصویرسازی و شکل تصویرهای آن تصمیم گیری کند. تصویرهای کتاب کودک برای کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد و به طور معمول وقت بسیار زیادی صرف این کار می شود.

صفحه بندی کتاب

صفحه بندی کتاب

بهترین مرجع تخصصی برای صفحه بندی کتاب

صفحه بندی کتاب در word را باید به افراد متخصص واگذار کنید. یکی از بهترین مراجع تخصصی برای صفحه بندی کتاب وب سایت ایران تایپیست است که خدمات متنوعی را در این زمینه ارائه می دهد. فهرست نویسی بر اساس فیپا و فهرست نویسی اتومات از آن جمله هستند. تنظیم سرصفحه ها، جدول ها، شکل ها و نمودارها نیز در دسته این خدمات به شمار می روند. برای مرتب کردن و یک دست کردن مطالب انواع کتاب ها و همچنین شماره گذاری شکل ها، جدول ها و نمودارها نیز می توانید روی صفحه آرای حرفه ای این مرکز حساب کنید. هر کدام از این خدمات در اعلام هزینه اثرگذار هستند.

برای ثبت سفارش صفحه بندی کتاب در word می توانید به نشانی https://irantypist.com مراجعه کنید و بعد از ثبت نام در وب سایت یک پنل کاربری در اختیار شما قرار می گیرد که می توانید همه خدماتی که نیاز دارید در پنل علامت بزنید. هزینه ها با توجه به اطلاعاتی که در وب سایت وارد شده است در قالب یک پیش فاکتور برای شما ارسال می شود. بعد از تأیید آن، کار صفحه بندی کتاب در سریع ترین زمان ممکن شروع خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر