طرز تهیه دوغ گازدار خانگی و خوش طعم

همانطور که می دانید دوغ یکی از محبوب ترین نوشیدنی های ایران می باشد که شاید شما تا حال نمی دانستید که دوغ را می توان با روشی ساده و با استفاده از ۴ قلم مواد اولیه در منزل تهیه کرد که در این مطلب روش تهیه این دوغ گاز دار قرار دارد.

طرز تهیه دوغ گازدار خانگی و خوش طعم

دوغ گازدار یکی از محبوب و پر طرفدار ترین نوشیدنی ها در ایران می باشد. این دوغ را می توان به سادگی و با روش تهیه ای آسان در منزل با استفاده از چهار قلم مواد اولیه و با طعمی بسیار خوب تهیه کرد. این نوشیدنی بسیار مناسب برای زمان هایی است که می خواهید دوغی گاز دار داشته باشید اما نمی خواهید این را از بیرون تهیه کنید. به دلخواه می توان از نعناع برای تزئین استفاده کرد. طرز تهیه دوغ گاز دار را در ادامه این مطلب مشاهده کنید.

 رانی پرتقال، رانی هلو و چای سرد نعنایی سه نوع دیگر از نوشیدنی های خنک و دلچسب بوده که بسیار مناسب برای فصل تابستان است. روش تهیه این دو رانی خوش طعم خانگی و چای سرد نعناعی را با کلیک بر روی لینک ها می توانید مشاهده کنید. همانطور که گفته ایم این دوغ گاز دار با استفاده از 4 قلم مواد اولیه در دسترس و ساده تهیه می شود که شما به دلخواه می توانید از نعناع خشک شده برای تزئین و یا برای خوش عطر تر شدن دوغ استفاده کنید.

دوغ گازدار خانگی

مواد لازم

  • شیر 1 لیوان
  • ماست به ازای هر 1 لیوان شیر 2 قاشق غذا خوری
  • آب به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم

دوغ گازدار خانگی خوش طعم

طرز تهیه دوغ گاز دار خانگی و خوش طعم

ابتدا برای تهیه باید به تعداد دقت کنید. سپس همانطور که گفته ایم به ازای هر 1 لیوان شیر 2 قاشق غذا خوری ماست استفاده کنید و فرقی ندارد که ماست کم چرب و یا پر چرب باشد. در ادامه باید مواد را از جمله شیر و ماست درون یک پارچ بریزید و خوب هم بزنید.

در ادامه باید تمامی مواد دوغ گازدار را با استفاده از یک قیف درون شیشه و یا بطری در دار بریزید و حتما دقت داشته باشید که باید 1/4 بطری و یا شیشه در دار خالی باشد. برای تهیه این دوغ باید 3 الی 7 روز صبر کنید. بطری را در جایی گرم مانند تراس و یا اتاقی گرم قرار دهید.

هر روز به بطری سر بزنید و بطری را به خوبی تکان دهید تا آب بی اندازد. آب انداختن دوغ به معنای جدا شدن آب و ماست است که قبل از سرو باید این را به خوبی هم بزنید. زمانی که مدتی حدود 3 روز گذشت می توانید دوغ را در یخچال نگهدارید تا به خوبی خنک شود.

طرز تهیه دوغ گازدار خانگی

این روش برای تخمیر شدن باکتریای موجود در شیر می باشد که با تخمیر شدن این ها دوغ گاز دار می شود. به دلخواه می توان برای داشتن عطری بهتر دوغ گاز دار از نعنای خشک و پودر شده درون دوغ استنفاده کرد و دوغ را به خوبی هم زد و سرو کرد. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان