درخواست نصرتیان از کیشوندان برای مدیریت مصرف برق در جزیره کیش

سرپرست شرکت آب و برق کیش با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و بالا رفتن دمای هوا، از کیشوندان درخواست کرد تا در مصرف برق صرفه جویی کنند و به تشریح راهکارهای مصرف بهینه برق پرداخت.

درخواست نصرتیان از کیشوندان برای مدیریت مصرف برق در جزیره کیش

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کیش، سرپرست شرکت آب و برق جزیره با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و بالا رفتن دمای هوا، از کیشوندان درخواست کرد تا در مصرف برق صرفه جویی کنند و به تشریح راهکارهای مصرف بهینه برق پرداخت.
دکتر سجاد نصرتیان با ذکر اینکه عدم استفاده از لوازم برقی غیر ضروری در ساعات پیک برق از مهم‌ترین موارد جهت مدیریت مصرف برق است، عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی جزیره زیبای کیش، در فصل تابستان از ساعت 11 الی 18 میزان مصرف برق به اوج خود می رسد.
وی افزود: در این ساعات اوج بار، حداکثر میزان برق از نیروگاه‌ها دریافت می‌شود و همچنین به دلیل افزایش دما راندمان واحدهای نیروگاهی نیز کاهش می یابد که باید مصرف را مدیریت کرد.
سرپرست شرکت آب و برق کیش بیان داشت: چنان چه هریک از مشترکین به نوبه خود فقط یک لامپ اضافی را خاموش کنند، میزان قابل توجهی در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد و همچنین عدم استفاده از لوازم برقی غیر ضروری در ساعات پیک بار امری مهم می‌باشد.
وی اسپلیت‌ها را بیشترین مصرف کننده برق خانگی در فصل تابستان عنوان کرد و افزود: عمده‌ترین مصارف برق در فصل تابستان ناشی از کولرهای گازی است، با تنظیم اسپلیت روی دمای 25 درجه سانتیگراد و بالاتر، بیش از 20 درصد در مصرف برق کولر صرفه‌جویی می‌شود.
نصرتیان ادامه داد: خاموش کردن یکی از کولرهای گازی در منزل موجب کاهش 30 درصدی مصرف برق خانوار می‌شود.
وی تأکید کرد: با سرویس به‌موقع کندانسور کولر گازی و شست و شوی مستمر فیلترها و شبکه داخلی کولر گازی به میزان 10 تا 15 درصد در مصرف برق کولر صرفه جویی می‌شود.

سرپرست شرکت آب و برق کیش با ذکر نکاتی به توصیه مدیریت مصرف برق در ادارات و مراکز تجاری پرداخت و گفت: کیشوندان گرامی به هنگام خروج از محل کار، از خاموش بودن لامپ‌ها و سایر وسایل الکتریکی دیگر اطمینان حاصل نمایید.
وی ادامه داد: تنظیم نرم افزاری کامپیوترها در حالت "آماده باش" بعد از مدتی بلا استفاده بودن باعث کاهش مصرف برق آنها خواهد شد.
نصرتیان گفت: کاهش تعداد دستگاه‌هایی که امکان استفاده بصورت اشتراکی وجود دارد (چاپگر، فاکس، اسکنر و...) ، باعث کاهش مصرف برق می شود.
وی اظهار داشت: نصب درب های اتوماتیک ورود و خروج در مغازه ها و مراکز تجاری، تاثیر زیادی در کاهش تلفات سرما و گرما دارد.
سرپرست شرکت آب و برق کیش افزود: یخچال های ویترینی در فروشگاه ها نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند چرا که باعث افزایش برق مصرفی می شوند.
وی به بیان برخی نکات دیگر در رابطه با مدیریت مصرف برق پرداخت و گفت: در هنگام خرید وسایل برقی نظیر یخچال، ماشین لباسشویی و ... به برچسب مصرف انرژی توجه کنید تا از میزان بازدهی این وسایل مطلع شوید. حرف A نشانگر بیشترین میزان بازدهی و حرف G نشانه کمترین میزان بازدهی وسیله برقی می باشد.
نصرتیان گفت: استفاده از لامپ های کم مصرف و LED نسبت به لامپ های دیگر باعث کاهش مصرف حداقل 60 درصدی انرژی خواهد شد.
وی افزود: راهروها ، پارکینگها و انبارها ( به ویژه در ساعاتی که رفت و آمد به حداقل می رسد ) تنها در حد رعایت ضوابط ایمنی روشن گردند و لامپ‌های زائد خاموش شوند.
سرپرست شرکت آب و برق کیش در پایان از کیشوندان گرامی خواست تا حوادث و مشکلات خود در رابطه با برق و آب را با شماره تلفن 07644070000 در میان بگذارند و کارشناسان شرکت به‌صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی می‌باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر