ادعاهای جلیلی درباره برجام، حمله به سفارت، واکسن کرونا، FATF و ...

سعید جلیلی گفت: اگر دولتی معتقد باشد که ۸ درصد رشد روی حساب و کتاب نوشته شده، موفق می‌شود.

ادعاهای جلیلی درباره برجام، حمله به سفارت، واکسن کرونا، FATF و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش آخر سخنان خود در اولین مناظره انتخابات مرحله دوم درباره اف ای تی اف و ... سخنانی ایراد کرد.

اهم سخنان وی را به نقل از شرق در ادامه می خوانید؛

*ما می‌خواهیم رییس‌جمهور شویم. قبلا باید می‌فهمیدید و می‌دانستید که چه کنید. ما هزاران ساعت با کارشناسان صحبت کردیم. برنامه من در کشاورزی، اقتصاد،‌نقدینگی، سیاست خارجی و ... مشخص است. شما باید به جمع‌بندی رسیده باشید.

*در دولت قبل مشکل این بود که همه‌ش می‌گفتند می‌خواهیم بررسی کنیم.

*در اف ای تی اف و برجام باید طلبکار باشیم. این طور نیست که بنشینیم و خودمان را منحصر کنیم. اگر می‌گویند ما متعهد نمی‌شویم، نباید رو به قبله بایستیم. اگر نمی‌شود نفت فروخت باید راه‌ها را پیدا کنیم.

*برنامه ما در سیاست خارجی همین است که نباید معطل 3 قدرت شد. 200 کشور وجود دارد. باید اقتصاد ایران جانمایی شود. باید روز به روز فرصت‌های کشور را کشف کنیم. هر سفارت یک سکوی اقتصادی شود.

*شهید رییسی رفت پاکستان. 70 میلیارد دلار واردات دارند که حداقل می‌توانیم در 16 میلیارد دلار آن سهیم باشیم.

*منافع ملت را باید با قدرت و قوت دنبال کرد.

*اگر 6 قطع‌نامه داریم 3 تای آن زمان آقای لاریجانی بوده و آقای ظریف سفیر در سازمان ملل بوده است. بررسی کنید و ببینید در این مسیر چه کردند که طرف مقابل به طمع قطعنامه بیفتد.

*8 سال رشد صفر و منفی داشتیم و حاصلش این شد.

*ما می‌گوییم باید حرکت کرد که فشار از روی مردم برداشته شود. این که شما می‌گویید رشد 8 درصد نمی‌شود یعنی نمی‌خواهید کاری کنید.

*در بحث تحریم‌ها وقتی شروع شد، وقتی کمیته مقابله با تحریم را گذاشتیم مشکلات کمتر شد.

*از پایین‌ترین سطح و کارشناس و معاون آمدم بالا. 18 سال طول کشید تا من به جایگاه دبیری شورایعالی امنیت ملی شدم. در زمان من 18 میلیارد دلار با آمریکای لاتین قرارداد بسته شد.

*مردم متوجه می‌شوند چه کسی وعده الکی می‌دهد.

*اگر دولتی معتقد باشد که 8 درصد رشد روی حساب و کتاب نوشته شده، موفق می‌شود.

*ضعف را با ضعف نمی‌شود برطرف کرد، ضعف را با قدرت می‌شود برطرف کرد.

*همان شب و پیش از آتش زدن سفارت بیان کردند که جلیلی گفت این یک تهدید است.

*من در جلسه شورایعالی امنیت ملی گفتم که امشب باید به قضیه سفارت و حمله به سفارت توجه داشته باشید. هشدار دادم اما توجه نکردند.

*وقت انتخاب و تصمیم است. یک نگاه این است که در مورد برنامه و هدف و رشد 8 درصد و ... بگویند نداریم و نمی‌شود. این نگاه کشور را عقب می‌اندازد. یک نگاه هم این است که قانون می‌گوید باید رشد 8 درصد داشته باشید. نگاه ما این است. با صدها ساعت جلسه و مشاوره با طیف‌های مختلف به جمع‌بندی رسیده‌ایم. ما یک جهان فرصت داریم و می‌توانیم جهش داشته باشیم. همه مردم را می‌توانیم مشارکت دهیم.

*ما این رویکرد را قبول نداریم که اگر روزی 700 نفر هم مردند اشکالی ندارد چون اف ای تی اف را امضا نکردیم پس واکسن هم نداریم.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر