‎مخالف استقرار صنایع انرژی‌بر هستیم

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: مخالف صدور مجوز برای واحدهای صنعتی که انرژی و آب زیادی مصرف می کنند، هستیم.

‎مخالف استقرار صنایع انرژی‌بر هستیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهدی عبدیان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در نشست خبری با رسانه ها که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، به تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در یک سال اخیر پرداخت و گفت: شفاف سازی امور، پرداخت 14میلیارد تومان بدهی طلبکاران، تهیه بانک جامع اطلاعاتی از صنایع و مشکلات آنها، نشست های فصلی با خبرنگاران، تشکیل کمیسیون و انجمن های تخصصی، شناسایی بازارهای هدف و بستر سازی برای توسعه صادرات از مهمترین اقدامات انجام شده می باشد.

وی با بیان اینکه تراز اتاق مثبت است و به 10میلیارد تومان رسیده افزود: در حال حاضر فقط دو شرکت مشکل‌دار به اتاق بدهکار هستند که درحال رایزنی برای حل مشکلات این شرکت‌ها هستیم.

عبدیان ادامه داد: اختصاص مبلغ 31 میلیارد و 800 میلیون تومان برای تکمیل و تجهیز ساختمان اتاق قزوین، تجهیز سالن جلسات طبقات هشتم و ششم مطابق با فناوری های روز جهان برای استفاده فعالان اقتصادی و اعضای اتاق، برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی، تکمیل باشگاه ورزشی جهت استفاده اعضای اتاق و دارندگان کارت بازرگانی از دیگر اقدامات انجام شده است.

دبیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین در خصوص افزایش صادرات گفت: اگر مسائل ارزی برطرف شود و بحران رفع تعهد ارزی را پشت سر بگذاریم، صادرات استان قزوین می‌تواند به دو میلیارد دلار در سال برسد که حدود 4 برابر آمار فعلی ما در این حوزه است ،چرا که در حال حاضر سیاست ارزی بانک مرکزی واردات محور است و اگر صادرکننده اجازه یابد که ارز خود را به نرخ بازار آزاد بفروشد، صادرات شکوفا می‌شود.

عبدیان با اشاره به مهمترین مشکل واحدهای صنعتی اظهارکرد: قطع برق به تولیدکننده ضرر و زیان زیادی وارد می کند و موجب کاهش صادرات و قدرت رقابت آنها می شود.

رییس اتاق بازرگانی با بیان اینکه وقتی با کمبود شدید انرژی در تابستان مواجهیم چرا باید همچنان مجوز صنعتی برای واحدهایی که انرژی و آب زیادی مصرف می کنند صادر شود توضیح داد: اگر صدور مجوزهای جدید برای راه اندازی واحدهای صنعتی به احداث نیروگاه پراکنده و یا خورشیدی مشروط شود می توانیم بخشی از مشکلات را حل کنیم.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان