تداوم دیپلماسی قدیمی قالیچه ایرانی؛ این بار در المپیک پاریس!

دیپلماسی قدیمی قالیچه ایرانی، در المپیک پاریس از سوی مقامات ایرانی به کار گرفته شد!

تداوم دیپلماسی قدیمی قالیچه ایرانی؛ این بار در المپیک پاریس!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در ورزش ایران از دیرباز تا کنون دیپلماسی قالیچه و پسته و زعفران کارکرد عجیبی داشته. همیهش مسئولین ورزش ایران در دیدارها و مذاکرات خود را همتایان خارجی تحفه ای ار جنس قالیچه مرغوب دستباف ایرانی و یا پسته و زعفران به عنوان هدیه به طرف مقابل اهدا می کردند تا در چانه زنی های رودرو بتوانند با این هدایای جذاب ایرانی که به شدت مورد توجه خارجی هاست، بتوانند به اهداف خود دست یافته و طرف مقابل را راضی به موافقت با درخواست خود نمایند. قصه های عجیب و غریب بسیاری از این دیپلماسی جالب و کاربردی در ورزش ایران وجود دارد.


این دیپلماسی ایرانی ظاهرا در المپیک پاریس نیز از سوی مقامات ایرانی به کار گرفته شده تا ثابت شود هیچ گاه این سیاست قدیمی کهنه نمی شود!
محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک با دیوید لاپارتیان رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری و عضو کمیته بین المللی المپیک دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار رسمی و پس از مذاکرات روتین و تشکر مقامات ایرانی، رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری با اشاره به منشور المپیک توصیه ها و تذکراتی به رئیس کمیته ملی المپیک ایران درباره بحث اساسنامه ها و برگزاری انتخابات فدراسیونهای ورزشی داشت و  بر لزوم رعایت قوانین مسابقات و شفافیت مدیریتی، مبارزه با دوپینگ و ...   تاکید کرد.
در انتها یک تخته قالیچه دستباف که توسط یک بانوی 60 ساله اراکی به مناسبت بازیهای المپیک پاریس 2024 پاریس  با آرم بازیها و عبارت تقدیمی به رئیس جمهور فرانسه بافته شده بود، بنا به درخواست بافنده به  کمیته ملی المپیک فرانسه تقدیم شد.

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان