در هوای گرم بیشتر به موهایتان توجه کنید/ موها در تابستان با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند؟

گرما و رطوبت تابستان می‌تواند چربی طبیعی مو را از بین ببرد و موهای شما را خشک و وز کند.

در هوای گرم بیشتر به موهایتان توجه کنید/ موها در تابستان با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند؟

به گزارش خبرآنلاین، موهای ما در طول تابستان به دلیل هوای گرم و آفتابی با چندین چالش مواجه هستند، از جمله:

تابش نور خورشید: اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند به موها آسیب برساند و با از بین بردن رطوبت، آنها را خشک، شکننده و کدر کند. برای پیشگیری از این اتفاق، هنگامی که در معرض تابش اشعه یو وی خورشید هستید، بهتر است از پوششی مانند روسری و کلاه برای موها استفاده کنید.

خشکی: گرما و رطوبت هوا در تابستان می‌تواند چربی طبیعی مو را از بین ببرد و موهای شما را خشک و وز کند.

موخوره: سطح رطوبت در تابستان افزایش می‌یابد و باعث می‌شود موها وز شوند و نرمی خود را از دست بدهند. این امر در چند شاخه شدن مو یا موخوره مؤثر است.

کلر استخر: استخر رفتن در فصل تابستان امری رایج است. نکته قابل توجه این است که آب استخر سرشار از مواد شیمیایی از جمله کلر است؛ این ماده می‌تواند ساقه موها را خشک کند و سبب آزادسازی سبوم از پوست سر شود. موها  در معرض تماس با این ماده شیمیایی، کدر، شکننده و زبر می‌شوند. برای پیشگیری از این مسئله، بد نیست قبل از وارد شدن به آب استخر، کمی روغن زیتون یا نارگیل به موهای خود بمالید تا جذب کلر را کاهش دهید.

شوره سر: گرما سبب تشدید شوره سر می‌شود، چون دمای بالای پوست سر برای میکروب‌های عامل ایجاد شوره، شرایط مساعدی را ایجاد می‌کند. اگر شوره سر درمان نشود، خارش و التهاب به وجود می‌آورد و ریزش موقت رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این موضوع، استفاده از شامپوی ضدشوره در تابستان توصیه می‌شود.

تعریق بیش از حد: عرق کردن در فصل تابستان، علاوه بر چرب کردن پوست سر، می‌تواند آلودگی محیط و آلاینده‌های موجود در هوا را جذب کند و منجر به مشکلاتی چون شوره سر و خارش شود.

منابع: vegamour ، rawbeautywellness ، treehugger

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان