افزایش ۱ تا ۳ درجه ای دمای هوا در اصفهان/غلظت آلاینده‌ها افزایش می‌یابد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان، افزایش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا و افزایش نسبی اشعه UV در اصفهان را در طول هفته جاری پیش بینی کرده است.

افزایش 1 تا 3 درجه ای دمای هوا در اصفهان/غلظت آلاینده‌ها افزایش می‌یابد

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، اداره هواشناسی استان اصفهان با توجه به تداوم استقرار توده هوای گرم، افزایش نسبی دما از 1 تا 3 درجه سلسیوس و کاهش دید و کیفیت هوا به واسطه باد و گرد و خاک و اوزن سطح زمین، هشدار سطح زرد شماره 39 را با حفظ اعتبار هشدار زردِ شماره 38 که در هفته گذشته صادر شد، اعلام کرد.

بر این اساس شروع اثرات سامانه جدید هواشناسی از  صبح دوشنبه  15 مردادماه تا  اواخر وقت پنج‌شنبه هجدهم مردادماه سال جاری است.

افزایش نسبی دما و تداوم هوای گرم در ساعات روز

نوع مخاطره شامل افزایش نسبی میانگین دما، افزایش نسبی اشعه مضر خورشید(UV)، خطر گرمازدگی به ویژه برای گروه های حساس و اطفال و سالمندان، افزایش مصرف برق و آب، امکان صدمه به محصولات باغی و زراعی، امکان آسیب ‏به دام و طیور و زنبورهای عسل، امکان صدمه به بعضی تاسیسات و تجهیزات صنعتی، در ساعات بعد از ظهر تا شب، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در نیمه شمالی و شرقی و مرکزی استان است و اثر مخاطره نیز  افزایش نسبی دما و تداوم هوای گرم در ساعات روز و ماندگاری آن طی ایام هفته خواهد بود.

در طول این مدت افزایش مصرف حامل های انرژی، گرمازدگی به ویژه برای گروه های حساس، احتمال آتش سوزی در مراتع و نواحی جنگلی به دلیل گرمای هوا و همراهی با وزش باد را شاهد خواهیم بود و احتمال خسارت ناشی از تنش دمایی در بخش کشاورزی و دامداری، افزایش غلظت آلاینده به واسطه افزایش ازن سطح زمین، غبار آلودگی، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم، احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی و شمالی استان و  احتمال آسیب به سازه های موقتی وجود دارد.

عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده

اداره کل هواشناسی استان اصفهان مدیریت مصرف حاملهای انرژی (آب و برق)، اجتناب از ترددهای غیر ضروری و کاهش فعالیت های بدنی در فضای باز درساعات گرم روز به ویژه برای گروه های حساس، عدم آبیاری مزارع و باغات در ساعات گرم روز، عدم اجتناب از روشن کردن آتش در مراتع و نواحی جنگلی و یا در صورت روشن نمودن و اطمینان از خاموش کردن کامل آن پیش از ترک محل، احتیاط در تردد در هنگام کاهش دید، عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده را پیشنهاد کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان