روش صحیح معاینه سینه و خودآزمایی در خانه

روش صحیح معاینه سینه را در منزل با سه روش در این مطلب برای تان بیان می کنیم و شما می توانید اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه بدست اورید و در نهایت با تشخیص به موقع زمان طلایی درمان را از دست نخواهید داد.

روش صحیح معاینه سینه و خودآزمایی در خانه

روش صحیح معاینه سینه یا همان خودآزمایی نوعی از معایناتی می باشد متوسط خود فرد در روز های مشخصی از ماه انجام می شود و از این روش برای بررسی سینه های خود استفاده می کنند و باید بدانید که این روش یکی از بهترین روش های ردمان سریع تر سرطان ها و تومور های درون سینه می باشد. در واقع شما نیز با معایناتی که در ادامه ان ها را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم می توانید هر نوع تغییری را در بافت سینه ای مشاهده کرده و به متخصصان در این زمینه ارجاع کرده و مشکلات خود را با ان ها درمیان گذاشته تا مورد تست و ماموگرافی قرار بگیرید.

 خود آزمایی پستان در خانه

اهمیت روش صحیح معاینه سینه در خانه

باید بدانید که این خود آزمایی ها تاثیرات زیادی در شناخت بیماری قبل از مراحل سخت آن می باشد و شما می توانید در مراحل اولیه این بیماری تان را تشخیص داده و برای درمان سریع تر اقدام کنید و در این صورت زمان طلایی برای درمان را از دست نخواهید داد. نکته یا بسیار مهمی که  در این زمینه وجود دارد این است که اگر سرطان سینه در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود شانس سیار بالایی برای درمان وجود دارد از این رو می توان این مورد را جدی گرفته شما نیز در خانه هر ماه این معاینه ها را انجام دهید.  البته که این مورد به تنهایی کافی نخواهد بود و شما باید معاینات و ویزیت های پزشکی تان را جدی بگیرید و در نهایت تشخیص نهایی با متخصص بر اساس معاینه های انجام شده و تست هایی می باشد که از شما گرفته خواهد شد.

چندین سالاست که از این روش برای پیشگیری از پیشرفت چشمگیر این بیماری استفاده می شود و این خودآزمایی ها توانسته است تا بقا را برای افراد بیش تر نماید. مطالعاتی که در سال 2008 روی حدودا 400 نفر انجام شده است نشان داده اند که خودآزمایی پستان تاثیر زیادی در درمان به موقع سرطان سینه ندارد و بیوپسی های بدون معنا نیز می توانند باعث آسیب های شدید در بافت های سینه شود. البته که این مورد را انجمن سرطان آمریکا تایید نمی کند و این مورد را رواج نداده است. برخی از محققان نیز در این زمینه بیان کرده اند که غربالگری های لازم باید بعد از یک سن خاص انجام شود زیرا این موارد از ابزار های درمانی بوده و مفید و مهم خواهد بود. معاینه سینه با روش صحیح ابزاری می باشد که شما در هر سنی و  بدون هیچ هزینه ای می توانید این کار را انجام داده و از نداشتن کیست ها و تومور ها در سینه خود اطمینان پیدا نمایید.

این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این مورد هر ماه یک بار انجام خواهد شد و در خانم هایی که دارای سیکل های قاعدگی منظم می باشند بهتر است هر ماه بعد از پریود شدن این تست را انجام دهند. بهترین زمان برای انجام دادن این تست ها هر ماه سه روز بعد از پریودی خواهد بود. در نظر داشته باشید مکه تغییراتی که قبل از پریودی رخ می دهد می تواند بر بافت ها و اندازه های سینه ها تاثیراتی داشته باشد از این رو باید معاینات را برای بعد از این مدت زمان قرار دهید. اگر دچار قاعدگی نامنظم هستید و یا یائسه شده اید باید روز های خاصی از مکاه را برای این تست در نظر بگیرید و ماهی یک بار این تست را انجام دهید.

تشخیص زودهنگام سرطان سینه با خودآزمایی در خانه

علت سرطان سینه

به گفته بسیاری از محققان هنوز علت دقیقی برای سرطان سینه وجود ندارد با این حال باید بدانید که یک سری از فاکتور هایی هستند که می توانند ریسک ابتلا به این بیماری را در افراد بالا تر ببرند و  این مورد ها عبارت اند از :

  • بالا بودن سن بیش تر از 55 سال
  • زنان بیش تر از مردان به این مورد دچار می شوند.
  • وجود افرادی در خانواده با سابقه این نوع سرطان
  • استفاده از سیگار و الکل
  • چاقی بیش از حد
  • قرار گرفتن در معرض اشعه
  • هورمون درمانی

نحوه انجام دادن معاینه سینه در حالت های متفاوت

به یاد داشته باشید که روش صحیح معاینه سینه به سه شیوه انجام می شود و این موضوعات را باید بدانید که چگونه می توان این کار ها را در خانه و بدون نیاز به متخصص انجام داد. در ادامه اطلاعاتی در مورد بررسی سینه در خانه به شما می دهیم.

تست چشمی

در مرحله ابتدایی باید جلوی آینه بایستید و به دقت به سینه های تان کنید و هر گونه تغییر خاصی را در شکل سینه، تورم و فرورفتگی غیر عادی را مشاهده کردید و یا در نوک سینه های تان شکل خاصی را دیدید باید به متخصص مراجعه کنید تا معاینات دقیق تری در این زمینه انجام شود.

روش صحیح معاینه سینه

بررسی لمسی سینه

این مدل از بررسی سینه ها در دو شکل ایستاده و نشسته انجام می گیرد و هر کدام دارای مراحلی می باشد. در واقع باید بدانید که اگر می خواهید بررسی لمسی سینه در حالت ایستاده را انجام دهید نیاز است تا ابتدا با سه انگشت میانی خود هر قسمت از سینه ها را به آرامی فشار داده و بررسی کنید. در این میان سعی کنید فشار تا حدی باشد که بافت های زیرین نیز احساس شود. اگر در این فشار ها احساس وجود توده و لکه و یا تغییرات درونی را بتوانید به راحتی احساس نمایید. با یک الگوی دایره ای شکل تمام بافت سینه خود را بررسی کنید و همچنین هاله های هر پستان را نیز چک کنید و در نهایت نوک سینه های خود را به آرامی فشار داده و ترشحات ان را بررسی کنید.

در نوع دوم روش صحیح معاینه سینه باید سینه ها را به صورت لمسی در حالت دراز کشیده انجام دهید و باید بدانید که این روش بدین معنا انجام می شود که در حالت دراز کشیده بافت سینه به صورت یکنواخت پخش می شود و تشخیص دادن تغییرات پستان در این روش ساده تر خواهد بود. برای انجام دادن این کار باید دراز کشیده و یک بالشت در زیر شانه سمت راست خودتان قرار دهید و دست راست را زیر سر خود بگذارید. با استفاده از دست چپ با سه انگشت میانی خود هر قسمت از سینه ها را به آرامی فشار داده و بررسی کنید. در مرحله بعدی نیاز است تا با یک الگوی دایره ای شکل تمام بافت سینه خود را بررسی کنید و همچنین هاله های هر پستان را نیز چک کنید و در نهایت نوک سینه های خود را به آرامی فشار داده و ترشحات این بخش را چک کنید.

معاینه سینه در خانه

موارد مهم

یادتان باشد که چک کردن ماهیانه می تواند به شما کمک کند تا بتوانید این بیماری را در سطح اولیه شناسایی و به صورت کامل درمان نمایید. مواردی که بعد از معاینه پستان باید به متخصص خود اطلاع دهید عبارت است از :

  • تغییراتی در بافت سینه ها
  • تغییر در اندازه سینه ها
  • فرو رفتگی سینه
  • چروک شدن سینه
  • توده سفت در بالای سینه
  • گره در بالای بافت سینه
  • ترشحات نوک سینه
  • تو رفتگی نوک سینه
  • دردی که درمان نمی شود.
  • کهیر زدن روی سینه
  • تورم در پستان ها
  • وجود لکه های تیره و قرمز

در بررسی های پزشکی معمولا سابقه های شما مورد بررسی قرار می گیرد و بعد از این که معاینه های فیزیکی در این زمینه انجام شد اگر متخصص لازم بداند شما را برای ماموگرافی و سی تی اسکن می فرستد در غیر این صورت نیازی به انجام دادن این مدل از آزمایش ها نمی باشد. این مورد را در نظر داشته باشید که افراد زیر 30 سال و باردار تنها با سونوگرافی و افراد بالای این سن با ماموگرافی مورد سنجش قرار خواهند گرفت. اگر نیاز باشد بعد از این مراحل متخصص شما را برای MBI و MRI و یا بیوپسی می فرستد. حال که با روش صحیح معاینه سینه آشنا شدید در ادامه می توانید اطلاعاتی بیش تر در مورد کاهش حرارت بدن و درمان سودا کسب کنید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان