انتظارها به سر رسید؛ آیفون تاشو در راه است!

بالاخره وقت ورود اپل به عرصه موبایل های تاشو فرا رسیده است. گزارشی جدید هم تاریخ معرفی و عرضه دو گوشی تاشو اپل را مشخص می‌کند.

انتظارها به سر رسید؛ آیفون تاشو در راه است!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، مدت‌ها است که زمزمه‌های معرفی گوشی تاشو اپل به گوش می‌رسد. خصوصاً چند وقت اخیر با معرفی گلکسی زد فولد 6 و گلکسی زد فلیپ 6، پرچمداران تاشو جدید سامسونگ، اهمیت گوشی تاشو اپل به‌عنوان رقیب اصلی این شرکت کره‌ای حتی بیش از پیش شده است. شنیده‌ها حکایت از این دارند که دو گوشی تاشو از اپل با فرم فکتور متفاوت از اپل در راه هستند و حتی تاریخ احتمالی معرفی و عرضه احتمالی این گوشی‌ها مطرح شده است.

تاریخ عرضه اولین گوشی های تاشو اپل

بنا به گزارش‌های اخیر، اپل برای عرضه دو گوشی تاشو برنامه دارد. یکی، یک نمونه با فرم فکتور صدفی (Clamshell) شبیه به زد فلیپ است که در حالت باز، به شکل یک آیفون مرسوم در می‌آید. نمونه دیگر هم که از چیپ M5 بهره می‌برد، در حالت کاملاً باز به یک دستگاه ترکیبی از آیپد/مک با نمایشگر داخلی 20.3 اینچی تبدیل می‌شود.

پیش‌تر شنیده شده بود که نمونه اول موسوم به آیفون فلیپ در سال 2026 عرضه می‌شود و نمونه دوم هم با یک سال فاصله به بازار راه پیدا می‌کند. حالا «جف پو»‌ (Jeff Pu)، تحلیلگر امور اپل در شرکت «هایتونگ سکوریتیز» (Haitong Securities) می‌گوید هر دو گوشی تاشو اپل در سال 2016 معرفی خواهند شد. حتی به گفته او، می‌توان در «سه‌ماهه دوم سال 2026» دست کم انتظار عرضه یکی از این گوشی‌ها را داشت و احتمال داده می‌شود اولین گوشی، همان دستگاه ترکیبی آیپد/مک باشد.

انتظارها به سر رسید؛ آیفون تاشو در راه است!

در حالی که به‌جز سامسونگ، شرکت‌های دیگری مثل موتورولا، هواوی و شیائومی هم به عرصه گوشی‌های تاشو وارد شده‌اند، اپل کماکان از این کار خودداری کرده است. به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها نسبت به چالش‌های فنی این نوع از گوشی های موبایل از جمله دوام و استحکام نمایشگرهایشان نگران هستند. با این حال، چند ماه قبل گزارشی منتشر شد مبنی بر این‌که اپل قراردادی با سامسونگ جهت تامین صفحه نمایش برای گوشی های تاشو خود امضا کرده است.

به‌تازگی اپل پتنت یا امتیاز نمایشگرهایی تاشو را به نام خود ثبت کرد. این پنل مقاوم گوشه‌ها و لبه‌های ضخیم‌تری دارد و در نقطه‌ای که به پنل دوم می‌رسد، باریک‌تر می‌شود. احتمالاً اپل قصد دارد در ابتدا دستگاه ترکیبی آیپد/مک را تولید کند تا سامسونگ جهت تولید نمایشگر برای آیفون فلیپ وقت بیشتری داشته باشد.

پیش از این اپل در ماه سپتامبر پیش رو به‌صورت رسمی از سری آیفون شامل آیفون 16 پرو مکس پرده‌برداری خواهد کرد.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان