وایکینگ‌ها ۵۰۰ سال زودتر از کریستف کلمب به آمریکا رسیدند!

تاکنون شواهد حاکی از آن بود که وایکینگ‌ها در منطقه نیوفاوندلند آمریکا مستقر بودند اما تاریخ دقیقی برای آن مشخص نبود؛ بر اساس پژوهش‌هایی که اخیراً انجام‌شده، محققان به این نتیجه رسیدند که وایکینگ‌های ۱۰۰۰ سال پیش در این مکان سکونت داشتند.

وایکینگ‌ها 500 سال زودتر از کریستف کلمب به آمریکا رسیدند!

تینا مزدکی: محققان با ردیابی درخت‌هایی که وایکینگ‌ها در نیوفاوندلند قطع کرده بودند؛ متوجه شدند که قدمت بسیاری از این درخت‌ها به اوایل سال 1021 بازمی‌گردد. این یعنی وایکینگ‌ها 470 سال قبل از ورود کریستف کلمب به این قاره رسیدند و دقیقاً یک هزار سال پیش در این منطقه سکونت داشتند. شاید بتوان گفت این اولین باری است که تاریخ آن‌ها با شواهد علمی ثابت می‌شود. پیش‌ازاین تاریخ فقط بر اساس حماسه‌ها و تاریخ شفاهی که حداقل دویست سال پس از واقعه و در قرن سیزدهم مکتوب شده بود بررسی می‌شد.

مهاجران وایکینگ از ایسلند و اسکاندیناوی آمدند و قبل از پا گذاشتن به این سرزمین و اقامت در نیوفاوندلند راهی گرینلند شدند. تحقیقات نشان می‌دهد که وایکینگ‌ها هرگز در آمریکای شمالی زندگی راحتی نداشتند و پس از 13 سال روستای خود را در نیوفاوندلند ترک کردند تا به گرینلند برگردند.

وایکینگ‌ها 500 سال زودتر از کریستف کلمب به آمریکا رسیدند!

تاریخ دقیق سکونت وایکینگ‌ها در آمریکای شمالی

محققان توانستند با استفاده از تاریخ‌گذاری رادیو کربنی چوب تاریخ دقیق سکونت آن‌ها را مشخص کنند. این روش قبلاً توسط باستان شناسان استفاده‌شده بود اما چیزی که این پژوهش را متمایز می‌کند استفاده از فرآیندی مشروط به یک «رویداد پرتوکیهانی» برای یافتن تاریخ است.

دانشمندان قبلاً مشخص کرده بودند که یک رویداد پرتوکیهانی در سال 993 و کمی قبل از ورود وایکینگ‌ها به نیوفاندلند رخ‌داده است. اعتقاد بر این بود که این رویداد باعث ایجاد مقادیر بیشتری کربن 14 رادیواکتیو در دی‌اکسید کربن جو نسبت به حالت عادی شده است.

وایکینگ‌ها 500 سال زودتر از کریستف کلمب به آمریکا رسیدند!

درختان در طول زندگی خود دی‌اکسید کربن آزاد می‌کنند و محققان امضای کربن رادیواکتیو حاصل از رویداد پرتوکیهانی را با حلقه‌های رشد یافت شده در درخت مطابقت دادند.  سپس طول عمر درخت را از 993 تا زمانی که درخت توسط وایکینگ‌ها برای ساخت خانه قطع شد را بررسی کردند.

بر اساس حماسه‌های اسکاندیناویایی که نسل به نسل منتقل‌شده، وینلند (Vinland) نامی بود که وایکینگ‌ها به آمریکای شمالی داده بودند. آن‌ها همچنین از روابط دشوار خود با افرادی که جیغ می‌کشیدند گفته‌اند و این افراد را اسکریلینگ‌ها (skraelings) نامیدند. آن‌ها در حماسه‌های خود می‌گویند اسکریلینگ‌ها جنگجویانی سرسخت بودند که زندگی را برای وایکینگ‌ها سخت کرده بودند و درنهایت آن‌ها مجبور به ترک این مکان شدند.

منبع: greekreporter

58323

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان