مهار آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بیستون در کرمانشاه

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه از مهار آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده شهر بیستون خبر داد.

مهار آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بیستون در کرمانشاه

اصغر آغاز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: با تلاش محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه، یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان‌های کرمانشاه، بیستون و برنجان، آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه حفاظت شده شهرستان بیستون مهار شد.

وی در این خصوص افزود: در اثر آتش سوزی منطقه، نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان کرمانشاه به همراه محیط‌بانان یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه، شهرستان‌های کرمانشاه، بیستون و برنجان، بلافاصله به منطقه اعزام و عملیات اطفاء حریق را انجام دادند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: این آتش سوزی از ساعت 12 ظهر چهارشنبه (دهم مردادماه) آغاز و تا ساعت پنج و نیم صبح روز پنجشنبه (یازدهم مردادماه) در ارتفاعات خاتون‌بان و تنگ تاریکه منطقه حفاظت شده بیستون ادامه داشت.

آغاز بیان کرد: با تلاش محیط‌بانان و کمک نیروهای مردمی به ویژه تیم کوهنوردی پرآو آتش‌سوزی منطقه مهار و اطفاء شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه در ادامه ضمن قدردانی از افرادی که در عملیات اطفاء حریق حضور داشتند گفت: اکثر آتش‌سوزی‌ها به دلیل‌ بی‌احتیاطی عوامل انسانی رخ می‌دهد و در این فصل از سال با توجه به پوشش گیاهی خشک شده در مراتع و جنگل‌ها احتمال وقوع آتش‌سوزی زیاد است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آحاد مردم درخواست می‌شود به منظور جلوگیری از چنین وقایعی که منجر به نابودی زیستگاه حیات وحش می‌شود از روشن کردن آتش در منطقه خودداری کنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان