خارجی‌ها، چالش بزرگ نکونام برای آغاز فصل

در ترکیب فعلی استقلال ۸ بازیکن خارجی حضور دارد.

خارجی‌ها، چالش بزرگ نکونام برای آغاز فصل

ایمان گودرزی؛ چند روز پس از پایان فصل گذشته بود که کارگروه ساماندهی نقل و انتقالات، دستورالعملی را منتشر کرد که در یکی از بندهای آن، سهمیه بازیکنان خارجی تیم‌های لیگ برتری به پنج بازیکن کاهش یافته بود. این اتفاق در شرایطی رخ داد که در لیگ بیست و سوم، تیم‌ها قادر به استفاده از 6 بازیکن خارجی بودند. در این میان، حداقل قانون تعیین شده برای حضور بازیکنان خارجی که 60 درصد از مسابقات بود، سبب می‌شد که همان سهمیه 1+4 برخی تیم‌ها از جمله پرسپولیس کاهش یابد چرا که بازیکنانی چون وحدت حنانوف و پریرا، نتوانسته بودند در مدت زمان اعلام شده، برای سرخ پوشان به میدان بروند و این به معنای کاهش سهمیه این تیم بود. با این حال و از آنجایی که نمایندگان ایران باید در لیگ نخبگان به مصاف تیم‌های قدرتمند آسیایی بروند، باشگاه‌ها خواستار افزایش سهمیه مذکور بودند که در این میان، باشگاه استقلال با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، یکی از نخستین تیم‌هایی بود که خواستار افزایش سهمیه مذکور شد و در این میان نیز، اخباری مبنی بر موافقت با تغییر مصوبه اولیه به گوش می‌رسید. به صورت رسمی از تغییر مصوبه اولیه کارگروه نظارت بر قراردادها خبر داده و ضمن افزایش سهمیه بازیکنان خارجی، از اجرای قانون فصل گذشته خبر داد. بدین ترتیب هر تیم لیگ برتری می‌تواند از 1+5 بازیکن خارجی استفاده کند به شرطی که در فصل قبل، بازیکنان خارجی این تیم ها، حداقل در 60 درصد مسابقات به میدان رفته باشند و در غیر این صورت، به ازای هر بازیکنی که به این میانگین اعلام شده نرسیده باشد، یک سهمیه از تیم مذکور کاهش پیدا می‌کند.

قانون 5+1 چالش نکونام در شروع لیگ بیست و چهار
تمرینات آماده‌سازی استقلال برای فصل جدید در حالی برگزار می‌شود که تکلیف خارجی‌های این تیم برای فصل جدید هنوز روشن نیست و حتی درباره بودن یا نبودن بلانکو در ترکیب فصل آتی استقلال خبرهایی به گوش می‌رسد.
استقلال با توجه به خریدهای فصل جدید و بازیکنانی که از فصل قبل تحت عنوان بازیکن خارجی در این باشگاه بوده‌اند، مجموعاً 8 بازیکن خارجی در ترکیب خود دارد و باید نام 3 بازیکن را از فهرست خود خارج کند. ضمن اینکه یک سهمیه‌ای که لحاظ شده فقط برای بازیکنان خارجی آسیایی است که به ماشاریپوف اختصاص خواهد داشت.
حال سؤال این است که تکلیف بازیکنان خارجی استقلال چه خواهد شد؟ هر چند که بررسی‌ها نشان می‌دهد تعدادی‌ از این بازیکنان به طور قطع در ترکیب فصل بعد حضور خواهند داشت اما برخی هستند که هنوز مشخص نیست قراردادشان با این باشگاه ادامه خواهد داشت یا اینکه باشگاه استقلال اقدام به فسخ قرارداد با آنها خواهد کرد؟!

خارجی‌ها، چالش بزرگ نکونام برای آغاز فصل

این بازیکنان حتما می مانند

در بین 8 بازیکن خارجی که در لیست نکونام قرار دارند می توان 3 بازیکن را به طور قطع در لیگ بیست و چهارم ببینیم؛ رافائل سیلوا، ماشاریپوف و بلانکو بازیکنانی هستند که عملکرد خوبشان در فصل گذشته قطعا راه را برای ادامه همکاری باز خواهد گذاشت هر سه بازیکن جز نفرات فیکس ترکیب نکونام خواهند بود.

بلاتکلیف ها!
کریستوفسکی: گلر بوسنیایی در روزهایی جذب شد که نه تکلیف سرمربی استقلال مشخص بود و نه سید حسین حسینی. مدیران استقلال برای اینکه احیاناً دچار لطمه شدید نشوند با این دروازه‌بان قرارداد منعقد کردند تا دست‌شان خالی نباشد اما با بازگشت نکونام و حسینی به استقلال تا حد زیادی جایگاه آقای شماره یک سست شده و احتمال اینکه از لیست خارج شود، بسیار زیاد است.
زیلیکیچ: وینگر بوسنیایی نیز به همراه دروازه‌بان بوسنیایی به استقلال پیوست. فیلم‌هایی که از او منتشر شده نشان می‌دهد توانایی مطلوبی دارد اما به جهت آنکه استقلال جای مانور آنچنانی ندارد، ممکن است او در نهایت قربانی شده و از استقلال فصل بیست‌وچهارم کنار گذاشته شود. هرچند که کنار گذاشتن نام این بازیکن به همراه هموطنش برای استقلال هزینه‌بر خواهد بود.
منتظر محمد: همین حالا هم با استقلال قرارداد دارد اما گفته می‌شود به دلایلی نکونام روی ادامه کار با این بازیکن مردد است و هنوز تصمیم قطعی و نهایی خود را بابت ادامه کار با این بازیکن اتخاذ نکرده است. اگر منتظر محمد در استقلال بماند بدون توجه به اینکه چه سنی دارد و سهمیه زیر23 یا زیر 25 سال حساب می‌شود، یک جای خارجی را در استقلال پر خواهد کرد. تکلیف او هم روشن نیست.
کوین یامگا: او می‌خواهد با یک چشم هم بازی کند. این را به اطلاع سرمربی استقلال هم رسانده اما مشخص نیست که قوانین فیفا چنین اجازه‌ای را به مدافع-هافبک توانمند فرانسوی استقلال بدهد یا خیر؟! یامگا در تلاش است با نابینایی که باعث جلوگیری از ادامه بازی در دنیای فوتبال می‌شود، مبارزه کند اما شاید تلاش او به هیچ نتیجه‌ای منجر نشود و اتفاقاتی برخلاف میلش رخ دهد.
کاکوتا: در ترکیه تست پزشکی داد و قرارشده نتایج به ایران ارسال شود. آخرین خبر درباره او این بود که به کشورش رفته و قرار است با خانواده به تهران برگردد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد او نیز قطعاً در ترکیب فصل بعد حضور خواهد داشت و برای استقلال به میدان خواهد رفت. کاکوتا سابقه بسیار پررنگی در دنیای فوتبال دارد و حضورش در ترکیب استقلال فصل بعد موهبت بزرگی خواهد بود.
 

257 251

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان