گوشی‌های سامسونگ ساخت هند و ویتنام و کره چه تفاوتی دارند؟

شاید طی چند وقت اخیر در مورد ساخت ویتنام یا ساخت هند بودن برخی گوشی‌های سامسونگ صحبت‌هایی به گوش‌تان خورده باشد. اگر هم به فروشگاه‌های فیزیکی و آنلاین هم سری زده باشید، احتمالاً با این عبارات برخورد داشته‌اید؛ اما واقعاً تفاوت گوشی ویتنام و هند برند سامسونگ چیست و آیا باید به آن اهمیتی بدهیم؟

گوشی‌های سامسونگ ساخت هند و ویتنام و کره چه تفاوتی دارند؟

به گزارش خبرآنلاین، برخلاف تصور عموم با وجود این‌که دفتر مرکزی برند سامسونگ در کشور کره جنوبی مستقر است، اکثر گوشی‌های هوشمند این برند در خارج از خاک این کشور تولید می‌شوند. سامسونگ به‌دلیل ظرفیت محدود تولید در کره جنوبی، تصمیم گرفته که بیش‌ از 90 درصد گوشی‌های هوشمند خود را به‌صورت برون‌سپاری تولید کند. این برون‌سپاری در کشورهای هند و ویتنام نیز انجام می‌شود.

بر اساس گزارش دیجیاتو، به‌طور کلی می‌توان گفت که سامسونگ گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده خود را با روند برون‌سپاری تولید و عرضه می‌کند. غالب گوشی‌های پرچمدار و پریمیوم این برند نیز که درصد کم‌تری از تولیدات سامسونگ را در بر می‌گیرند، در همان خطوط تولید کره جنوبی ساخته می‌شوند.

شاید تصور کنید که سامسونگ با برون‌سپاری تولید محصولات خود، روی این پروسه نظارت چندان دقیقی ندارد؛ اما سامسونگ به‌طور رسمی اعلام کرده که خطوط تولید گوشی‌های هوشمند این برند به‌طور کامل از خط مشی و استانداردهای سامسونگ رد می‌شوند تا پیش‌ از فروش، از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود.

در جمع‌بندی، تفاوت سامسونگ ویتنام و هند در عمل محسوس نیست و نمی‌توان بین این دو مدل تمایزی قائل شد. تنها مورد، محل ساخت گوشی است که به‌دستتان می‌رسد؛ بنابراین موضوع فوق روی تجربه کاربری شما از گوشی‌های سامسونگ تأثیرگذار نخواهد بود. به‌همین‌ترتیب مقایسه گوشی ویتنام و هند نتیجه‌ای ندارد و نیازی نیست که برای خرید یکی از آن‌ها، هزینه بیشتری بپردازید. در خرید از فروشگاه‌ها نیز بهتر است به صحبت‌های برخی افراد سودجو توجه نکنید؛ چراکه این افراد با گول زدن مشتری، به‌دنبال کسب درآمد هرچه بیشتر هستند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان