آیا ترور هنیه در تهران، مسیر دولت پزشکیان را از رسیدگی به اقتصاد کشور تغییر می دهد؟

انتخاب آقای پزشکیان و تشکیل دولت او با ماموریتی سخت همراه بود و تعهد به این ماموریت هویت این دولت را شکل می‌دهد. ماموریت و هدف ایجاد «وفاق ملی» و ایجاد آرامش در داخل همراه با گفت‌وگوی بین‌المللی و کاهش تنش‌ها در خارج با هدف قرار دادن قطار اقتصادی بر روی ریل عقلانیت با هدف بهبود رفاه و عدالت بیشتر در جامعه است.

آیا ترور هنیه در تهران، مسیر دولت پزشکیان را از رسیدگی به اقتصاد کشور تغییر می دهد؟

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه هم میهن نوشت:اکنون و در همان روز اول مسئولیت و ماموریت، اتفاقی بسیار مهم رخ داده است؛ ترور یکی از مهمانان مراسم تحلیف و رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران.

 گرچه رژیم اسرائیل به‌طور رسمی مسئولیت این جنایت را نپذیرفته است؛ ولی هیچ‌کس تردیدی در انتساب این اقدام به آنان ندارد، به‌ویژه که تکذیب هم نکرده‌اند. بنابراین، یک متغیر بسیار مهم و تعیین‌کننده وارد ماجرا شده است که باید نسبت به آن واکنش نشان داد و به‌طور قطع هم نمی‌توان واکنشی نشان نداد؛ چون منطق قدرت اقتضا می‌کند که در برابر تهاجم باید واکنش نشان داد. عدم‌واکنش موجب تجری و تشویق بیشتر مهاجم می‌شود. ولی آیا ابعاد این واکنش به گونه‌ای است که کلیت ماموریت دولت را تغییر دهد و ماموریت جدیدی را برای آن تعریف کند؟ ظاهراً چنین اتفاقی قرار نیست رخ دهد. کافی است به سخنان عضو دفتر رهبر انقلاب در نمازجمعه دیروز تهران دقت کنیم که اعلام کرد؛ اقتصاد و معیشت مردم در صدر اولویت‌های دولت پزشکیان باشد. حادثه ترور هنیه نباید دولت را از این جهت‌گیری اصلی خارج کند. برای مسئله ترور هنیه تدبیر شده و این تدبیر اجرا خواهد شد.

این سخنان بدان معناست که پیشاپیش می‌دانند و احتمال معقولی می‌دهند که قرار نیست تدبیرهای حکومت در واکنش به این ماجرا به گونه‌ای باشد که ماموریت اصلی دولت پزشکیان که بهبود وضع عمومی مردم است تغییر کند. البته، روشن است که در واکنش به متغیرهای بیرونی باید مواظب بود که در بازی آنها غرق نشد. به تعبیر دیگر، این ترور با هدف ایجاد اختلال در مسیر جدید سیاسی در ایران است؛ ازاین‌رو، تن دادن به راهبرد آنان ممکن است در کوتاه‌مدت نتایجی داشته باشد، ولی یک نیروی سیاسی و دولت مقتدر در مواجهه با یک وضعیت جدید ماموریت اصلی خود را فراموش نمی‌کند. چنین واکنشی نافی پایداری سیاسی است. توصیه می‌شود که آقای پزشکیان در اولین فرصت ممکن وزرای خود را معرفی نماید. به احتمال فراوان نمایندگان نیز رای اعتماد خواهند داد و اجازه نمی‌دهند که دولت پزشکیان در مسیری متفاوت از آنچه که برای آن مقدر شده است قرار گیرد.

23302

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان