پیگیری حقوق عامه و حقوق بشر اولویت نخست بسیج حقوق‌دانان استان سمنان است

مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان استان سمنان با اشاره به برنامه‌های این قشر بسیج گفت: پیگیری حقوق عامه و حقوق بشر اولویت نخست بسیج حقوق‌دانان استان سمنان است.

پیگیری حقوق عامه و حقوق بشر اولویت نخست بسیج حقوق‌دانان استان سمنان است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مهدی سعدی در آستانه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی (روز قشر بسیج حقوق دانان) پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان سمنان، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین علیه السلام و مجاهد نستوه شهید اسمائیل هنیه بیان کرد: امروز بزرگترین سازمان مردم نهاد در دنیا شجره طیبه بسیج است که در درون این شجره طیبه اقشار مختلف با تخصص های گوناگون ایفای نقش می‌کنند.
وی بسیج حقوقدانان را از قشر های تاثیر گذار بسیج برشمرد و افزود: جامعه حقوق دانان انقلابی و بسیجی اعم از قضات ، وکلا ، مشاوران حقوقی و کارشناسان رسمی دادگستری استان با محوریت سازمان بسیج حقوق دانان استان با روحیه بسیجی و انقلابی ایفای نقش می‌کنند.
مسئول بسیج حقوق‌دانان استان سمنان خاطرنشان کرد: هم افزایی بسیار خوبی بین بسیج حقوق‌دانان با مجموعه دادگستری کل استان سمنان به ویژه ریاست دادگستری استان سمنان برقرار شده است.
 وی با اشاره به مشارکت و تعامل خوب دستگاه‌های تابعه، مرکز وکلا ،کانون وکلای دادگستری، مرکز کارشناسان رسمی ،اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی،ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان با بسیج حقوق‌دانان بیان کرد: ماموریت اصلی این سازمان را آگاه سازی مسائل حقوقی بین آحاد جامعه عنوان کردند و دراین راستا از مشاوره حقوقی رایگان در مساجد میعادگاه های نماز جمعه، اماکن عمومی ،زندان ها،کمیته امداد و ...نام بردند.
سعدی افزود: حقوق عامه و مطالبه گری یکی از اولویت های مطرح شده در این سازمان است و گفتند هرجایی که حقوق مردم در معرض تضییع قرار گیرد حقوق دانان بسیجی و انقلابی وظیفه دارند مستند به اصل قانون اساسی و قوانین مطالعه گری کنند.
وی با تاکید بر اینکه حقوق دانان بسیجی در دفاع و صیانت از حقوق مردم در بخش های مختلف می‌توانند گام های موثری بردارند، تصریح کرد: در سازمان بسیج حقوق دانان به دنبال مطالبه گری حقوق بشر واقعی و محاکمه سران ایالات متحده و رژیم منحوس و کودک کش صهیونیست هستیم و دراین راستا تعدادی از وکلای استان نیز به منظور رسیدگی به پرونده شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم معرفی شده اند.

مسئول بسیج حقوق‌دانان با اشاره به شهادت مجاهد نستوه شهید اسمائیل هنیه اذعان کرد: ناقضان حقوق بشر واقعی باید هم در محاکم بین المللی و هم درمیدان محاکمه شوند و با چشمانمان نابودی اسرائیل را خواهیم دید.
وی در پایان از همراهی رئیس کل محترم دادگستری استان و دستگاه های تابعه دکتر حسینی مسئول محترم کانون وکلا، آقای قدرتی مسئول محترم مرکز وکلا ،سید هادی نقیبی مدیر ستاد دیه استان سمنان و همه وکلا و حقوق دانان در راستای ماموریت های سازمان بسیج حقوق دانان استان سمنان قدر دانی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان