برگزاری دوره آمادگی کوتاه مدت تابستانی در کرمانشاه

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری دوره آمادگی کوتاه مدت تابستانی ویژه نوآموزان جامانده از کلاس‌های ضمن سال پیش دبستانی۲ در استان کرمانشاه از تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/٠۱ لغایت ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ خبر داد.

برگزاری دوره آمادگی کوتاه مدت تابستانی در کرمانشاه

زهرا نجار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: در راستای اجرای وظایف و ماموریت های متناسب با بند چهار ماده 6 اساس نامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مبنی بر ایجاد ظرفیت و تسهیلات برای پوشش کامل کودکان دوره دوم اوان کودکی ، دوره آمادگی کوتاه مدت تابستانی به عنوان دوره جبرانی و اضطراری ویژه نوآموزان بدو ورود پایه اول دبستان، بازمانده از آموزش های یک ساله پیش دبستانی، با استفاده از ظرفیت موسس مربیان، مربیان و آموزگاران توانمند پایه اول در استان برگزار می شود. 

وی افزود: مدت این دوره یک ماهه، 88 ساعت بوده و برگزاری دوره با اولویت کودکستان های دوره دوم دارای مجوز تاسیس و فعال در طول سال تحصیلی جاری و مدارس ابتدایی دولتی دارای پایه اول ابتدایی است. 

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: تعداد نوآموزان در کلاس های آمادگی جبرانی کوتاه مدت در مناطق شهری، روستایی و عشایری با هدف اجرای باکیفیت آن، حداکثر 20 نفر در هر کلاس تعیین شده و اجرای دوره در مناطق محروم، دو زبانه و دارای نیازهای ویژه، با تاکید بیشتری انجام خواهد گرفت.  

نجار عنوان کرد: هزینه اجرای دوره با جلب مشارکت های مردمی انجام می شود؛ مبلغ مشارکت مردم در مدارس ابتدایی دولتی برابر با یک نهم شهریه مصوب مراکز پیش دبستانی دایر در فضای مازاد مدارس مجاور یا مشابه است؛ همچنین مبلغ شهریه کودکستان های مجری دوره نیز متناسب با شهریه تعیین شده در سامانه (یک نهم شهریه همان کودکستان) خواهد بود.  

این مقام مسئول در پایان تشریح کرد: مرجع، منبع و راهنمای اجرای برنامه آموزشی و تربیتی در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت آمادگی برای استفاده آموزگاران و مربیان در مدارس و کودکستان‌ها، به انضمام راهنمای برنامه زبان‌آموزی کودکان پیش‌دبستانی در مناطق دوزبانه که بر مبنای مصوبات جلسه 770 شورای‌عالی آموزش‌وپرورش تهیه و تنظیم شده و از طریق لینک https://tiyam.smttk.gov.ir/short-time/ برای استفاده مدرسان دوره‌های آموزشی، آموزگاران و مربیان کلاس‌ها، مدیران، کارشناسان و ناظران این دوره آموزشی قابل بهره برداری است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان