واکنش سخنگوی شورای نگهبان به انتقادات از تایید صلاحیت پزشکیان /از نیت کاندیداهای پوششی اطلاعی نداریم

طحان نظیف درباره کاندیداهای پوششی انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما واقعاً از نیات افراد اطلاعی نداریم و افراد در انتخابات ثبت نام و در رقابت شرکت می‌کنند و ممکن است تا آخر هم بمانند یا به دلایل مختلف از ادامه رقابت منصرف شوند و کناره‌گیری کنند.

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به انتقادات از تایید صلاحیت پزشکیان /از نیت کاندیداهای پوششی اطلاعی نداریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در بخشی از سخنان خود در نشست خبر صبح امروز شنبه؛ 13 مرداد   1403 که با حضور اصحاب رسانه در ساختمان شورای نگهبان برگزار شد، در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که در صورت تمایل افراد امکان اعلام دلایل رد صلاحیت فرد وجود دارد؟ تأکید کرد: این کار نیاز به مجوز قانونی دارد.

طحان نظیف همچنین درباره این‌که آیا ساز و کاری وجود دارد تا از حضور کاندیداهای پوشش در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری جلوگیری شود؟ عنوان کرد: ما واقعاً از نیات افراد اطلاعی نداریم و افراد در انتخابات ثبت نام و در رقابت شرکت می‌کنند و ممکن است تا آخر هم بمانند یا به دلایل مختلف از ادامه رقابت منصرف شوند و کناره‌گیری کنند.

او در بخش دیگری از اظهارات خود در پاسخ به پرسشی درباره واکنش شورای نگهبان درباره طرح مباحثی درباره عملکرد این شورا و بیان انتقادات و سرزنش‌هایی در خصوص تایید صلاحیت رئیس جمهور مستقر نیز گفت: دیدم که حتی برخی نیز می‌گفتند که این‌ها زیر کولر تصمیم می‌گیرند؛ حال ما چه زیر کولر تصمیم بگیریم چه کولر را خاموش کنیم، باید یاد بگیرند انتخابات رقابت و مشارکت مردم است و شورای نگهبان یار کمکی هیچ کسی نیست؛ شورای نگهبان بر اساس ضوابط قانونی عمل می‌کند و با تمجید و تحسین و سرزنش دیگران عمل نمی‌کند. کشور ما کشور آزادی است و برخی ممکن است کسی را بپسندند و برخی ممکن است کس دیگری را بپسندند و اشکالی ندارد؛ هرکس می‌تواند نظری داشته باشد.

وی با بیان این‌که «سلایق سیاسی افراد متفاوت است»، ادامه داد: در این انتخابات به لطف خدا از همه جریانات سیاسی افرادی حضور داشتند و مهم این است که مبنای عمل بر اساس قانون رای و اراده و نظر مردم است.

باید خاطرنشان کرد که چندی پیش محمد منان رئیسی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی با انتقاد تند از  صلاحیت های شورای نگهبان گفته بود: «اینکه به راحتی و بدون عاقبت‌اندیشی، طی پنج شش روز، پشت میز و زیر باد کولر بنشینند و بدون تحلیل لازم، ترکیبی را در فرایندی غیر شفاف تحویل ما دهند که هیچ جوره، حتی با خون دل خوردن و دوندگی مستمرِ جوانان و طلبه‌های انقلابی زیر گرمای چهل پنجاه درجه هم نتوان درستش کرد انصاف نیست. »

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان