۲ علت ریزش قیمت بیت‌کوین / شرط مهم برای سقوط بیت‌کوین به کانال ۵۰ هزار دلار

قیمت بیت‌کوین هفته گذشته پس نزدیک‌شدن به مرز مقاومتی ۷۰ هزار دلار ریزش سنگینی را تجربه کرد و تا نیمه کانال ۶۰ هزار دلار سقوط کرد. اما علت این ریزش قیمت بیت‌کوین چه بود؟

2 علت ریزش قیمت بیت‌کوین / شرط مهم برای سقوط بیت‌کوین به کانال 50 هزار دلار

به گزارش خبرآنلاین، قیمت بیت‌کوین که در هفته‌های گذشته تحت‌تأثیر اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به نزدیک مرز مقاومتی 70 هزار دلار رسیده بود با یک سقوط ناگهانی دارندگان خود را غافلگیر کرد و تا نیمه کانال 60 هزار تومان پایین آمد. گفتنی است با عقب‌نشینی قیمت بیت‌کوین سایر ارزهای دیجیتال نیز در سراشیبی قرار گرفتند. البته در ادامه قیمت بین کوین به سمت کانال 62 هزار دلار حرکت کرد اما روند صعودی آن دوام نداشت و در حال حاضر در نزدیک کف کانال 61 هزار دلار قرار دارد.

  اما علت این ریزش چه بود؟

  فعالان اقتصادی دراین‌خصوص بر چند دلیل مهم تأکید دارند. به عقیده آن‌ها یکی از دلایل کاهش محبوبیت بیت‌کوین ناشی از تأخیر در کاهش نرخ بهره است. طبق آنچه که در بلومبرگ آمده فدرال رزرو تصمیم گرفته نرخ بهره را تغییر ندهد و در سطح 5. 25 تا 5. 5 درصد نگه دارد.

  دومین دلیلی که باعث افت قیمت بیت‌کوین شد. گزارش اشتغال ایالات متحده است. گزارش اخیر بازار کار نشان داد نرخ بیکاری افزایش‌یافته و مشاغل غیرکشاورزی کمتر از انتظار بوده که نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی ایالات متحده را تشدید کرده است.

  همچنین در تاریخ 2 اوت (12 مرداد)، بازار شاهد خروج خالص 237. 45 میلیون دلار از صندوق‌های ETF بیت‌کوین بود. بیشترین خروج مربوط به صندوق FBTC فیدلیتی (Fidelity) بود.

 قیمت تتر چقدر شد؟

 از سوی دیگر اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان به زیر 3 هزار دلار سقوط کرد. قیمت تتر نیز که در 24 ساعت اخیر به نزدیک 63 هزار تومان رسیده بود تا محدوده 61 هزار و 630 تومان پایین آمد و در زمان تدوین این گزارش 61 هزار 961 تومان اعلام شد.

 دو مرز مهم برای قیمت بیت‌کوین

تکنیکالیست‌ها معتقدند در حال حاضر مهم‌ترین مرز حمایتی برای بیت‌کوین مرز 60 هزار دلار است که درصورتی‌که بشکند مرز حمایتی بعدی محدوده 55 هزار دلار خواهد بود.

همچنین اولین مقاومت مرز 65 هزار دلار است که اگر بالای آن ماندگار شود می‌تواند بار دیگر به سمت مرز مقاومتی 70 هزار دلار خیز بردارد.

223223

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان