۱۱ هزار نفر برای اربعین از استان سمنان نام نویسی کردند

قدرت الله چتری مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از تکمیل نام نویسی ۱۱ هزار نفر زائر اربعین در این استان خبر داد.

11 هزار نفر برای اربعین از استان سمنان نام نویسی کردند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، قدرت الله چتری در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی حج و زیارت استان سمنان بیان کرد: مجموعاً 11 هزار و 672 نفر در سامانه مرتبط با اربعین از سراسر استان نام نویسی کرده که 10 هزار و 931 نفر با واریز وجه ثبت نام خود را تکمیل کرده‌اند.

چهار هزار و 300 نفر از متقاضیان سفر اربعین در استان سمنان مرد و هفت هزار و 300 نفر نیز زن هستند.

بیش از سه چهارم داوطلبان مرز مهران را برای خروج از ایران و ورود به کشور عراق انتخاب کرده‌اند، مرز شلمچه، خسروی، چذابه، مرزهای هوایی، تمرچین، باشماق و ... در زمره دیگر گزینه های انتخابی مردم استان برای حضور در اربعین امسال بوده است. 

نزدیک به پنج هزار نفر ازداوطلبان حضور در اربعین امسال در سراسر استان سمنان اتوبوس را برای حضور در مرزها برگزیده اند و پنج هزار و 500 نفر نیز با وسیله شخصی خود به اربعین اعزام خواهند شد و تاکسی، هواپیما و مینی بوس، در جایگاه سوم تا پنجم گزینه های حضور زائران اربعین امسال مردم استان برای حضور در کشور عراق اعلام و تمام این اطلاعات در سامانه سماح بارگذاری شده است.

در این سامانه سه نوع پوشش بیمه ای نیز در نظر گرفته که هر فرد می تواند با توجه به هزینه آن، هر نوع را برگزیند که در این بین اقبال مردم استان سمنان از بسته های پوشش بیمه ای اول و سوم بیش از گروه دوم بوده است.

به زائران اربعین توصیه می شود که حتماً از پوشش های بیمه ای مناسب این سفر نیز بهره مند شوند. 

با توجه به شیوع انواع بیماری ها در کشور عراق به خصوص در اوج دوران گرما مانند تب دنگی، سرخک و ... توصیه اکید به زائران اربعین شده که همه موارد و ملزومات بهداشتی از جمله همراه داشتن ماسک، استفاده از لباس مناسب، پرهیز از خودن انواع غذاهای چرب و غیربهداشتی و ... را در دستور کار خودشان قرار دهند.

شستشوی دست‌ها و رعایت بهداشت در کنار مراقبت از کودکان از جمله دیگر توصیه‌های مهم برای زائران اربعین استان سمنان است و لذا زائران باید مراقب باشند که در بازگشت هزینه هایی را برای خود و خانواده هایشان و همچنین دولت جمهوری اسلامی ایران تحمیل نکنند.

دریافت ارز اربعین در 50 شعبه منتخب بانک‌های ملی، ملت، پست بانک، تجارت، صادرات، سپه و پارسیان فقط با نام نویسی در سامانه سماح امکان پذیر است. 

افراد بالای پنج سال می توانند ارز اربعین بگیرند، لذا بدون داشتن مدارک کامل شامل نام نویسی قطعی سامانه سماح، گذرنامه و کارت ملی و ... ارز اربعین به زائران پرداخت نمی‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان