روایت دو چهره اصولگرا درباره میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری

نماینده ساری در مجلس گفت: باید از حقوق دانان و فقهای شورای نگهبان تقدیر و تشکر به عمل آورد؛ چرا که علاوه بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و همچنین افرایش مشارکت در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، زمینه را برای افزایش ظرفیت‌های کشور ایجاد کرد.

روایت دو چهره اصولگرا درباره میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی بابایی کارنامی، نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی، درباره عملکرد فراجناحی شورای نگهبان در روند تایید صلاحیت‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری اخیر عنوان کرد: با توجه به عملکرد خوب شورای نگهبان در روند تایید صلاحیت‌ها در ادوار مختلف انتخاباتی و به خصوص انتخابات اخیر شاهد مشارکت خوب اقشار مختلف مردم و به ویژه نخبگان بوده‌ایم. عملکرد فراجناحی شورای نگهبان در انتخابات اخیر به خوبی مشخص است و تهمت‌هایی مانند مهندسی شدن انتخابات از قبل را به خوبی از بین برد.

بنابر گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: بنابراین باید از حقوق‌دانان و فقهای شورای نگهبان تقدیر و تشکر به عمل آورد؛ چرا که علاوه بر ایجاد شور و نشاط انتخاباتی و همچنین افزایش مشارکت در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، زمینه را برای افزایش ظرفیت‌های کشور ایجاد کرد.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: همچنین در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری شاهد برگزاری انتخاباتی بدون حاشیه و در امنیت کامل بودیم که این موضوع نیز عملکرد خوب شورای نگهبان را نشان می‌دهد.

مشارکت مردم، قدرت‌ساز و امنیت‌ساز است

بنابر گزارش ایسنا، محمدعلی پورمختار، درباره اهمیت مشارکت مردم در انتخابات و تاکید رهبری بر این مساله، اظهار کرد: پیدایش و ادامه انقلاب اسلامی ناشی از حضور اکثریت مردم بود. در دوران جنگ تحمیلی و همه توطئه های دشمنان این حضور مردم بود که موجب شکست و دفع تهدیدات دشمن شد.

وی ادامه داد: تهدیدات دشمنان همچنان ادامه دارد و دشمن توطئه های مختلفی را طراحی می کند؛ هدف آنها منصرف کردن مردم از حمایت از نظام است. رهبری انقلاب هم با شناخت دقیق و خوبی که از توطئه های دشمنان دارند، بر اهمیت مساله مهم و حساس مشارکت تاکید دارند. هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد، پشتوانه مردمی نظام هم بیشتر خواهد بود و دشمن هم متوجه این موضوع شده است. مشارکت زیاد موجب تقویت انسجام ملی و افزایش اقتدار کشور شده و خطر تهدیدات را دفع می کند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمریکا در کشورهایی توانسته توطئه های خود از جمله کودتا را به سرانجام برساند که مردم در صحنه غایب بودند. دشمن اگر ببیند مشارکت در ایران کم است، در اجرای توطئه های خود کوتاهی نمی کند؛ بنابراین حضور مردم در همه صحنه ها از جمله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی اهمیت دارد و این حضور قدرت ساز و امنیت ساز است. دشمن میزان مشارکت مردم در انتخابات را یک مبنا قرار می دهد. اگر این مشارکت کم باشد فشار خود را بیشتر می کند اما اگر مشارکت مردم زیاد باشد، در سیاست های خود تجدیدنظر کرده و ممکن است به مذاکره رو بیاورد.

پورمختار در پایان گفت: هرچه پشتوانه مردمی دولت و مجلس هم قوی تر باشد، این دو قوه بهتر می توانند قانونگذاری کرده و سیاست ها را اجرا کنند و دولت در این شرایط با یک پشتوانه قوی به عرصه بین المللی وارد می شود.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر