کاهش حرارت بدن تنها با مصرف این خوراکی ها!

در این مطلب قرار است شما را با کاهش حرارت بدن آشنا کنیم و شما می توانید اطلاعاتی خوب و مفید در این زمینه بدست آورید و برای این مورد بهتر است این مطلب را از دست ندهید.

کاهش حرارت بدن تنها با مصرف این خوراکی ها!

دمای بدن یکی از مهم ترین چیز هایی می باشد که باید به آن توجه داشته باشید و این دما مکی تواند با گرمای تابستان تغییراتی داشته باشد. از این رو در ادامه شما را با روش های کاهش حرارت بدن با میوه ها و خوراکی ها آشنا می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم.

کم کردن دمای بدن

کاهش حرارت بدن با خوراکی ها در تابستان

دمای بدن انسان ها به صورت عادی 37 درجه می باشد و با هر تغییر جزئی می تواند بالا و پایین برود. در واقع این مورد بستگی به آب و هوا دارد و کاهش و افزایش دمای بدن می تواند تاثیرات بسیار بدی را بر روی بدن داشته باشد و منجر به مشکلات شدیدی در سلامتی تان می شود از این رو سعی کنید دمای بدن خود را چک کرده و همیشه آن را در حالت متعادل خود یعنی 37 درجه سانتی گراد نگه داری نمایید.

باید بدانید که گرمای زیاد می تواند سلامتی تان را تهدید کرده و انواعی از بیماری ها خصوصا بیماری های گوارشی را برایتان ایجاد می کند و شما را آزرده می کند از این رو سعی کنید در تابستان همیشه دمای بدن خود را در حد متعادل نگه دارید و برای این کار می توانید از خوراکی های بسیار خوب استفاده کنید.

البته که در آب و هوای بسیار گرم خوردن و نوشیدن مواد غذایی و انواعی از آب میوه ها بسیار سخت می باشد ولی برای این که بتوانید سالم بمانید و زندگی بهتری داشته باشید و درگیر بیماری نشوید نیاز است تا این مورد را رعایت کنید. در ادامه انواعی از خوراکی ها که در کاهش حرارت بدن به شما کمک می کنند را معرفی می کنیم که می توانید با خوردن آن ها در تابستان از شر گرما و حرارت بالای بدن خود پیشگیری نمایید.

هندوانه میوه تابستانی

هندوانه

از بهترین و مفید ترین میوه ها در تابستان هندوانه می باشد و باید بدانید که این میوه برای کاهش دمای بدن بسیار خوب است و می تواند دمای بدن شما را در حد متعادل نگه دارد. این میوه سرشار از آب می باشد و بهتر است این میوه را بخورید تا بدن شما دهیدراته نشود و شما بتوانید مدت زمان بسیار بش تری را در گرما دوام بیاورید و بدن خنکی داشته باشید.

خربزه

این میوه نیز همانند هندوانه در تابستان بسیار خوب است و دمای بدن شما را کم می کند. سعی کنید در تابستان این میوه شیرین و خوشمزه را در رژیم غذایی تان جای داده و از آن لذت ببرید.

خیار

از دیگر میوه هایی که می توانید با استفاده از آن آب زیادی به بدن تان برسانید و از شر گرما رها شوید خیار می باشد. این میوه نیز سرشار از آب بوده و با استفاده از یک عدد خیار در روز های تابستان کل روز را خنک بمانید.

نعنا

یکی از درمان های خانگی برای کاهش حرارت بدن استفاده از نعنا می باشد و باید بدانید که این مورد یکی از بهترین ها می باشد و برای کاهش دمای بدن بسیار موثر است و می تواند تاثیرات بسیار خوبی را بر روی بدن افراد بگذارد.

تربچه

همانند نعنا تربچه نیز در گرما بسیار خوب است و بهتر است در کنار سبزی هایی که از آن ها استفاده می کنید این مورد را نیز جای دهید تا بتوانید با استفاده از آن دمای بدن خود را کاهش دهید و همچنین لازم است بدانید که این مورد دارای ویتامین C می باشد که یکی از آنتی اکسیدان های مفید بوده و می تواند با دمای بالای بدن مبارزه کرده و ان را کم تر کند.

دانه زغال اخته

از دیگر موادی که به شما کمک می کند تا بتوانید دمای بدن خود را کمتر کنید دانه های زغال اخته می باشد و شما برای استفاده از این مورد کافی است تا دانه های زغال اخته را درون یک لیوان آب بریزید و بگذارید یک روز بماند و روز بعد این آب را بنوشید تا از شر دمای بالای بدن خود رها شوید.

کاهش حرارت بدن

کنجد

یکی از دارو های بسیار خوب برای این که دمای بدن خود را کم کنید کنجد می باشد. برای این که بتوانید از این مورد استفاده کنید نیاز است تا مقداری کنجد را درون آب بریزید و روزانه یک لیوان از آن بنوشید.

رازیانه

رازیانه فواید بسیار زیادی در بدن دارد و می تواند مشکلات بدنی بسیار زیادی را حل کند از این رو سعی کنید روزانه یک لیوان آب از رازیانه های نم شده بنوشید تا خنک بمانید و دیگر دمای بدن شما کاهش شدیدید نداشته باشد.

آب نارگیل

نارگیل یکی از میوه های مفید برای پوست و مو می باشد و مانع از بروز خشکی آن ها می شود از این رو خوردن آب نارگیل می تواند برای کاهش حرارت بدن بسیار خوب باشد و بیماری های تابستانی را در شما کاهش خواهد داد.

انار

برای این که بتوانید دمای بدن خود را به صورت طبیعی نگه دارید و در نهایت از کاهش شدید آن پیشگیری نمایید نیاز است تا روزانه یک لیوان آب انار بخورید. در واقع خوردن انار در تابستان به دلیل مزیت های زیادی که دارد در طب سنتی بسیار توصیه می شود.

دانه خشخاش

دانه های خشخاش نیز به بدن کمک می کند تا آب مورد نیاز خود را ذخیره نماید و از این رو از کاهش شدیدش پیشگیری می کند. برای استفاده از این مورد نیاز است تا یکم مشت دانه خشخاش را درون آب بریزید و قبل از خواب آن را استفاده کنید. در واقع این مورد بر روی خواب شما نیز تاثیراتی دارد و باعث تنظیم شدن دمای بدن خواهد شد.

شیر سرد

شیر سرد شده یکی از گزینه های بسیار خوب برای شما می باشد و شما با خوردن یک لیوان شیر سرد در روز های تابستانی می توانید دمای بدن خود را به اندازه ای متعادل برسانید. اگر می خواهید این مورد را ناشتا بنوشید بهتر است یک قاشق غذا خوری عسل نیز درون شیر حل کنید تا از فواید دیگر این ترکیب لذت ببرید.

خوردن شیر برای کاهش دمای بدن

اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های درمان نیش گزنه و اصلاح مزاج سودا اطلاعاتی در مورد  آن ها بدست آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر