حادثه در فرود هواپیمای مسافری در کرمان / برخورد دم هواپیما با زمین / سلامت کامل مسافران

این فرود مشکلی خاصی به دنبال نداشت و علت دقیق تر و فنی فرود نامتعارف نیز توسط مراجع ذیصلاح در دست بررسی است.

فرود هواپیمای مسافری ماهان در کرمان با حادثه روبه رو شد.

به گزارش ایرنا، فرود هواپیمای 1055 تهران در کرمان روز پنجشنبه در حالی خبرساز شد که ساعت 10 صبح همه مسافران آن به سلامت فرودگاه را ترک کردند. از عصر، خبرهای رسانه‌های کشوری با عنوان «سانحه» به آن پرداختند.

برخی کاربران فضای مجازی مدعی شده بودند که هنگام فرود، دُم این هواپیما به زمین اصابت کرده بود و هواپیما آسیب شدید دیده که بررسی های خبرنگار ایرنا نیز برخورد بخشی از دم هواپیما با زمین را تایید کرد، اما گفته شده آسیب آن شدید نبود و جزیی بوده است.

در واقع این برخورد دم هواپیما و نحوه فرود به گونه ای نبود که در فرود و توقف هواپیما خللی ایجاد کند یا برای مسافران مشکلی پیش بیاید، بلکه هواپیما به سلامت به زمین نشست و مسافران نیز فرودگاه را در سلامت کامل ترک کرده اند.

 

بیان علت «فرود نامتعارف» نیازمند بررسی فنی است

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان نیز امشب تایید کرد که برای هیچ کدام از مسافران موقع فرود مشکلی پیش نیامده و همه مسافران این پرواز به سلامت فرود گاه را ترک کردند.

علی جزینی زاده اما درباره علت موضوع تصریح کرد که هواپیما دچار «فرود نامتعارف» شد و تاکید کرد که برای بیان جزییات بیشتر فنی این ماجرا، کارشناسان و مراجع ذیصلاح باید بررسی و اعلام نظر کنند.

 

آسیب جدی به هواپیما تایید نمی‌شود

این در حالی است که یک مسئول دیگر استان کرمان در این زمینه در مصاحبه با ایرنا تایید کرد: بخشی از دم هواپیما هنگام فرود به زمین برخورد کرد، اما دلایل و چرایی وقوع این رویداد هنگام فرود، نیاز به بررسی فنی بیشتر، صحبت با کادر پرواز و ارزیابی‌های تخصصی دارد که اعلام آن نیز در حیطه سازمان های متولی است.

وی البته یادآور شد که آسیب ناشی از این رویداد جزیی بود و خبر برخی رسانه ها مبنی بر آسیب شدید هواپیما تایید نمی‌شود.

شمار مسافران این پرواز 66 نفر اعلام شده است.

 

مدیرکل فرودگاه های کرمان : فرود مشکلی خاصی به دنبال نداشت 

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان به اشاره به فرود نامتعارف هواپیمای پرواز پیش از ظهر امروز تهران به کرمان گفت: به هیچ کدام از مسافران آسیب نرسید و همه به سلامت فرودگاه را ترک کردند.

علی جزینی‌زاده پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرود مشکلی خاصی به دنبال نداشت و علت دقیق تر و فنی فرود نامتعارف نیز توسط مراجع ذیصلاح در دست بررسی است.

به گفته وی، این پرواز پیش از ساعت 10 صبح امروز در فرودگاه به زمین نشست.

جزینی زاده گفت: خلبان پرواز 1055 تهران به کرمان ابتدا ساعت 9 و 45 دقیقه به علت تقرب نامتعارف(اشکال در ارتفاع ایمن برای فرود) درخواست فرود مجدد داشت و در اقدام مجدد، هواپیما در ساعت 9 و 58 دقیقه به سلامت به زمین نشست و مسافران در سلامت کامل فرودگاه را ترک کردند. ‌

استان کرمان دارای پنج فرودگاه در شهرهای کرمان، جیرفت، سیرجان، رفسنجان و بم است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر