بلاتکلیفی در کمپین دموکرات ها / رویترز : کناره گیری بایدن از انتخابات قطعی است؛ مساله تنها بر سر زمان آن است

پلوسی که از اعضای بانفوذ حزب دموکرات است، ظاهرا به بایدن هشدار داده که اگر او نامزد حزب باشد، به احتمال زیاد در ماه نوامبر این حزب نمی‌تواند بر جمهوری‌خواهان پیروز شود و به همین دلیل بهتر است کناره‌گیری کند.

رویترز از قول منابعی نزدیک به جو بایدن خبر داده که او به زودی از انتخابات کناره می‌گیرد. دموکرات‌های پرنفوذی چون نانسی پلوسی و باراک اوباما از بایدن خواسته‌اند از انتخابات کنار رود.
 
به گزارش عصر ایران؛ خبرگزاری رویترز از قول منابعی از داخل حزب دموکرات نوشت، بایدن در حال بررسی خروج از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.
 
بنا به گزارش دویچه وله؛ این خبرگزاری از قول منبعی که نامش فاش نشده افزود، بایدن تقاضاها برای کناره‌گیری‌اش از انتخابات را جدی گرفته است.
 
بسیاری از اعضای کلیدی حزب دموکرات معتقدند، کناره‌‌گیری بایدن از نامزدی ریاست جمهوری قطعی است و مسئله تنها بر سر زمان آن است. یکی از این افراد گفته است: «من با اطمینان می‌دانم که او در حال فکر کردن است و خیلی جدی در این باره فکر می‌کند.»
 
یک عضو دیگر حزب دموکرات نیز به رویترز گفته، به نظر می‌رسد الان مسئله بایدن نه رفتن یا ماندن بلکه زمان رفتن است.
 
نیویورک تایمز نیز از قول منابع متعددی در میان دموکرات‌ها نوشت‌، بایدن قانع شده که باید از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند. یکی از این منابع گفت‌‌، او پذیرفته که در ماه نوامبر احتمالا نمی‌تواند پیروز شود و باید از نامزدی کناره‌گیری کند.
 

فشار پلوسی بر بایدن

روزنامه وشنگتن پست از قول سه مقام بانفوذ حزب دموکرات که نامشان فاش نشده خبر داده که اعضای پرنفوذ این حزب از جمله نانسی پلوسی از جو بایدن خواسته‌اند که از انتخابات کناره‌گیری کند.
 
این روزنامه همچنین دریافته که پلوسی، رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل نظرسنجی‌های اخیر که نشان داده‌اند بایدن نمی‌تواند بر ترامپ پیروز شود، از او خواسته تا از قطار انتخابات پیاده شود.
 
پلوسی که از اعضای بانفوذ حزب دموکرات است، ظاهرا به بایدن هشدار داده که اگر او نامزد حزب باشد، به احتمال زیاد در ماه نوامبر این حزب نمی‌تواند بر جمهوری‌خواهان پیروز شود و به همین دلیل بهتر است کناره‌گیری کند.
 
هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است. خبرگزاری رویترز از دفتر پلوسی رسما سوال کرده اما جوابی نگرفته است.
 
پیش از این باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین آمریکا نیز نسبت به انتخاب مجدد بایدن ابراز شک کرده بود. دو خبرگزاری معتبر آسوشیتدپرس و واشنگتن پست این خبر را پیشتر اعلام کرده بودند.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، اوباما در یک جمع خصوصی به طور محرمانه نگرانی‌هایش درباره اصرار بایدن به ماندن در انتخابات را بیان کرده است.
 

سرپرست کمپین: مبارزه انتخاباتی ما ادامه دارد

در عین حال کونتین فالکس، سرپرست کمپین مبارزاتی بایدن گفت، او مصمم است و تصمیمش را گرفته است: «جو بایدن گفته برای پست ریاست جمهوری ایالات متحده نامزد شده و کمپین ما پیش می‌رود.»
 
همچنین دو تن از رهبران حزب دموکرات؛ چاک شومر و حکیم جفریز به بایدن هشدار داده‌اند که نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری باقی بماند.
 
همه اینها در حالی است که بایدن به کرونا نیز مبتلا شده است. او کمی قبل از ابتلای خود به کرونا در مصاحبه ای گفته بود که در صورت بیماری شدید از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری می‌کند. 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر