حمله پهپادی به تل آویو / اسرائیل : پهپاد ساخت ایران است

این برای اولین بار است که یک پهپاد شلیک شده از یمن به تل آویو اصابت کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد: پهپادی که تل آویو را مورد هدف قرار داد ساخت ایران است و از یمن شلیک شد.

به گزارش عصرایران، این برای اولین بار است که یک پهپاد شلیک شده از یمن به تل آویو اصابت کرد. 

سخنگوی ارتش اسرائیل (دانیل هگاری) امروز جمعه در نشست خبری گفت براساس برآوردهای ارتش، هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) که بامداد امروز، در تل آویو اصابت کرد "ساخت ایران" و احتمال بسیار، "از یمن به پرواز درآمده است". پهپاد از یمن و از راه دریا پرواز کرده و به تل آویو رسیده است.

این موضوع نشان می دهد پهپاد از یمن به سمت  دریای سرخ حرکت کرده و سپس از طریق خلیج عقبه وارد اسرائیل شده است.

به هنگام ورود پهپاد به آسمان اسرائیل، سامانه های دفاع هوایی ارتش اسرائیل کار نکردند. همچنین آژیر خطر در تل آویو نیز به صدا در نیامد. ارتش اسرائیل گفته است در این باره تحقیق می کند.  ارتش اسرائیل دلیل عدم مقابله دفاع هوایی به پهپاد را خطای انسانی اعلام کرد.

 

 

 

پهپاد صماد 3 - اسرائیل می گوید حمله پهپادی به تل آویو از یمن، با این  نوع پهپاد انجام شد - ارتش اسرائیل می گوید این پهپاد، ساخت ایران است اما حمله از یمن انجام شد

پهپاد صماد 3

به نوشته رسانه های اسرائیلی، وی افزود براساس تحقیق اولیه و نشانه های میدانی، مشخص شد پهپاد از نوع "صماد 3" است که ابزار کشتار ایرانی است که برای پرواز در مسافت های طولانی به روزسازی شده است.

سخنگو افزود همزمان با حادثه بامداد امروز در تل آویو، ارتش اسرائیل پهپاد دیگری را در سمت شرق در خارج از مرزهای اسرائیل، سرنگون کرد.

قبل ازاین، ارتش اسرائیل اعلام کرده بود پهپاد بزرگ با برد بالا، در ساعت های ابتدایی بامداد امروز جمعه، مرکز تل آویو را مورد اصابت قرار داد که منجر به کشته شدن یک مرد و زخمی شدن 4 نفر دیگر با زخمی های سطحی شد. یک نفر بر اثر اصابت قطعات پهپاد، کشته شد.

گروه حوثی ها (انصارالله) یمن مسوولیت این حمله پهپادی را برعهده گرفت.

سخنگوی ارتش اسرائیل افزود: ایران از نمایندگانش در منطقه، در غزه، کرانه باختری، لبنان و یمن، حمایت و تامین مالی و تسلیحاتی می کند.

محل اصابت پهپاد به تل آویو 

محل اصابت پهپاد به تل آویو

محل اصابت پهپاد به تل آویو 

 

وی ادامه داد: اسرائیل از زمان آغاز جنگ، با تهدید پهپادی در همه مرزها روبه رو بود و تا امروز، دهها پهپاد از یمن شلیک شده است. اکثر آنها وقتی در مسیر بودند یا قبل از نقض مرزهای هوایی اسرائیل از سوی نیروهای امریکایی (سنتکام) یا سامانه های دفاع هوایی اسرائیل سرنگون شدند.

وزیر دفاع اسرائیل هم گفت" از 9 ماه قبل کشور اسرائیل در جنوب و شمال و دیگر میدان ها، مشغول جنگ است. سال 2024 سال جنگ است که باید آماده هر سناریویی در هر میدانی، دفاعی و هجومی، باشیم".

 یوآف گالانت افزود: سازمان های امنیتی برای تقویت فوری همه سامانه های دفاعی، فعالیت خواهند کرد و با هر کسی که به امنیت کشور اسرائیل یا برای آن تروریسم ارسال می کند، واکنش خواهند داشت.

فاصله یمن تا تل آویو اسرائیل

فاصله یمن تا تل آویو اسرائیل

وی درباره اصابت پهپاد به تل آویو ادامه داد صبح امروز وضعیت بررسی شد. گام های لازم برای تقویت سامانه های دفاع هوایی در سایه حوادث پیگیری می شوند.

قبل از این رادیو تلویزیون اسرائیل به نقل از ارتش اسرائیل اعلام کرد دلیل عدم مقابله با پهپادی که تل آویو را هدف گرفت "خطای انسانی" بود.

در این حمله یک ساختمان نزدیک سفارت امریکا در تل آویو مورد هدف قرار گرفت و با آسیب مادی روبه رو شد.

تصاویر و فیلم ها نشان می دهند آسیب ها در این ساختمان، زیاد و قابل مشاهده هستند. شیشه ها شکسته شده اند و روی زمین ریخته شده اند.

مجموعه حوثی (انصارالله یمن)  مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. سخنگوی نظامی این مجموعه در ایکس (توییتر سابق) گفت که جزئیات "عملیات نظامی که تل آویو را هدف قرار داد" اعلام خواهد کرد.

پهپاد صماد 3 - اسرائیل می گوید حمله پهپادی به تل آویو از یمن، با این  نوع پهپاد انجام شد - ارتش اسرائیل می گوید این پهپاد، ساخت ایران است اما حمله از یمن انجام شد

پهپاد صماد 3

  در بیانیه‌ حوثی ها / انصارالله یمن آمده است حمله "با یک پهپاد" رخ داد و "منطقه تل‌آویو هدف اصلی در برد تسلیحات" آنها خواهد بود.

  حوثی ها / انصارالله یمن از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه حماس در غزه، حملات علیه کشتی های تجاری اسرائیلی یا کشتی های در مسیر بنادر اسرائیل در دریای سرخ آغاز کرد.

از مدتی قبل، ارتش امریکا با تشکیل ائتلاف نظامی با حضور تعدادی از کشورهای غربی و استقرار در دریای سرخ، با گروه حوثی های یمن  وارد درگیری های نظامی شد.

حملات حوثی ها به کشتی های اسرائیلی یا کشتی های در مسیر بنادر اسرائیل، باعث شد بسیاری از کشتی های تجاری به جای دریای سرخ، قاره افریقا را دور بزنند و از مسیر دریای سرخ عبور نکنند.

جلسه وزیر دفاع اسرائیل (یواف گالانت) برای بررسی حمله پهپادی به تل آویو

جلسه وزیر دفاع اسرائیل (یواف گالانت) برای بررسی حمله پهپادی به تل آویو

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر