صفر تا صد مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مسعود پزشکیان/چه آیاتی از قرآن خوانده شد؟

مراسم تنفیذ رئیس جمهوری با اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط گروه ارکستری که در حسینیه امام خمینی(ره) حضور داشتند آغاز شد و سپس احمد ابوالقاسمی از قاریان ممتاز کشور به قرائت آیاتی از سوره مبارکه نساء و سوره مبارکه کوثر پرداخت

صفر تا صد مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مسعود پزشکیان/چه آیاتی از قرآن خوانده شد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تنفیذ مسعود پزشکیان چهاردهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران از ساعت 10 صبح و با ورود آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) به طور رسمی آغاز شد.

به روایت ایسنا، پس از ورود رهبری انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره)، در سمت چپ ایشان مسعود پزشکیان رئیس جمهوری، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه حضور داشتند و در سمت راست ایشان نیز به ترتیب محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و معاون اول دولت سیزدهم، صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، محمدعلی موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و احمد جنتی دبیر شورای نگهبان حضور داشتند.

مراسم تنفیذ رئیس جمهوری با اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط گروه ارکستری که در حسینیه امام خمینی(ره) حضور داشتند آغاز شد و سپس احمد ابوالقاسمی از قاریان ممتاز کشور به قرائت آیاتی از سوره مبارکه نساء و سوره مبارکه کوثر پرداخت. پس از قرائت قرآن، احمد وحیدی وزیر کشور در جایگاه سخنران قرار گرفت و به ارائه گزارشی از فرآیند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پرداخت.

وحیدی در گزارش خود آرامش سیاسی، امنیت انتخابات، برگزاری بی طرفانه انتخابات، اجرای تبلیغات در فضایی اخلاقی، دقت و صحت اجرای انتخابات، اطلاع رسانی عمومی، افزایش 25 درصد رای دهندگان در مرحله دوم را از ویژگی های این انتخابات عنوان کرد و گفت: در مرحله اول این انتخابات بیش از 24 میلیون و 500 هزار و در مرحله دوم بیش از 30 میلیون و 500 هزار رای اخذ شد که 49.8 درصد مشارکت در مرحله دوم رقم خورد.

صفر تا صد مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مسعود پزشکیان/چه آیاتی از قرآن خوانده شد؟

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در جایگاه سخنران قرار گرفت و متن حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای در تنفیذ رای مردم و نصب مسعود پزشکیان به مقام ریاست جمهوری را به شرح زیر قرائت کرد:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی العالمین

سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ی ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت.

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمونهای مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است.

اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق، ‌ و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت.

والسلام علی عبادالله الصالحین»

صفر تا صد مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مسعود پزشکیان/چه آیاتی از قرآن خوانده شد؟

پس از قرائت حکم تنفیذ رئیس جمهوری، رهبر انقلاب حکم تنفیذ مسعود پزشکیان را به او اعطا کردند.

در ادامه مراسم مسعود پزشکیان نخستین سخنرانی خود را به عنوان رئیس جمهوری انجام داد؛ او در این سخنرانی با تاکید بر اینکه زمان پاسخگویی به انتظارات از دولت چهاردهم از امروز آغاز می‌شود، گفت: در خدمت مقام معظم رهبری به مردم قول می‌دهیم و تعهد می‌کنیم که برای این مردم جز انصاف و عدالت راه دیگر را نپوییم؛ قول می‌دهیم و وعده می‌دهیم که با تمام وجود به مردم خدمت کنیم و قول می‌دهیم که در راه شهدا و کسانی که برای این کشور زندگی خود را کف دست گذاشتند و در راه این مملکت جان خود را دادند، تا پای جان بایستیم و تلاش کنیم و دست به دست هم دهیم تا بتوانیم عزت و افتخار را به کشور خود بازگردانیم.

رئیس جمهوری همچنین با تاکید بر اینکه خاک پای ملت هستم و می‌کوشم فرزند خلفی برای ملت باشم، گفت: از رهبری معظم انقلاب و ملت بزرگوار ایران که همچنان خالق فرصت‌های نو برای سربلندی ایران هستند، می‌خواهم که مرا یاری کنند تا بتوانم بخشی از رنج‌های مردم و نگرانی‌ها برای ایران را کم کنم؛ من همچنان شریک دردهای مردم و پوینده راه پیشرفت و اعتلای ایران خواهم بود.

حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی نیز در بیانات‌شان در مراسم تنفیذ چهاردهم با بیان اینکه «خدا را شاکر هستیم انتخابات با وجود فضای اندوه ناشی از فقدان رئیس جمهور شهید به بهترین وجه انجام گرفت»، فرمودند: ملت ایران هرگز دخالت در اداره امور کشور را تجربه و آزمایش نکرده بود و انقلاب اسلامی به دست امام بزرگوار و برجسته عزیز ما به مردم هدیه کرد؛ قدر این مردم سالاری و حضور مردمی را باید دانست.

ایشان همچنین با اشاره به سخنرانی مسعود پزشکیان رئیس جمهوری در مراسم تنفیذ تاکید کردند: بحمدلله انتخابات اخیر به خوبی انجام گرفت و مردم رئیس جمهور شایسته‌ای را انتخاب کردند. بیاناتی که امروز ایشان در اینجا کردند، متقن و عمیق و حاکی از پایبندی به مبانی حقیقی مردم‌سالاری اسلامی است و امیدواریم خداوند به ایشان کمک کند و همه ما باید کمک کنیم در حد خودمان که ایشان و دولت‌شان بتوانند این کارهای بزرگ را انجام دهند.

رهبر انقلاب اسلامی در بخشی از بیانات‌شان توصیه‌هایی را مطرح و تاکید کردند: دولت و رئیس جمهور محترم ان‌شاءالله برای مردم با مردم در میان مردم از ظرفیت مردمی استفاده کنند و از آن برای رسیدن به اهدافی که ذکر کردند و راهی که می‌خواهند بروند، بهره بگیرند. در کنار این فرصت‌های انسانی ثروت‌های طبیعی و مادی فراوانی وجود دارد و این ثروت‌ها خیلی بیش از آن مقداری است که ما تا به حال از آن بهره گرفتیم و استفاده کردیم؛ ما می توانیم کارهای بزرگی را به اتکای این منابع و ثروت انسانی و طبیعی انجام دهیم؛ شرطش آن است که همت بلند داشته باشیم و کارها را به جد دنبال کنیم و همکاران خوبی را انتخاب کنیم.

ایشان در توصیه‌ای دیگر بر لزوم قدرشناسی توان داخلی کشور و تکیه بر توان داخلی تاکید کردند و فرمودند: مخاطب این، مسئولان محترم هستند که انشاءالله زمام امور هدایت و پیشرفت کشور و اجراییات کشور را بر عهده خواهند داشت؛ به توان داخلی اهمیت دهند و «ما می‌توانیم» یک شعار همیشگی باقی بماند و واقعیت نیز همین است. البته این حرف به معنای آن نیست که از توان‌های خارجی استفاده نکنیم و هیچ آدم عاقلی این حرفو نمی‌زند و باید از همه امکانات داخلی، خارجی دوستان و حتی گاهی دشمنان ما حرکتی انجام می‌دهند که به نفع ماست، از آن هم باید استفاده کرد اما نباید توان داخلی را ندیده گرفت و هیچ مسئله داخلی را متوقف و آویزان به یک موضوع خارجی نباید کرد.

در این مراسم، جمعی از نمایندگان فعلی و ادوار مجلس شورای اسلامی و همچنین وزرای ادوار دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان عالی رتبه نظامی و انتظامی، مقامات و شخصیت‌های عالی رتبه کشوری، جمعی از سفرای کشورهای و مقامات کشورهای خارجی، تعدادی از بازیگران و هنرمندان و خانواده شهید سپهبد قاسم سلیمانی حضور داشتند.

قرار گرفتن قاب عکسی از شهید ابراهیم رئیسی در کنار روسای قوای سه گانه و قاب عکسی از شهیدان پرواز اردیبهشت حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، حضور حسن روحانی رئیس جمهور دولت‌های یازدهم و دوازدهم و همچنین اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران توسط یک گروه ارکستر در حسینیه امام خمینی (ره) را می‌توان به عنوان نکات قابل توجه این مراسم عنوان کرد.

27211

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر