این خودروی محبوب به دستور هیتلر ساخته شد!/ عکس

زمانی، آدولف هیتلر و فردیناند پورشه برای ساخت و تولید فولکس واگن بیتل با یکدیگر متحد شدند؛ در این پروژه پورشه نقش مهندس مغز متفکر و هیتلر نقش سیاستمداری باهوش را بازی می‌کرد.

این خودروی محبوب به دستور هیتلر ساخته شد!/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیتل توسط فردیناند پورشه طراحی شده بود و دارای شکل منحصر به فرد و منحنی‌های زیادی بود و به دلیل مقرون به صرفه بودن، کاربردی بودن و قابل اعتماد بودن شهرت داشت. این طرح به نماد دهه 1960 تبدیل شد و ایده "کوچک بودن زیباست" را تجسم کرد.

تولید بیتل در آلمان در اواخر دهه 1970 متوقف شد. با این حال، در سال 1998، فولکس واگن نیو بیتل معرفی شد، با این هدف که جوهره طراحی اصلی را با چاشنی مدرنیته به تصویر بکشد، اگرچه در واقعیت بیشتر شبیه یک فولکس واگن گلف بود. نسخه دیگری از این خودرو در سال 2012 منتشر شد، اما فروش به طور پیوسته در حال کاهش بود.

ایده ساخت فولکس واگن بیتل

این خودروی محبوب به دستور آدولف هیتلر ساخته شد!/ عکس
آدولف هیتلر

ایده برای ساخت خودروی کوچکی بود که می‌توانست در امتداد اتوبان‌های جدید آلمان با سرعت 100 کیلومتر در ساعت یک خانواده 5 نفره را حمل کند. قرار بود 990 مارک رایش قیمت داشته باشد، که در سال 1936 حدود 31 هفته دستمزد کارگران آلمانی متوسط ​​بود. 

این خودروی محبوب به دستور آدولف هیتلر ساخته شد!/ عکس
فولکس واگن بیتل

با این حال ساخت این خودرو با اختلافاتی با سایر شرکت‌های خودروسازی همراه شد. خودروساز چک تاترا مدعی شد که پورشه از طرح‌های آنها، به‌ویژه طرح‌های هانس لدوینکا، مهندس مورد تحسین هیتلر، کپی کرده است. تاترا اقدامات قانونی را انجام داد، اما هیتلر اتریش را تصرف کرد، کارخانه تاترا را تصرف کرد و نمایش خودروهای مشابه VW لدوینکا را ممنوع کرد. در سال 1961، فولکس واگن مبلغ قابل توجهی را در یک توافق خارج از دادگاه به تاترا پرداخت کرد. در آن زمان، فولکس واگن به یک موفقیت جهانی دست پیدا کرده بود.

همچنین، اسم "Beetle" تا پس از پایان جنگ جهانی دوم برای این خودرو مورد استفاده قرار نگرفت. این انتخاب برای تغییر تصویر ماشین از مرتبط بودن آن با تبلیغات نازی به یک ماشین شاد و معمولی روزمره بود.

منبع: HISTORY OF YESTERDAY

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر