یک زن افغانستانی به زندان افتاد/ علت: مجبور کردن دخترش به ازدواج

دادگاه استرالیا روز دوشنبه ۲۹ ژوئیه (۸ مرداد ۱۴۰۳) برای نخستین بار به استناد قوانین ازدواج اجباری سال ۲۰۱۳ در این کشور، یک مادر را به زندان محکوم کرد.

یک زن افغانستانی به زندان افتاد/ علت: مجبور کردن دخترش به ازدواج

به گزارش خبرآنلاین،دادگاه استرالیا روز دوشنبه 29 ژوئیه (8 مرداد 1403) برای نخستین بار به استناد قوانین ازدواج اجباری سال 2013 در این کشور، یک مادر را به زندان محکوم کرد.

یورو نیوز در خبری نوشت:بر این اساس، سکینه محمد جان که نزدیک به پنجاه سال سن دارد، به دلیل اجبار دختر 21 ساله‌اش به نام رقیه حیدری، به ازدواج با محمدعلی حلیمی 26 ساله در ازای دریافت مبلغی ناچیز، محکوم شد. 

حلیمی شش هفته پس از ازدواج آنها در سال 2019، عروس تازه‌اش را به قتل رساند و اکنون به خاطر آن در حال گذراندن حبس ابد است.

سکینه که یک پناهجوی هزاره افغان است به همراه پنج فرزندش در سال 2013 به منطقه ویکتوریای استرالیا مهاجرت کرد. او در عین حال که به خاطر مرگ دخترش از «غم و اندوه» رنج می‌برد، اما همچنان خود را بی‌گناه می‌داند. 

دختر او برای اولین بار در سن 15 سالگی مجبور به عقد مذهبی غیر رسمی شده بود- پیوندی که پس از دو سال پایان یافت – ولی رقیه قصد نداشت تا 27 یا 28 سالگی دوباره ازدواج کند.

حداکثر مجازات قانون ازدواج اجباری در استرالی 7 سال زندان است ولی خانم محمد جان به سه سال زندان محکوم شد، اما ممکن است پس از 12 ماه آزاد شود تا بقیه دوران محکومیت خود را به اشکال دیگر سپری کند.

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر