۷۲مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های قزوین شناسایی شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از ۷۲مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه‌های این استان جلوگیری شد.

72مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های قزوین شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در چهار ماهه نخست امسال با تلاش گشت‌های راهداری، 72مورد ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌های استان قزوین شناسایی شد که پس از صدور اخطارهای قانونی، 57مورد آنها قلع و قمع و 15پرونده دیگر نیز در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: براساس ماده 17 قانون ایمنی راه‌ها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع 100متر از انتهای حریم راه‌ها و حریم راه آهن های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت راه و شهرسازی ممنوع است.

حق‌لطفی در ادامه به جلسات کمیسیون حریم راه اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه امسال این کمیسیون با تشکیل یک جلسه و بررسی درخواست‌ها با 27مورد از درخواست‌های ایجاد مستحدثات، موافقت کرد.

وی تصریح کرد: تجاوز به حریم راه ها و ساخت و ساز در آنها از عوامل حادثه‌ساز در جاده بوده و مقابله با آنها از جله مهم ترین وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین بیان کرد: بر همین اساس گشت‌های راهداری استان قزوین در راستای حفاظت و صیانت از راه و حریم راه و جلوگیری از حوادث، به طور مستمر در جاده ها حضور دارند و با مشاهده هرگونه تجاوز به حریم، آن را توقیف و به مراجع بالادستی معرفی می‌کنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر