حماس: نتانیاهو مانع رسیدن به توافق می‌شود

یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی تعلل و حیله‌گری می‌کند و مانع توافق می‌شود.

حماس: نتانیاهو مانع رسیدن به توافق می‌شود

به گزارش خبرآنلاین عزت الرشق، از رهبران جنبش حماس گفت: ادعای دفتر نخست وزیری اسرائیل درباره اینکه حماس مانع توافق می‌شود اظهاراتی پوچ و توخالی و غیر واقعی است. این خود نتانیاهوست که تعلل و حیله‌گری می‌کند و موانعی را در مقابل رسیدن به توافق ایجاد می‌کند.

به نقل از ایسنا پیش از این دفتر بنیامین نتانیاهو مدعی شد که رهبری حماس مانع رسیدن به معامله آتش‌بس می‌شود.

در بیانیه این دفتر ادعا شده است: اسرائیل هیچ چیزی را تغییر نداده و هیچ شروطی را به پیشنهاد اضافه نکرده است بلکه برعکس تاکنون حماس خواهان 29 تغییر شده است و به طرح اصلی جواب نداده است. اسرائیل به اصول خود بر اساس پیشنهاد اصلی یعنی آزادی اسرای زنده، کنترل بر محور فیلادلفیا و ممانعت از ورود افراد مسلح و سلاح به شمال نوار غزه پایبند است.

طبق گزارش الجزیره، الرشق گفت: میانجی‌ها به خوبی می‌دانند که حماس نرمش و موضعی مثبت نشان داد که راه را برای رسیدن به توافق باز کرد و از موانع اسرائیل عبور کرد. حماس از قطعنامه شورای امنیت و اظهارات جو بایدن درباره آتش بس و عقب نشینی ارتش اسرائیل از نوار غزه و معامله تبادل اسرا استقبال کرد اما نتانیاهو با آنها موافقت نکرد.

الرشق تاکید کرد: نتانیاهو درباره موافقت با این پیشنهاد (اسرائیلی) و اصلاحاتی که حماس ارائه کرده دروغ می‌گوید. جهان همه می‌دانند که نتانیاهو خواسته‌ها و شروط اضافی را مطرح کرده که در طرح مورد نظر و تمام پیشنهاداتی که میانجی‌ها در تمام دوره‌های مذاکرات ارائه کرده بودند، ذکر نشده است. آنچه در نشست اخیر رم اتفاق افتاد این مسئله را ثابت می‌کند.

یکشنبه دیوید بارنیا، رئیس موساد بعد از مشارکت در مذاکرات چهار جانبه مصر، قطر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در پایتخت ایتالیا به تل‌آویو بازگشت.

این مذاکرات که درباره توافق آتش بس در غزه و تبادل اسرا با حماس بود هیچ نتیجه‌ای نداشت.

اوایل ژوئن جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا طرحی را برای توقف جنگ و آزادی اسرا مطرح کرد که حماس آن را قبول کرد اما نتانیاهو شروط جدیدی را به این پیشنهاد اضافه کرده است که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دیوید بارنیا، رئیس موساد می‌گویند این شروط مانع رسیدن به توافق می‌شود.

آمریکا، مصر و قطر در طول ماه‌های گذشته برای رسیدن به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی میانجیگری می‌کردند.

از هفت اکتبر رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را با حمایت کامل آمریکا علیه نوار غزه به راه انداخته است که تاکنون به شهادت و مجروح شدن بیش از 130 هزار فلسطینی منجر شده است.

وبگاه عبری «واللا» نیز گزارش داد اصولی که نتانیاهو درباره آن صحبت می‌کند در پیشنهاد اصلی وارد نشده است.

وبگاه «واللا» اخیرا گزارش داد رژیم صهیونیستی پیشنهاد جدید خود را درباره معامله تبادل اسرا به آمریکا ارائه کرده است که شامل خواسته‌های جدید نتانیاهو به ویژه ایجاد مکانیزمی برای ممانعت از انتقال سلاح از جنوب نوار غزه به شمال آن است. همچنین این پیشنهاد جدید شامل تغییراتی در پایگاه‌هایی است که نیروهای ارتش اشغالگر در نوار غزه در مرحله اول معامله مجددا در آنجا مستقر خواهند شد. شروط جدید همچنین شامل مشخص کردن ابقای نیروهای ارتش اشغالگر در محور فیلادلفیا طی اجرای مرحله اول معامله است.

شنبه مسؤولان صهیونیست هشدار دادند که خواسته‌های نتانیاهو درباره معامله تبادل اسرا ضربه ویرانگری به مذاکرات است.

حدود 9500 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند. پیش‌بینی می‌شود که 115 اسیر صهیونیست در غزه باشند. حماس اعلام کرده که بیش از 70 اسیر صهیونیست در حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی در غزه کشته شده‌اند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر