آمادگی کامل سودان برای همکاری و تعامل نزدیک با ایران

حسین عوض وزیر امور خارجه سودان که به‌ عنوان نماینده ویژه این کشور برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده، با علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

آمادگی کامل سودان برای همکاری و تعامل نزدیک با ایران

به گزارش خبرآنلاین سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن تقدیر از سفر وزیر امور خارجه سودان به تهران، این حضور را نشانگر عزم و اراده جدی مقامات عالی سودان برای تقویت روابط بین دو کشور مسلمان دانست.

به نقل از ایسنا باقری استقرار و بازگشایی سفارتخانه‌ها و آغاز فعالیت سفرای دو کشور را اقدامی ارزشمند توصیف کرد و آن را نشانگر عزم و اراده جدی مسئولان دو کشور برای آغاز مسیری درست در روند توسعه روابط دو کشور دانست و  ابراز اطمینان کرد که شاهد گشایش افق‌های جدیدی از توسعه روابط در عرصه دوجانبه و همچنین همکاری بین دو کشور در محافل بین المللی خواهیم بود.

باقری همچنین خواستار تقویت همفکری و هم افزایی جمهوری اسلامی ایران و سودان در محافل بین المللی در خصوص موضوعات مبتلا به دو کشور و جهان اسلام و ایجاد سازوکاری برای مقابله و محکومیت جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت و دفاع از حقوق مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه شد.

حسین عوض وزیر امور خارجه‌ سودان نیز در این دیدار با تبریک برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران و انتخاب رئیس جمهور جدید، برگزاری انتخابات در فضای امن و سالم و دمکراتیک و انتقال مسالمت آمیز قدرت در ایران را مایه مباهات و افتخار برای مردم ایران و جهان اسلام دانست.

وی با ابراز خرسندی از دومین سفرش به تهران در خلال دو ماه گذشته، بر اهتمام ویژه مقامات عالی کشورش برای پیگیری تقویت و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری دوست و مهم تاکید کرد.

حسین عوض از نقش دکتر امیرعبداللهیان وزیر خارجه شهید در پیگیری از سرگیری روابط بین تهران و خارطوم به نیکی یاد کرد و از تداوم این رویکرد تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه سودان همچنین با ارائه گزارشی از آخرین تحولات داخلی کشورش و روند فزاینده برقراری ثبات و امنیت در این کشور علیرغم دخالت‌های بیگانگان، از حمایت‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سودان قدردانی کرد.

حسین عوض همچنین بر موضع مستقل، اصولی و ثابت کشورش در خصوص مساله فلسطین به عنوان موضوعی محوری و اساسی، بر مخالفت ملت سودان با  هرگونه نزدیکی و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و همچنین تداوم قاطع حمایت دولت و مردم سودان از آرمان مردم فلسطین و حمایت از حقوق فلسطینیان در مجامع منطقه ای و جهانی تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی کامل کشورش برای همکاری و تعامل نزدیک بین دو کشور در محافل بین المللی در حمایت متقابل دو کشور از یکدیگر را ابراز داشت.
 

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر