۵ شهید در حملات اشغالگران به طوباس و جنین

در یورش اشغالگران به شهرک «عقابا» در «طوباس» تا این لحظه چهار فلسطینی شهید و هفت تن دیگر زخمی شدند، همزمان گروه بزرگی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه «عقبه جبر» در «اریحا» یورش بردند.

5 شهید در حملات اشغالگران به طوباس و جنین

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا در تیراندازی بامداد امروز سه شنبه اشغالگران صهیونیست که به شهرک «عقابا» در شمال طوباس واقع در شمال شرق کرانه باختری یورش برده بودند، چهار فلسطینی به شهادت رسیده و هفت تن دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، «نور محمد یاسین الیاسین» 19 ساله و «عمید یاسین غنام» 19 ساله از ساکنان شهرک عقابا که در تیراندازی اشغالگران صهیونیست زخمی شده بودند، در اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند.

خبرگزاری «سما» فلسطین گزارش داد اشغالگران استحکامات نظامی را به اطراف بیمارستان دولتی شهر طوباس منتقل کردند و شروع به تیراندازی به سمت شهروندان فلسطینی کردند که در نتیجه آن «بلال عزالدین صوافطه» کودک 14 ساله فلسطینی از ساکنان این ظهر به شهادت رسید.

یک منبع پزشکی در بیمارستان دولتی طوباس نیز عصر دوشنبه شهادت «ایسر ابو عره» 37 ساله را که در تیراندازی اشغالگران از ناحیه سر زخمی شده بود، اعلام کرد.

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز گزارش داد که نیروهایش به هفت فلسطینی زخمی شده در تیراندازی با گلوله‌های جنگی رسیدگی کردند که وضعیت 2 تن از آنها که یکی از ناحیه سر و دیگری سینه زخمی شده بودند، وخیم بود، یک جوان نیز از ناحیه چشم آسیب دیده بود که به بیمارستان دولتی طوباس منتقل شد.

«کمال بین عوده»، رئیس انجمن اسرای فلسطینی در طوباس بامداد امروز اعلام کرد که «یاسین راسم یاسین غنام» شهروند فلسطینی پس از آنکه در یکی از خانه‌های محاصره شده، توسط اشغالگران هدف قرار گرفت و زخمی شد، به بازداشت آنها درآمد.

نیروهای اشغالگر صهیونیستی در یورش به شهرک عقابا، یکی از خانه‌ها را محاصره کردند که در نتیجه آن درگیری‌هایی میان آنها و جوانان شهرک شکل گرفت که چهار جوان فلسطینی در تیراندازی اشغالگران زخمی شدند.

منابع محلی گزارش دادند که ابتدا یگان‌های ویژه‌ای از ارتش اشغالگر به شهرک یورش بردند و یکی از خانه‌ها را محاصره کردند و در ادامه خودروهای نظامی این ارتش وارد شهرک شدند.

همزمان گروه بزرگی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه عقبه جبر در اریحا یورش بردند.

به نوشته روزنامه عبری «یسرائیل هیوم»، سخنگوی ارتش اشغالگر صهیونیستی نیز مدعی اجرای عملیاتی در این اردوگاه برای «هدف قرار دادن نیروهای مسلح و کشف مواد منفجره» شد.

همچنین صحنه‌های پخش شده توسط پلتفرم‌های داخلی اثرات تخریب گسترده ناشی از بولدوزرهای اشغالگران پس از تخریب خیابان‌ها و زیرساخت‌های اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری را مستند کرد.

این صحنه‌ها همچنین آثار تخریب یک خانه مسکونی را پس از تخریب بخشی از آن توسط نیروهای اشغالگر نشان می‌داد. در پی یورش روز گذشته نیروهای اشغالگر به اردوگاه و شهر جنین، درگیری‌ها بین رزمندگان مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر ادامه یافت.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت یک فلسطینی در بمباران رژیم صهیونیستی در محله شرقی شهر جنین خبر داد.

بر اساس آخرین آمارها، انجمن اسرای فلسطینی اعلام کرد که رژیم اشغالگر شامگاه یکشنبه 25 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کرد.

در شهر قدس اشغالی نیز اشغالگران به ساکنان 17 خانه در محله «وادی الجوز» درباره تخریب اخطار دادند.

در این رابطه مرکز اطلاعات «وادی حلوه» ویژه رسیدگی به امور قدس اعلام کرد که شهرداری رژیم اشغالگر به همراه تعدادی از نیروهای پلیس اخطار تخریب 17 منزل را که 70 شهروند فلسطینی در آنها سکونت دارند، صادر کردند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان