تغییر ناگهانی سهمیه ناگهانی کشتی؛ سرلک به جای والی زاده/ چالش سخت برای نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم آزاد

بر اساس آپدیت کمیته برگزاری بازی‌های المپیک، علی‌رضا سرلک جای میلاد والی‌زاده را در سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم ایران خواهد گرفت.

تغییر ناگهانی سهمیه ناگهانی کشتی؛ سرلک به جای والی زاده/ چالش سخت برای نماینده وزن 57 کیلوگرم آزاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در پی مصدومیت استفان میچیچ، کشتی‌گیر صربستانی و دارنده سهمیه المپیک وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های پاریس که به خروج وی از دهکده منجر شد، فدراسیون کشتی اعلام کرد سهمیه او به میلاد والی‌زاده از ایران رسیده و از همان ساعت پروسه اخذ ویزای وی در دستور کار مسئولان قرار گرفت. با این وجود این سهمیه ناگهان و شبانه تغییر کرد.

در جدیدترین آپدیت اما علی‌رضا سرلک به‌عنوان دارنده سهمیه معرفی شده و بنابراین فدراسیون کشتی می‌بایست به‌دنبال اخذ ویزا برای سرلک و اعزام وی به فرانسه برای حضور در بازی‌های المپیک باشد.

بلافاصله بعد از اطلاع‌رسانی اتحادیه جهانی، عنوان شد سهمیه به والی‌زاده تعلق می‌گیرد اما چون نام این کشتی‌گیر در لیست‌های ابتدایی برای مسابقات گزینشی و رده سنی بزرگسالان نبود و علیرضا سرلک آخرین کشتی‌گیر ایرانی این وزن در مسابقات کسب سهمیه المپیک بوده و در انتخابی ها شرکت کرده، نام سرلک به عنوان نماینده ایران در لیست اتحادیه جهانی ثبت شده و او باید به فرانسه برود.

با این وجود هنوز حضور سرلک در المپیک در پرده ابهام است. مسئله کلیدی، صدور روادید است که در این فرصت کم باید دید سفارت فرانسه ویزای علیرضا سرلک را صادر خواهد کرد تا این کشتی‌گیر به ناگهانی ترین و غیرمنتظره ترین المپیک زندگی‌اش برسد؟

بدشانسی سرلک اینکه رقابت‌های 57 کیلوگرم در روز اول کشتی آزاد المپیک همراه با وزن 86 کیلوگرم برگزار می‌شود و سرلک برای اخذ ویزا و سفر به پاریس کمتر از 24 ساعت وقت دارد. فراموش نکنید که اخذ ویزا از سفارت فرانسه بسیار پردردسر و زمانبر است و فرانسوی ها برای صدور ویزا برای ایرانی ها سختگیری بیهوده ای دارند و همین چالش بزرگ سرلک محسوب می شود. پیش از سرلک، علی حیدریان بازیکن و ستاره هندبال ساحلی ایران به دلیل عدم صدور ویزا توسط سفارت فرانسه نتوانست در تور هندبال ساحلی المپیک پاریس حضور یابد.

شاید تنها نکته مثبت ماجرا اینکه سرلک جزو سبک‌وزن‌هایی است که خیلی بالای وزن نیست و اگر ویزایش صادر شود و به پاریس برسد،‌ مشکل خاصی برای رسیدن سر وزن نخواهد داشت.

عصر امروز مراسم قرعه‌کشی وزن 57 کیلوگرم انجام شد و فردا هم وزن‌کشی صورت خواهد گرفت و سرلک باید تحت هر شرایطی تا فردا به پاریس برسد تا بتواند برای ایران در این وزن به روی تشک خواهد رفت وگرنه سهمیه ایران خواهد سوخت.

طبق قرعه کشی که امروز در پاریس انجام شد، در وزن 57 کیلوگرم که 16 نفر حضور دارند، علیرضا سرلک در دور نخست به مصاف ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک و قهرمان جهان از ژاپن می رود. امان قهرمان آسیا از هند و زلیم خان آباکاروف قهرمان جهان از آلبانی در گروه سرلک حضور دارند.

253

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان