خواص روغن هسته آلبالو و کاربرهای جالب آن

روغن هسته آلبالو حاوی میزان زیادی ویتامین ای، آ و امگا ۹ می باشد. این روغن خیلی شبیه روغن بادام شیرین است. در این مطلب قصد داریم شما را با خواص روغن هسته آلبالو آشنا نماییم.

خواص روغن هسته آلبالو و کاربرهای جالب آن

روغن هسته آلبالو تحت فشار و بدون حرارت دهی، تهیه می شود. این روغن حاوی میزان زیادی ویتامین آ و ای می باشد. اگر مایلید تا از خواص روغن هسته آلبالو بیشتر بدانید. پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آشنایی با خواص روغن هسته آلبالو

روغن هسته آلبالو تحت فشار و بدون حرارت دهی طی روشی به اسم کلد پرس به دست می آید. این روغن مقادیر زیادی ویتامین آ و ای و اسیدهای چرب غیر اشباع دارد که هر یک نقش مهمی در مراقبت از پوست ایفا می کنند.

به طور مثال ویتامین آ تاثیر ضد پیری داشته و سبب تحریک ساخت پروتئین هایی به اسم کلاژن و الاستین می شود که نقش استحکام پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک را بر عهده دارند. قابل ذکر است این روغن حاوی امگا 9 هم می باشد که خواص درمانی بسیاری دارد.

از روغن هسته آلبالو به منظور درمان بیماری هایی از جمله التهاب کلیه، بیماری قلب، کبد، معده، روده و التهابات پوستی استفاده می شود. همچنین در رفع تیرگی و لک های پوست نیز موثر است. ترکیبات موجود در این روغن خیلی شبیه روغن بادام شیرین می باشند.

از این روغن در تهیه لوسیون های پوستی، کرم ها و محصولات آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود. بهترین نوع روغن هسته آلبالو، روغنی است که به روش سنتی و کاملا طبیعی حاصل شود و به علت داشتن عطر و بوی ملایم جایگاه خاصی دارد.

با این مقدمه در ادامه به بررسی بیشتر خواص روغن هسته آلبالو می پردازیم.

جوانسازی پوست

یکی از خواص روغن هسته آلبالو کمک به بسته شدن منافذ باز پوست می باشد. عوامل بسیاری سبب بزرگ شدن منافذ پوستی می گردد که از جمله آن افزایش ترشح چربی سطح پوست می باشد که نیاز است این چربی طی اقداماتی کنترل شود. مصرف روغن هسته آلبالو در این راستا موثر است.

این روغن به علت تولید کلاژن موجب رطوبت رسانی، جوانی و شادابی پوست می گردد. روغن هسته آلبالو همچنین به کاهش چین و چروک صورت، درمان التهاب، پسوریازیس و درمان التهابات پوستی نیز کمک می کند. همانطور که اشاره شد این روغن مانع از بسته شدن منافذ باز پوست شده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند.

در ضمن با ایجاد یک لایه محافظ روی پوست و مو از آن در مقابل اشعه نور خورشید محافظت می کند. توصیه شده شب ها قبل از خواب چند قطره از این روغن را روی پوست به آرامی ماساژ داده و اجازه دهید تا صبح روی پوست باقی بماند. بعد آن را با آب ولرم شستشو دهید.

با انجام این کار به طور منظم در مدت یک ماه تاثیرات شگفت انگیز آن را به صورت ضد لک و شاداب کننده پوست خواهید دید.

جلوگیری از ریزش مو

از خواص دیگر روغن هسته آلبالو این است که از ریزش مو جلوگیری می کند. این روغن حاوی اسید چرب چندگانه می باشد که موجب تولید پروستاگلاندین شده و این ماده یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می کند. همچنین روغن هسته آلبالو سبب افزایش رشد موها، جلوگیری از خشکی مو، کاهش شوره سر و افزایش درخشندگی و شادابی آن ها می گردد.

درخشان کنندگی پوست

به علت خواص سفیدکنندگی و درخشان کنندگی این روغن از آن برای رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران هم استفاده می شود. برای این کار دو تا سه بار در روز روغن را به محل تیره پوست اعمال کرده و بعد از نیم ساعت شستشو دهید.

درمان التهابات

این روغن خواص ضد التهابی داشته و به عنوان آرام بخش یا تسکین دهنده عمل می کند. ریختن چند قطره از روغن روی عضلات بدن و ماساژ آن بخش، سبب تسکین دردهای مفصلی و روماتیسم می شود. در ضمن به درمان خارش و اگزما کمک می کند و موجب ایجاد حس لطافت و نرمی پوست می گردد.

بهبود محل آکنه

روغن هسته آلبالو در بهبود محل جوش و آکنه موثر است و یک لایه بردار طبیعی محسوب می شود. به این ترتیب که سبب پاکسازی پوست شده و به تدریج به رفع محل جوش کمک می کند. البته دقت کنید روغن های طبیعی وقتی در کنار هم قرار گیرند تاثیرات بهتر و پایدارتری به دنبال دارند.

روش استفاده روغن هسته آلبالو

در این بخش به روش استفاده از روغن هسته آلبالو برای پوست و مو اشاره می شود.

روغن هسته آلبالو برای پوست

برای استفاده از این روغن شب ها بعد از تمیز کردن پوست، آن را روی محل مورد نظر اعمال کرده و حدود دو دقیقه به آرامی ماساژ دهید. افراد دارای پوست حساس بهتر است یک شب در میان از این روغن استفاده کنند. به علت خواص لایه برداری روغن هسته آلبالو در طی دوره مصرف حتما از ضد آفتاب مناسب استفاده شود.

این روغن با روغن های ترکیبی به رفع لک کمک می کند. روش استفاده از این روغن روی پوست صورت به منظور شادابی و ترمیم سلول های آسیب دیده به این شکل است که چند قطره از آن را به کرم مرطوب کننده اضافه و شب ها پیش از خواب استفاده شود.

برای رطوبت رسانی و شادابی پوست بدن از کره بدن استفاده می شود ولی کره بدنی که به صورت طبیعی تولید شود موثرتر از محصولات شیمیایی می باشد. برای تهیه این کره طبیعی مقداری روغن گل سرخ را با مقداری روغن هسته آلبالو ترکیب نموده و در یخچال قرار دهید.

بعد از ده دقیقه کمی روغن اسطوخودس به آن اضافه نمایید. توصیه شده پس از استحمام کمی از این ترکیب را روی پوست بدن اعمال نموده که سبب شادابی و نرمی پوست می شود. اگر لب های زیبا و فاقد خشکی می خواهید به کمک اسکراب لب به این منظور می رسید.

برای تهیه این اسکراب طبیعی لب، کمی روغن هسته آلبالو، دو حبه قند قهوه ای و مقداری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید. پیش از استفاده از این ترکیب اول لب ها را با آب ولرم شستشو دهید. بعد اسکراب طبیعی را به شکل لایه نازکی روی لب ها قرار دهید. بعد از چند دقیقه لب ها را با آب بشویید.

روغن هسته آلبالو برای مو

برای تقویت موهای آسیب دیده و ترمیم موهای شکسته کمی روغن گل رز را با مقداری روغن هسته آلبالو ترکیب و به شامپو اضافه کنید. این کار سبب ترمیم و لطافت موهای خشک و زبر می گردد. روش دیگر برای استفاده از این روغن آن است که میزان کافی روغن را روی دست ریخته و به ساقه مو ماساژ دهید.

بهترین حالت این است که بیش از دو ساعت باقی بماند بعد موها را با شامپو مناسب شستشو دهید.

نکاتی برای استفاده از روغن هسته آلبالو

روغن هسته آلبالو صرفا مصرف موضعی دارد. پیش از استفاده از آن ابتدا کمی از روغن را روی پوست بازو تست کرده و بعد از گذشت یک ساعت در صورت نبود حساسیت می توانید از آن بهره بگیرید. در ادامه با چند نکته دیگر برای استفاده از روغن هسته آلبالو آشنا می شوید.

  • مصرف بیش از حد روغن مذکور به علت خواص لایه برداری می تواند سبب خشکی بیش از حد پوست و بروز حساسیت و خارش شود.
  • این روغن تنها برای مصارف موضعی می باشد.
  • محصول مذکور صرفا مکمل سلامت پوست و مو بوده و برای تشخیص، درمان و پیشگیری از هر مشکلی بهتر است ابتدا با متخصص پوست مشورت نمایید.
  • از مصرف روغن در اطراف چشم و دیگر نقاط حساس بدن خودداری نماید.
  • افراد با پوست چرب باید با احتیاط از این روغن استفاده نمایند زیرا می تواند سبب بروز جوش و مشکلات پوستی گردد.
  • برای جلوگیری از مشکلات پوستی می توانید مقداری روغن کدو به این روغن اضافه کنید.
  • این روغن ممکن است در افراد حساس موجب بروز مشکلات آلرژیک گردد از این رو بهتر است به توصیه پزشک از آن استفاده شود.

در پایان از همراهی شما سپاسگزاریم و امیدواریم نهایت استفاده را از این مطلب برده باشید. همچنین پیشنهاد می شود در صورت تمایل برای آشنایی با خواص روغن هسته سنجد و خواص روغن هسته انگور روی لینک ها کلیک و از این مقالات نیز بازدید نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان