وزیر خارجه آمریکا: در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان قاطع هستیم

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا همچنان در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان بر اساس مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده آن قاطع است.

وزیر خارجه آمریکا: در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان قاطع هستیم

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا،  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: امروز شانزدهمین سالگرد حمله روسیه به کشور مستقل گرجستان است و ما کسانی را که در اثر عملیات نظامی و اشغال غیرقانونی روسیه کشته، مجروح یا آواره شده اند، به یاد می آوریم.

بلینکن افزود: تا امروز، روسیه به اشغال 20 درصد از خاک گرجستان و تحمیل اراده خود بر مردم آنجا ادامه می دهد، از جمله با ادعای واگذاری زمین های مهم استراتژیک در آبخازیا به روسیه و اقداماتی برای ایجاد پایگاه دریایی دائمی در اوچامچیره.

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: آمریکا همچنان در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان بر اساس مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده آن قاطع است. ما از روسیه می خواهیم به تعهدات خود تحت توافق آتش بس 2008 برای خروج نیروهای خود به مواضع قبل از درگیری و اجازه دسترسی بدون مانع برای ارسال کمک های بشردوستانه عمل کند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه دادما همچنین از روسیه می خواهیم که به رسمیت شناختن به اصطلاح استقلال مناطق آبخازیا و اوستیای جنوبی گرجستان را لغو کند. این اقدامات به ده ها هزار نفر از آوارگان داخلی اجازه می دهد تا به خانه های خود بازگردند.

حمایت آمریکا از مردم گرجستان در تلاش آنها برای پیوستن به اروپا-آتلانتیک در آینده و راه حل مسالمت آمیز برای مناقشه پایدار است.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان